Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den pistolen var litt spesiell :p Du må lage et review når du får'n.

Det kan jeg gjøre. Er du interessert i revolvere?

Du må komme opp til østlandet med den Marushinen, jeg vil virkelig prøve den. :)

Det kan jeg prøve å få til. Den versjonen som jeg har bestilt har en bedre lakkering, og grep i ekte tre, også har den bare 200fps i utganshastighet. Jeg bestilte den hovedsakelig som utstillingsmodell. Skal du spille med den, så er det bedre å velge denne versjonen som er mindre pen, men har høyere utgangshastighet.

Red.: La forresten merke til at den jeg nettopp linket til ikke har hop-up. I det hele tatt. Bare glem det jeg sa. :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Så... en liten kjærlighet, da? :p Jeg synes du skal skaffe deg en likevel, de er himla tøffe. Kanskje TM er noe å satse på ettersom de har så høy kapasitet, samtidig som de er billige.

Selv har jeg egentlig hatt lyst på revolver lenge, men har ikke turt å satse på dem ettersom så mange sier de ikke er så gode til spillbruk. Denne er som sagt til utstilling, så da er det ikke så farlig om prestasjonene ligger under normen.

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker, men tror det står her: http://lovdata.no/all/tl-19610609-001-002.html#7

Og her: http://www.nasf.no/index.php?option=com_co...0&Itemid=48

Dog vet jeg om en klubb i Kr.sand, som har fått til en avtale med politiet (Vipers), men vet ikke om det gir dem lov til å ha med personer under 16år på spill.

Hmm, det forteller meg bare at man må være 16år med disp, eller 18år for å oppbevare våpen. Men har man ikke lov å dra på jakt fra man er 12år med verge (eller var det 14?)? Da gjelder det vel softgun også fordi det går under våpen lovgivningen.

Lenke til kommentar

Er ikke heltsikker, men temmelig, på at det er slik:

-Ingen aldersgrense, verge har ansvar

-18 år for kjøp/eie/oppbevaring osv

-16 år med disp fra NASF

Vergereglene er det veldig mye forskjellige tolkninger av, men jeg ville snakket med ditt lokale politidistrikt og spurt dem hvordan de tolker det. Det er mange på 14-15 år som springer rundt i skogen og spiller paintball, med bare en voksen som ser på, så jeg vet ikke helt hvor grensen går. NASF tolker generelt regelen ganske strengt, for å unngå ulykker ol.

Merk deg at det er ganske alvorlig å bryte disse reglene, så det kan få store konsekvenser om vergen lar deg springe rundt i gata og ha "krig", noe vi har mange eksempler på.

Endret av bobbo_
Lenke til kommentar

Det er seffølgelig ikke forsvarlig å løpe rundt i gata med våpen, softgun eller ikke. Vet også at endel paintball klubber ikke er spessielt strenge, jeg og en kompiss spilte paintball når vi var 15 med samme verge. Slik jeg husker det må du ha en egen verge for å spille softgun i en NASF klubb.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Airsoft G.I., og DBC presisjonsløp? Noen av de på nettsiden der mener at DBC-løpene er like gode som PDI, men mye billigere. Det var også en som mente at Madbull ikke var bedre en standardløp, noe som også i mitt tilfelle er stort sett sant. Jeg merket svært lite, om noe, forskjell da jeg byttet til Black Python Versjon 2 i min G&P M16.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...