Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Altså det har ikke skjedd noe ulovelig før et eventuellt kjøp er gjennomført, så ingen bryter noen form for lov eller liknende hvis en hjelper "mindreårige" med å velge våpen, utstyr etc. Det er ikke gitt at alle skal løpe å kjøpe nå. La heller politiet håndheve våpenlovgivningen også kan dette forumet fortsette å være en formidler av kunnskap og informasjon.

 

Det bør forsåvidt heller ikke være noe problem for mindreårige å søke seg fram til svar på våpenrelaterte spørsmål de måtte ha, men det betyr ikke at vi bevisst og direkte trenger å bidra med informasjon om hvordan de kan skaffe seg våpen. Alt annet av utstyr ser jeg ikke noe problem med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså det har ikke skjedd noe ulovelig før et eventuellt kjøp er gjennomført, så ingen bryter noen form for lov eller liknende hvis en hjelper "mindreårige" med å velge våpen, utstyr etc. Det er ikke gitt at alle skal løpe å kjøpe nå. La heller politiet håndheve våpenlovgivningen også kan dette forumet fortsette å være en formidler av kunnskap og informasjon.

 

Det bør forsåvidt heller ikke være noe problem for mindreårige å søke seg fram til svar på våpenrelaterte spørsmål de måtte ha, men det betyr ikke at vi bevisst og direkte trenger å bidra med informasjon om hvordan de kan skaffe seg våpen. Alt annet av utstyr ser jeg ikke noe problem med.

Det er jeg helt enig i. Men mye av det jeg har sett i denne tråden er unger som spør om "Hvordan er denne gunner'n?" og "Er den kul?" etc., de får gjerne som svar at de ikke får hjelp fordi de ikke er 18. Enig at det må være slitsomt med typiske fjortissprsmål, men tror også vi kan svare disse mindreårige på en hyggeligere måte. Gi de en idé om hvordan reglene er, ikke bare bastant si at reglene er der. Hvis vi ikke hjelper unger inn i sporten på en god måte tror jeg de i enda større grad vil gjøre ting som ødelegger sportens rykte.

 

Et eksempel: Bedre at vi hjelper en 16-åring med å finne det våpenet han skal kjøpe når han blir 18 og hjelper han inn i en klubb, enn at han kjøper en springer i Italia nå og skyter nabojenta i øyet.

Lenke til kommentar

da kan kanskje noen svare på spørsmålet mitt likevell da?, hvordan man får flettet inn en medic i ett spill? hvordan den oppfører seg og hvordan han/henne kan redde folk som har inntatt ett treff. takker for svar? ;)

 

leste en del inne på nasf siden, men skjønte ikke helt hvordan man skulle kunne bruke en medic i ett spill. :S

Endret av langskalle
Lenke til kommentar

Ofte har medic noen hvite bånd som de knyter på armen til den som er skutt, da vil den personen komme tilbake til spillet igjen. En medic pleier og ha 3 eller 5 bånd. Det pleier også være synlig hvor mange ganger personen har blitt skutt og healet, iallfall er det reglene i mange spill jeg har vært med i.

 

Noen oppererer også med maks antall ganger man kan komme tilbake i en runde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...