Hotel Papa Skrevet 1. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2009 Hva mener du med det siste der? Hvis jeg stiller hopupen på max, så forsvinner kula oppover, stiller jeg den helt ned så går den betraktelig kortere. Jeg vil si at en god hopup kan ha noe å si for rekkevidden, se feks TM våpen. Glocken min skjøt utrolig langt, for å være en pistol. Chrona 260-ish. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 1. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2009 Strengt tatt bestemmer ikke kvaliteten på (justerbar) hop-up hvor langt du skyter, men heller presisjon. Så langt har jeg aldri hørt om våpen med justerbar hop-up hvor du ikke kan stille så mye hop-up at kulene forsvinner oppover (som selvsagt er for mye). Heh, det er jo litt feil da. Tokyo Marui sin nye v-hop som finnes i f.eks Sig 226, Vsr-10, type 89 og mp7 er jo overlegen alle andre våpen produsenter, f.eks en stock TM mp7 på rundt 240 fps går like langt som en average 300 fps aeg fra andre produsenter. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 1. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2009 Lurer på er Co2 akkurat det samme som Blowback (aka gass)? Eller er det bare at de ikke flyr tilbake? <- sleden Forskjellen er..hvilken type gass som brukes. CO2 er, som navnet tilsier, karbondioksid. Som regel i en ampull som plasseres i magasinet. Co2 er mest brukt i "luft"-pistoler som skyter metallkuler. Noen har blowback, andre ikke. Gassen i airsoftvåpen kan være forskjellige gasser (freon, butan, propan, isobutan). Noen våpen har blowback, hvor litt av gassen brukes til å få sleiden til å bevege seg bakover, mens andre våpen bruker all gassen til å skyte ut kulen. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) En hop-up-mekanisme gjør intet annet enn å gi kulene bakspinn. Det finnes ikke "høykvalitetsbakspinn" og "lavkvalitetsbakspinn". Bare lite og mye bakspinn, og alt som går imellom. Definisjonen av en god justerbar hop-up er en hop-up som sørger for at alle kulene går i samme bane og gir deg gode samlinger, og som gir deg den lengden du ønsker. En justerbar hop-up er vel sjeldent så dårlig at du ikke kan justere den høyt nok for den ønskede rekkevidden. Derimot kan en dårlig hop-up gi deg dårligere samlinger. Og med mindre hop-up-en er eksepsjonelt dårlig, så vil den gi deg rekkevidden du ønsker. Endret 1. februar 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Panzergraf Skrevet 1. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Vel, jeg får slenge meg på båten til mannen med den fine avataren (GitS ftw!); backspinn er backspinn når det kommer til rekkevidde. Ei BB husker ikke om den kommer ut av et 300mm løp eller et 650mm løp. Den husker ikke om det er en MP5 eller en G3 som skyter den. Den husker egentlig ingenting, den vet bare hva som påvirker den der og da: -Vekt -Hastighet -Omdreininger (bakspinn) -Retning/elevasjon Er alle disse like, eller så like som mulig, for hvert skudd, så får du god presisjon, dvs. tighte samlinger. At en MP7 skyter langt med .2 tross lav er (tror jeg) grunnet god match av kulevekt, fps og bakspinn. At en 330fps CA ikke går så veldig mye lengre tross dobbelt så høy minningsenergi er (av erfaring) at CA har det jeg ville kallt dårlig hopup. I allefall etter et par magasiner når den tragisk-myke nub-en er skvist flat og ødelagt En annen ting er at folk ofte bruker for lette kuler. Med god nok hopup (en som gir tilstrekkelig med bakspinn-omdreininger) er det ingen problemer med å bruke .30g kuler i en ~350fps AEG. Faktisk er dette noe jeg anbefaler*, da det gir omtrent den samme "magiske" sveveeffekten som en TM MP7, bare mye mye lengre. *Med forbehold om at .28 og .29 kanskje kan være bedre, har ikke prøvd. Edit: Det fantes en kalkulator der du kunne sette inn fps, kulevekt og bakspinn-rps for å få regnet ut kulebane, men den er i 404-land nå... Her er en lenke til en relatert diskusjon på classicairsoft-forumet, angående spinneffekten som gis av et såkallt LRB-løp kontra SCS-type hopup som man bla. finner i vanlige AEG'er: http://classicairsoft.org/forum/viewtopic....p;sk=t&sd=a Den tråden har vært død et års tid nå, vennligst ikke bump den om ikke du har konkrete resultater å legge til diskusjonen. Endret 2. februar 2009 av Panzergraf Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Handlelista mi er lagd til, og lurer på hvor lenge 800 ml gass varer. Handeliste: Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Er det ikke slik at man egentlig ikke bør bruke nettingmasker? Eller er det jeg som har misforstått? Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har ikke fått visst hvor lenge x2 400 ml holder til soft-gun Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har ikke fått visst hvor lenge x2 400 ml holder til soft-gun umulig å si desverre, da ingen pistoler bruker like mye gass og mengden gass er igjen avhengig av temperatur. Heller ingen som gidde å måle, men bare for å gjøre deg glad tipper jeg på 500 skudd per flaske. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 Er det ikke slik at man egentlig ikke bør bruke nettingmasker? Eller er det jeg som har misforstått? Man må gjerne bruke nettingmaske, men ikke forvent å få beholde synet særlig lenge, eller å få være med på NASF-spill. BBs som treffer netting har en tendens til å splintres, deretter fortsetter masse små biter rett gjennom åpningene i nettingen, og graver seg godt inn i øynene dine Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 det kommer jo også ann på kvaliteten på kula, og på våpenet. i nasf er det jo egene regler om hvor høy utgangshastigheten skal være, nettop fordi kulene ikke skal kunne gjøre skade på mennesket eller utstyret. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 det kommer jo også ann på kvaliteten på kula, og på våpenet. i nasf er det jo egene regler om hvor høy utgangshastigheten skal være, nettop fordi kulene ikke skal kunne gjøre skade på mennesket eller utstyret. Det er alltid noen idioter som skal prøve å argumentere for nettingmasker, men det kommer alltid tilbake til at det er tryggest med glass som dekker øynene ordentlig, og ikke netting med mange små hull. Men for all del, det er ikke mitt syn det går utover, bruker ordentlige briller jeg. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 2. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) haha! ;D bruker ordentlige briller m glass selv, men poenget mitt er det att gjør man det seriøst og ikke bruker jallakuler så tror jeg en nettingsmaske fungerer toppers det også. har to kompisser som faktisk bruker nettingsmasker, og vi har aldri opplevt problemer. eneste var en gang en tulling som ikke brukte maske, men sånn slalomlignende briller. han endte opp hos tannlegen med knekt fram tann! :O :S det kommer jo også ann på kvaliteten på kula, og på våpenet. i nasf er det jo egene regler om hvor høy utgangshastigheten skal være, nettop fordi kulene ikke skal kunne gjøre skade på mennesket eller utstyret. Det er alltid noen idioter som skal prøve å argumentere for nettingmasker, men det kommer alltid tilbake til at det er tryggest med glass som dekker øynene ordentlig, og ikke netting med mange små hull. Men for all del, det er ikke mitt syn det går utover, bruker ordentlige briller jeg. og ja, er tryggest m glass. da er man værtfall på den sikre siden! Endret 2. februar 2009 av langskalle Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 noen som har prøvd Nightvision og eller Thermalvision i airsoft? noen som har noen erfaringer angående dette? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg testet en av mine gamle nettingmasker ved å skyte med min G&P M16, G&G 0.25-kuler, på under 1 meters hold. Første kulen splintret. Ingen poeng i å teste mer. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 noen som har prøvd Nightvision og eller Thermalvision i airsoft? noen som har noen erfaringer angående dette? Har du råd er det bare å kjøre på, men litt synd da 95% av alt spill foregår i dagslys Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Og når det først er mørkt, så er det ikke akkurat safe med NV (med mindre du har en nyere utgave), sånn med tanke på at folk bruker lykter o.l ^^ Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Nå er det på tide med nytt batteri til min Classic Army M15 Sportline, tror jeg skal prøve å handle fra redwolf, trenger også et par magasiner og kansje kuler vist det er billig der, noen som kan sette opp en handleliste? Det er batteriet (ene) Som er viktigst. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå