Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

MP5en blir som sagt bare ett reservevåpen. Den er utrimmet, så jeg regner med å bli lettere utklasset hvis jeg hadde brukt den som hovedvåpen. :p

 

Er det altså vanlig å trimme våpenet? Spiller en del med venner og en klubb men har ikke hørt noe snakk om det der, er det ikke noe med at man strammer fjæra i våpenet eller noe?

Endret av Per_Jorgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MP5en blir som sagt bare ett reservevåpen. Den er utrimmet, så jeg regner med å bli lettere utklasset hvis jeg hadde brukt den som hovedvåpen. :p

 

er det ikke noe med at man strammer fjæra i våpenet eller noe?

 

ikke noe du ville ha gjort på skikkleige airsoft våpen, kunn jazzfestival softguns til 20 kr. :thumbup:

Man kan få kjøpt upgrade kits på nettet, feks på Softguns.no ;)

Endret av DeHawk89
Lenke til kommentar
MP5en blir som sagt bare ett reservevåpen. Den er utrimmet, så jeg regner med å bli lettere utklasset hvis jeg hadde brukt den som hovedvåpen. :p

 

Er det altså vanlig å trimme våpenet? Spiller en del med venner og en klubb men har ikke hørt noe snakk om det der, er det ikke noe med at man strammer fjæra i våpenet eller noe?

Hvorvidt det er "vanlig" tør jeg ikke si noe på, men Vipers, som er de jeg skal spille med for første gang på lørdag, har svært høye grenser for utgangshastighet (fps/ms). For eksempel kjører de 450fps på fullautomatvåpen som maks, og hele 700fps på skarpskytterrifler. Dette er mye.

 

Normalt sett strammer man ikke fjæren selv fordi den vil ikke klare å holde formen, istedet kjøper man helt ny, stivere fjær. Presisjonsløp, hopup, og tettere hopup-kammere hjelper også på utgangshastigheten, såvel som presisjon. Personelig ville jeg begynt med de tre siste jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Var på vipers sitt storspill på lørdag, det var veldig bra :yes:

 

Spillte sniper hele tida og med 700fps (600/0,36) var det meget effektivt, hadde vel ca 20 "kills".

Det er kansje i kraftigste laget, når det er korte/mellomdistanse skudd (25-40m..) Men det er så gøy når man skyter på 60m å kula er der så å si med en gang. Istede for å se kula "sveve" mot målet i lang tid.. :whistle:

 

Fikk også hilst på Cutthroat Bill, så det var hyggelig ;)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

"bittelille" ja.. Det er den største underdrivelsen jeg har sett på forumet tror jeg :p

 

Bare lurte på en ting, hva slags beskyttelses utstyr bruker dere? Er hele kroppen dekket? Bare ansiktet? Spiller dere i bukse og genser, eller t-skjorte og shorts?

 

Spilte med noen kompiser for en del år siden (13 år elns :p) og da så det ut som om vi hadde tenkt oss opp på Mount Everest, så mye klær vi hadde på oss. Ingen ville få vondt :p

Lenke til kommentar

For det meste liker jeg å spille naken. Tar å smører meg inn med deilig kammokrem før jeg drar på spill også ruller jeg meg litt i gjørma før spillet starter. Mest effektive kammoen, helt seriøst.

Og seff er det påbudt med minimum briller, men kan anbefale og gå til innkjøp av en susp og tannbeskytter.

 

Velkommen til en meget intim og deilig hobby!!

 

 

 

 

 

:ermm:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fra spøk til revolver, vanlig uniform (BDU f.eks), et par gode sko/støvler, hansker, hatt av et slag og et par gode briller holder i massevis!
Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...