Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heihei. Min intresse for våpen kommer nok aldri til å ta slutt.. Dessverre kan ikke det samme sies om lommeboka, og de våpnene jeg helst skulle hatt er ofte ikke spessielt enkle å få tak i på lovlig vis.. Derfor lurer jeg på om airsoft kan være en erstatter. Ikke som fullverdig erstatter for alt av skyting osv, men som "veggpynt" og noe man kan skytte med på hytta der grove kaliber ikke blir like godt mottatt som på banen..

 

Jeg skulle aller helst hatt en splitter ny M16A2 hengende på veggen, men da dette verken er lovlig og heller ikke kan forsvares økonomisk lurer jeg på om det eksisterer airsoft våpen som er laget så autentiske som mulig. dvs at deler som på ekte våpen er utført i metall, tre osv er utført i samme matrialer på airsoft våpen. At de kan demonteres og monteres som orginalene, at alle oprasjonene du kan gjøre med orginal våpnene (ladegrep etc) kan utføres realistisk osv..

 

1.Finnes slike våpen?

2.Hva ligger prisene på for disse våpnene?

3.div utstyr/ting&tang som trengs/gjør hverdagen lettere?

 

Dårlig formulet på ett dårlig tidspunkt. Beklager om det er mange standard spørsmål med mange standard svar som er blitt stilt/svart mange ganger..

Lenke til kommentar

Se etter merket "systema", disse er 100% kopier, ofte med alt av fungsjoner (burst-fire, justerbar fps ("gas valve" på ekte våpen?) osv). Disse koster derimot 1000$+

 

Det finnes to utgaver av M16A2, en med semi og full-auto og en med semi og burst.

 

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=19552

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=24669

 

Metall delene er i stål.

 

EDIT: Leif

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Hvordan betalte dere med paypal? Overførte dere pengene til paypalkontoen eller blir de trekt automatisk fra min bankkonto når man bestiller?

 

Funker fint å overføre penger til paypal-kontoen, da slipper du alle bieffektene ved å ha paypal kobla direkte til bankkontoen din. Med bi-effekter mener jeg vill ebaying og følelsen av ekstrem kjøpekraft.

Lenke til kommentar
Se etter merket "systema", disse er 100% kopier, ofte med alt av fungsjoner (burst-fire, justerbar fps ("gas valve" på ekte våpen?) osv). Disse koster derimot 1000$+

 

Det finnes to utgaver av M16A2, en med semi og full-auto og en med semi og burst.

 

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=19552

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=24669

 

Metall delene er i stål.

 

EDIT: Leif

 

Se der ja. De virket veldig realistiske. Dessverre er 1500$ litt mer enn det lommeboka mi klarer nå. Hva er det nermeste man kommer dersom man sikter rundt 750$? Blir du da sittende igjen med veldig mye plastik/lite realistiske våpen mtp demontering/ladegrep mangel på tilleggs utstyr osv? Hvor "billig" blir det før du begynner å få plastik deler etc?

Lenke til kommentar

Det varigere, du kan kjøpe full-metalls kinakopier for 75$. Somregel så er alt tileggs utstyret du kan kjøpe (sikte, granatkastere osv) kompatibel med alle våpen produsenter. G&P lager veldig gode og realistiske våpen, har hørt mye bra om M4ene dere, mangler dog burst og kanskje en del andre fungsjoner. VFC lager HK416 og SCAR som er meget gode, CA lager en meget realistisk AUG. Er bare å se deg litt om på redwolfairsoft.com eller uncompany.com. Og om du vil ha noe "billig", men helt OK. Så ta turen innom gunnerairsoft.com eller rsov.com.

 

Så og si alle våpen har laddegrep.

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe meg en Tanaka 98K, er den realistisk og er det muligheter til å oppgradere den eller får man ikke kjøpt nye deler ?

 

Hvilke rifler er det som er mulige å få 700fps på og er det dyre deler ?

 

De fleste fjærrifler kan vel klare 700fps med maks oppgradering, men da snakker vi det beste av det beste i deler til mange mange tusen kroner. I tilegg så er ladegrepet da meget tungt.

 

Eller så kan du kjøpe ei gassrifle og sette på HPA kit, ei tanaka m700 koster ca 400$ og et hpa kit kommer på nesten 3000kr (ink frakt og mva). I tilegg så trenger du en kraftigere striker spring. Da har du ei rifle som kan komme opp i nesten 1000fps. Men med dårlig presisjon.. Og da bør du ha nytt hopup kit, presløp, noen forstreka deler osv.

Og da koster det fort mange tusen det også..

 

Tviler på du får ei brukanes 700fps rifle under 8000-10000kr.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Er nok billigere å bestille fra Hong-Kong, ja. Men det er vel ikke så mange våpen utenom Systemas PTW-serie som fungerer helt likt som ett ekte våpen. Derimot er det ingen problem å skaffe seg våpen i metall til $750.00USD. G&P har tilsynelatende fine våpen i metall, og med gode "markings".

 

Apropo G&P, på søndag klarte jeg å montere King Arms bipoden til G-Specen på M16en min. Så nå er jeg ett lite hakk nærmere økonomi-sniperen jeg har i tankene. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...