Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp kjøpt mine første våpen. Driver å lader et 9.6 V 1200

mAh mini type ( Ni-MH ) med en Mikroprosessorkontrollert lader, 4-10 celler, 700mA. Batteriet har nå blitt så varmt at jeg ikke klarer å holde rundt det uten at jeg brenner meg. Er dette normalt?

 

På forhånd takk :)

Endret av Sweetiepie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har nettopp kjøpt mine første våpen. Driver å lader et 9.6 V 1200

mAh mini type ( Ni-MH ) med en Mikroprosessorkontrollert lader, 4-10 celler, 700mA. Batteriet har nå blitt så varmt at jeg ikke klarer å holde rundt det uten at jeg brenner meg. Er dette normalt?

 

På forhånd takk :)

 

Nei, du lader batteriet med for høy amperestyrke.

Sure det går fort slik du lader nå, men levetiden og strømmen batteriet

kan lagre reduseres for hver gang.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har nettopp kjøpt mine første våpen. Driver å lader et 9.6 V 1200

mAh mini type ( Ni-MH ) med en Mikroprosessorkontrollert lader, 4-10 celler, 700mA. Batteriet har nå blitt så varmt at jeg ikke klarer å holde rundt det uten at jeg brenner meg. Er dette normalt?

 

På forhånd takk :)

 

Nei, du lader batteriet med for høy amperestyrke.

Sure det går fort slik du lader nå, men levetiden og strømmen batteriet

kan lagre reduseres for hver gang.

 

Hvordan kan jeg stille dette da? Jeg er helt grønn, så hvis du kan fortelle meg hva jeg skal gjøre setter jeg stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjedde med det ene batteriet mitt første gangen jeg ladet det. Etterpå har alt vært fint, og det med samme lader og batteri. Hva slags lader og batteri er det du har?

 

 

Hei.

 

Det står litt lenger oppe på siden :)

 

Dette batteriet: http://www.guntech.no/product_info.php?cPa...roducts_id=2119

 

Denne laderen: http://www.guntech.no/product_info.php?cPa...roducts_id=2064

Endret av Sweetiepie
Lenke til kommentar
Hehe. Akkurat det samme jeg sitter på. Samme laderen og intelect batteri. Bare at batteriet mitt er stick til AK. Ble så varmt første gangen at det bøyde seg litt. Men det var kun ved første oppladning.

 

 

hehe, ok :) Men Roskov ser ut til å mene at at jeg lader på for høy ampere.. Jeg turte ikke å lade det fullt opp, da jeg var redd for at hele greia skulle ta fyr eller hvertfall bli ødelagt. Jeg må nesten være sikker på det her. Skulle da tro at den laderen skulle kunne brukes på det batteriet, da eneste alternativer var en lader til 99kr..

 

Hvordan får man bildet man velger til å vise?

Lenke til kommentar
Sist han var pålogget, var i Januar en gang.

Kanskje mods kan endre tittelen?

 

Jeg synes det er sjarmerende at tråden er liten jeg. :)

Agreed. Var det ikke slik at brukerne og/eller trådstarter valgte å skrive "den bittelille" fordi det er så mange andre tråder som het "den store"-ett-eller-annet? Liker den uasnett slik den er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...