genstian Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg bare lurer, er det egentlig 16år for å spille i en klubb? Eller er det norges airsoft forbund sine regler? Jeg bare lurer fordi jeg hørte om en plass man kunne spill når man var 12år, med verge seffølgelig. Lurer litt på om det er lovlig det de driver med. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Er ikke helt sikker, men tror det står her: http://lovdata.no/all/tl-19610609-001-002.html#7 Og her: http://www.nasf.no/index.php?option=com_co...0&Itemid=48 Dog vet jeg om en klubb i Kr.sand, som har fått til en avtale med politiet (Vipers), men vet ikke om det gir dem lov til å ha med personer under 16år på spill. Endret 13. desember 2008 av EvenruD Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Den pistolen var litt spesiell Du må lage et review når du får'n. Det kan jeg gjøre. Er du interessert i revolvere? Du må komme opp til østlandet med den Marushinen, jeg vil virkelig prøve den. Det kan jeg prøve å få til. Den versjonen som jeg har bestilt har en bedre lakkering, og grep i ekte tre, også har den bare 200fps i utganshastighet. Jeg bestilte den hovedsakelig som utstillingsmodell. Skal du spille med den, så er det bedre å velge denne versjonen som er mindre pen, men har høyere utgangshastighet. Red.: La forresten merke til at den jeg nettopp linket til ikke har hop-up. I det hele tatt. Bare glem det jeg sa. Endret 13. desember 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Den pistolen var litt spesiell Du må lage et review når du får'n. Det kan jeg gjøre. Er du interessert i revolvere? Kan ikke si jeg har den store kjærligheten for revolvere, men har alltid ønsket meg en. Kanskje ikke de mest skirmish vennlige sidearmene, men tøffe er de. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Så... en liten kjærlighet, da? Jeg synes du skal skaffe deg en likevel, de er himla tøffe. Kanskje TM er noe å satse på ettersom de har så høy kapasitet, samtidig som de er billige. Selv har jeg egentlig hatt lyst på revolver lenge, men har ikke turt å satse på dem ettersom så mange sier de ikke er så gode til spillbruk. Denne er som sagt til utstilling, så da er det ikke så farlig om prestasjonene ligger under normen. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Er ikke helt sikker, men tror det står her: http://lovdata.no/all/tl-19610609-001-002.html#7Og her: http://www.nasf.no/index.php?option=com_co...0&Itemid=48 Dog vet jeg om en klubb i Kr.sand, som har fått til en avtale med politiet (Vipers), men vet ikke om det gir dem lov til å ha med personer under 16år på spill. Hmm, det forteller meg bare at man må være 16år med disp, eller 18år for å oppbevare våpen. Men har man ikke lov å dra på jakt fra man er 12år med verge (eller var det 14?)? Da gjelder det vel softgun også fordi det går under våpen lovgivningen. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det er vel en kombi av flere paragrafer man skal lese, men feks §29 i våpenloven sier jo noe om det. Jeg er ingen jurist, så forholder meg kun til de reglene nasf har laget. Men det må sikkert stå et sted, at nedre grense er 16år. Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Er ikke heltsikker, men temmelig, på at det er slik: -Ingen aldersgrense, verge har ansvar -18 år for kjøp/eie/oppbevaring osv -16 år med disp fra NASF Vergereglene er det veldig mye forskjellige tolkninger av, men jeg ville snakket med ditt lokale politidistrikt og spurt dem hvordan de tolker det. Det er mange på 14-15 år som springer rundt i skogen og spiller paintball, med bare en voksen som ser på, så jeg vet ikke helt hvor grensen går. NASF tolker generelt regelen ganske strengt, for å unngå ulykker ol. Merk deg at det er ganske alvorlig å bryte disse reglene, så det kan få store konsekvenser om vergen lar deg springe rundt i gata og ha "krig", noe vi har mange eksempler på. Endret 14. desember 2008 av bobbo_ Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det er seffølgelig ikke forsvarlig å løpe rundt i gata med våpen, softgun eller ikke. Vet også at endel paintball klubber ikke er spessielt strenge, jeg og en kompiss spilte paintball når vi var 15 med samme verge. Slik jeg husker det må du ha en egen verge for å spille softgun i en NASF klubb. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 De fleste NASF-klubber kjører uansett en nedre grense på 16 år med verge. Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Noen som har bestillt fra denne butikken her? http://www.nordicstar.se/shop/index.php Har lust på den WE Lugeren. Og noen some ha erfaring med Redwolf fra Hong-Kong? De har en del Pistoler some veldig frister meg. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Begge butikkene er pålitelige. Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Okelidokeli Vis mine svenskkunster ikke ha svikta meg så tilbud de etterbetaling også i norge sant? Forresten: Marushin ha sin shell ejecting Glock 21 nå hos Redwolf. Omnomnom mata.Den perfekte display/plink pistole. http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=25887 Endret 16. desember 2008 av ViktorBravo Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Noen her som har erfaring med Airsoft G.I., og DBC presisjonsløp? Noen av de på nettsiden der mener at DBC-løpene er like gode som PDI, men mye billigere. Det var også en som mente at Madbull ikke var bedre en standardløp, noe som også i mitt tilfelle er stort sett sant. Jeg merket svært lite, om noe, forskjell da jeg byttet til Black Python Versjon 2 i min G&P M16. Endret 16. desember 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Er det momsfritak på slikt? Hvordan er det å sende innenfor norden, går det greit eller legger politiet seg oppi det? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nei, du betaler 10% moms. Airsoft er fullt lovlig, men med 18 års grense, så så lenge du ikke vifter rundt med slike våpen i det offentlige, eller på annenmanns eiendom, så har ikke politiet noe å si. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Nei, du betaler 10% moms. Airsoft er fullt lovlig, men med 18 års grense, så så lenge du ikke vifter rundt med slike våpen i det offentlige, eller på annenmanns eiendom, så har ikke politiet noe å si. Alt bortsett fra mat har 25% moms her i landet. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) 10% toll, mener jeg. Av det som er relevant for en airsofter, så er det vel hovedsakelig kun klær som har 25% moms. Mener det ble sagt tidligere i tråden. Endret 19. desember 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Alle sendinger til en verdi av over 200 NOK blir ilagt 25% moms ved fortolling. Klær har, så sant det er klær for over 200 NOK, 10% toll i tillegg til momsen. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Tror dere bommer litt på doskåla her, bøker betaler man ikke MVA for, og ikke fortollingsavgift heller! Men det blir altså da 10% + 25% = grisedyrt da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå