Blue--Sky Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Hvor ofte burde man vaske og smøre en softgun invendig? Hvis det er gearboksen du tenker på, gidder jeg aldri åpne den før noe slites ut. De kan vare veldig lenge uten noe vedlikehold, hvis de er shimmet og smørt riktig fra starten av Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Hvordan er det med bruk av 6.01 presisjonsløp på AEGer? Kan matingen bli trøbblete da feilmarginen blir mindre? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Jepp tror det. Men bruker du kvalitetskuler (les: IKKE Excel, goldfire o.l), så burde det ikke være noe problem. ICS, KSC og G&G tror jeg burde funke greit. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Hvordan er det med bruk av 6.01 presisjonsløp på AEGer? Kan matingen bli trøbblete da feilmarginen blir mindre? har brukt 6.01mm løp en stund nå og enda ikke opplevd jam eller noe sånt, har brukt 0.2g excel og bioval. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Har begynt å bruke G&G nå, så da går det tilsynelatende greit. Hvilket merke annbefaler dere da? Har kikket på ett PDI presisjonsløp som er 6.04, 509mm (M16) og som virker lovende. Men hvis jeg kan få bittelitt høyere presisjon og utgangshastighet av ett 6.01, så vil jeg heller det ettesom jeg ønsker å bygge om våpenet til en skarpskytterrifle. Red.: Fikset skrivefeil. Endret 18. august 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 KSC blir aldri over 6.00mm iallfall. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 G&G sine kuler skal, ifølge dem selv, ha en feilmargin på 0.01, så da blir maks 5.96, og minimum 5.94. Dette synes jeg høres lovende ut. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 KSC har jo rammen fra 5.98-5.99mm Alikevel har folk målt kuler til mer enn 5.99mm men aldri over 6.00mm som jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Alikevel har folk målt kuler til mer enn 5.99mm men aldri over 6.00mm som jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Hvor lenge/hvor mange skudd burde et gassmagasin holde på denne tida av året? Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Kommer ann på både magasin og gass.. et par 3 skulle de holde, kommer litt ann på om det er nbb eller gbb Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Alikevel har folk målt kuler til mer enn 5.99mm men aldri over 6.00mm som jeg har fått med meg. Han mener vel tusendels millimeter, da. 5.995mm, for eksempel. Men det blir litt mye sammen med 6.01-pressisjonsløp. Også disse har visse feilmarginer. Det bringer me tilbake til spørsmålet: Hvilke 6.01-pressisjonsløp er best? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 PDI har vel den strengeste kvalitetskontrollen. Var vel snakk om +/- 0.004mm på de nye løpene. Men er litt dyre da, mener det var rundt 150$ på redwolf (siden er nede). De andre vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 PDI DBC/EDGI Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Okay, fikk testa skikkelig i dag og jeg har et problem med min nylig innkjøpte TM M9 Tactical Master. Når jeg skal skyte med den så er det noen ganger den skyter et skudd før jeg ikke får skutt mer, noen ganger kommer det bare et poff fra gassen uten at kula kommer i det hele tatt. Bare en gang fikk jeg til å skyte 6-7 skudd før det var stopp igjen. Virker jo som magasinet tømmes for gass med en gang nesten, sånn skal det vel ikke være? Har to magasiner og er det samme på begge så magasinet er vel neppe problemet. Er forøvrig 134a gass jeg bruker siden det var anbefalt på redwolf. Hva kan dette være? Er litt noob innen dette egentlig, starta med å kjøpe en pistol bare for å teste litt før jeg evt. bestemmer meg for å kjøpe noe litt heftigere. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Trykker du den rett på? Tuten av flaska skal treffe rett på åpningen i magasinet Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Ja gjør det. Veit at magasinet blir fylt opp, både hører det når jeg fyller og når det en og annen gang funker evt. det bare kommer et poff ved at gassen slipper ut. Kan det være at det er noe galt med den mekanismen som slipper gassen ut av magasinet og inn i hvor den nå enn går i pistolen? Sånn at den slipper ut alle gassen med en gang heller. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. august 2008 Rapporter Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Du har ikke en tendens til å komme nær den lille knappen, øverst på magasinet da? Da slippes all gassen ut, og det `kan høres ut som et "Poff".. Endret 20. august 2008 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 20. august 2008 Rapporter Del Skrevet 20. august 2008 Er klar over den knappen, og jeg kommer ikke nær den knappen hver eneste gang nei. Poffet kommer når jeg trykker inn avtrekkeren, men det kommer ikke noen kule. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Er det ingen som har noen forslag på hva som kan være problemet mitt? Kan jo virke som det er et eller annet med sliden tror jeg. Det virker som sliden ikke dras ordentlig tilbake når jeg skyter, så derfor spennes ikke hanen, og gassen slippes ut. Kan dette være riktig? Hvordan kan jeg evt. fikse dette mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå