Hotel Papa Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Det er sikkerhetsavstander over 350 ja, dog anbefaler jeg ikke å skyte en person på 1m. Da kan man heller bruke "pang du er død". 350 - 450 = 20m 450 - 500(550) = 30m Og 350 på 20m? Jeg vil ikke si at man ligger å griner i smerte akkkurat Fullauto 450fps på 5m derimot... Det merker du Endret 14. januar 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Hehe... Men, beklager om noen oppfatter dette som masing, men jeg må bare spørre om dette en gang til: Jeg og tre andre har tenkt å spille airsoft. Vi skal prøve å få tak i flere, men i første omgang er det bare oss. De tre andre er søskenbarn med hverandre, og har en felles onkel som eier forholdsvis store utmarksområder. Hvis vi finner oss et område der det ikke går turgåere, og vi snakker med onkelen, så er det ingenting i veien for å spille airsoft her? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Kontakt politiet og informer dem for sikkerhets skyld. På den måten er de klar over hva som foregår. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Fint at jeg kjenner en av lensmannsbetjentene her da! Lite sted som du sikkert skjønner. Det er kanskje mest vanlig å spille på store baner? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 P90, endelig på lager. Litt senere en ventet dog. *Håpper på brukenes kvalitet* Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Er den god? Eller er det bare det at noen syns den er fin? Lenke til kommentar
topplok Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 trenger en billig softgun/airsoft side jeg har lyst på elektrisk/gas har elektrik og fjær men jeg er litt lei av m4a1 og glock Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Du luktet under 18 år. God kvalitet på bildene btw. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg vil foreslå at vi fra nå av kun svarer på våpenrelaterte spørsmål fra folk som er over 18. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Er den god? Eller er det bare det at noen syns den er fin? Noen synes iallfall den er fin Tenkte faktisk litt på å selge Mp5en min å kjøpe en slik en med lyddemperer, lykt og rød-punkt sikte. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Er den god? Eller er det bare det at noen syns den er fin? Noen synes iallfall den er fin Tenkte faktisk litt på å selge Mp5en min å kjøpe en slik en med lyddemperer, lykt og rød-punkt sikte. Jo, den er sikkert litt fin hvis man har alt det utstyret på... Iceman: Hvordan har du tenkt å håndheve det? Lukte på vedkommende? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Iceman: Hvordan har du tenkt å håndheve det? Lukte på vedkommende? Lukte, tafse litt, sjekke profil, tenke intenst på.... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Når jeg leste "tenke intenst på" fikk jeg en slags star wars asosiasjon. Er dessuten et stort mindretall som har alder i profilen sin. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Når jeg leste "tenke intenst på" fikk jeg en slags star wars asosiasjon. Er dessuten et stort mindretall som har alder i profilen sin. Da bør i såfall vedkommende ikke få svar på spørsmål om våpen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Siden et er 18års grense, kan vi jo spørre en mod om det er mulig å få gjennom en regel som sier at de som diskuterer i tråden skal ha alder i profil, hvis de vil få svar på våpenrelaterte spørsmål. Problemet blir jo dem som faker det, men da må man nesten se ann litt. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) I så fall ville jeg heller tatt det ett steg lengre, også krevd fødselsdato, eller i alle fall fødselsår allerede ved registrering på forumet. Redigert: Eller kanskje det er mulig med 18 års grense i "Ekstremsport"-seksjonen, siden vi også har paintball-tråden liggende her. Vi ser jo stadig vekk nye airsoft- og paintballrelaterte tråder her og i "Hobby"-seksjonen. Endret 15. januar 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Akkurat når det kommer til aldersregler er de vanskelige å håndheve, for ikke å snakke om at vi ikke kan sette aldersrestriksjoner på en gitt kategori. Vi kan ganske enkelt ikke ha noen garanti på at de som stiller spørsmål er over 18 år. Jeg tar det opp med moderatorteamet, så kan vi kanskje komme til en løsning. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Altså det har ikke skjedd noe ulovelig før et eventuellt kjøp er gjennomført, så ingen bryter noen form for lov eller liknende hvis en hjelper "mindreårige" med å velge våpen, utstyr etc. Det er ikke gitt at alle skal løpe å kjøpe nå. La heller politiet håndheve våpenlovgivningen også kan dette forumet fortsette å være en formidler av kunnskap og informasjon. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 Problemet er at om vi gir råd til en mindreårig om hvordan man skal få kjøpt et våpen, og denne mindreårige får tak i det, er vi "medskyldige". Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hvis mindreårige som har fått hjelp her til å kjøpe luftvåpen, missbruker disse våpnene, så er det i stor grad vår skyld at sporten får dårlig rykte. For du kan banne på at saker som involverer mindreårige og våpen ikke går usett av media. Endret 15. januar 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå