Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0,20 For mest mulig rekkevidde, 0,23-0,25 for bedre presisjon men kortere rekkevidde. Du må nesten finne ut selv hva som er viktigst.

Nei, dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg tror dette kun gjelder våpen med lav/middelsl-av utgangshastighet. G&Pen min skyter uten tvil lengre, og mer presist med 0,25. Nettbutikkene sier den ligger på ca 380FPS.

Lenke til kommentar
0,20 For mest mulig rekkevidde, 0,23-0,25 for bedre presisjon men kortere rekkevidde. Du må nesten finne ut selv hva som er viktigst.

Nei, dette er ikke nødvendigvis riktig. Jeg tror dette kun gjelder våpen med lav/middelsl-av utgangshastighet. G&Pen min skyter uten tvil lengre, og mer presist med 0,25. Nettbutikkene sier den ligger på ca 380FPS.

 

Ja, er fullt klar over at den går en grense på hvor tyngre kuler går lengre. Men nå var det jo pistolen han spurte om kuler til da ;)

 

Men på min 400fps mp5 går 0,20 lengre en 0,25 selv om 0,25 har lengre "effektiv" rekkevidde. Mens på sniperen så er tunge kuler det som går lengst. Da er egentilg 0,36 også for lett, bare så synd at de ikke finnes gode 0,43 kuler..eller helst 0,5..

 

btw: post 1500 yay :fun:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
tyngre kuler er mer presise en lettere men går ikke like langt

Leste du posten min lengre opp på siden? Dette er ikke tilfelle ved våpen som har høy utgangshastighet. Blås opp en ballong, også slå den så hardt du kan med håndflaten. Ballongen stopper etter ett par meter fordi den er for lett, og fordi luftmotstanden blir for høy. Slår du en volleyball med samme kraft, så vil den fly mye lengre fordi vekten er høyere.

Det samme gjelder selvsagt softgunkuler. Har du ett våpen med høy utgangshastighet, så er tyngre kuler bedre fordi de ikke blir påvirket så mye av luftmotstanden som lettere kuler. Ett svakere våpen, derimot, vil ikke klare å sende kulene avgårde i så stor fart at luftmotstanden har noe å si.

 

I denne posten testet jeg Excel 0,20 og Excel 0,25 i ett våpen på 370-380fps.

Lenke til kommentar
Hvis du har et 600fps ++ våpen, så går vell 0.20g bare rett opp, mens 0.36 vil holde seg stabilt lengre pga tyngden...Eller tar jeg helt feil?

 

Det kommer ann på hvordan hop-up en er stilt, man kan få 0,20 til å gå tålig rett med 600fps+++ hvis man stiller hopup lavt eller av. Men kulene vibrerer pga at farta er alt for høy i forhold til kulevekta.

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål ang. Airsoft før man er 18 år. Det har seg sånn at jeg og en kompis vurderer å begynne å spille litt på bane med airsoft gun, men jeg leste at det ikke var så lett når man var 16 år, at man trengte en verge til å passe på deg på banen og til ta med deg våpenet osv. Er det altså sånn at man må få noen til å passe på deg? Tviler på at folk gidder det, hørte at folk anbefaler å vente til du er 18 før du spiller? Er folk generelt ganske skeptisk til "mindreårige" i Airsoft milijøet? Skjønner jo at folk sikkert blir irritert over små dritt unger som løper rundt som noen hodeløse kyllinger uten å kunne onkelig taktiker og sånt i hode.

En annen ting er at vi (jeg i vært fal) har ikke noen planer om å bli med i en spesiell klub går det ikke and å møte opp på en bane og bare spille? Noe alla paintball?

Lenke til kommentar

Problemet med mindreårige er ikke mangel på taktikkkunnskap (er dette ett ord?), men heller kunnskap om bruk av våpen. Mindreårige har ved altfor mange anledninger satt sporten i dårlig lys, og derfor er ofte "airsoftere" naturlig skeptiske til disse.

 

Verge må være over 18 år, og tar seg av frakt og oppbevaring av softguns ettersom det er 18-års grense på disse.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du hadde bladd noen sider tilbake, så ville du sett denne :

 

En review jeg har laget av nettop den...

 

Okei, har bestilt meg en slik nå jeg å skjønner du:) Hvor mye betalte du totelt for pakken? Hvordan skjer leveringen egentlig, kommer di på døra di med pakken eller? Brukte TNT som levering selskap..

Lenke til kommentar

Noen av dere spiller sikkert counter strike, så jeg lurer på hvilken produsent som lager en m4 som ligner mest på den mavericken i cs?

 

EDIT: Da har jeg kontakta Trondheim Airsoft-klubb om å bli medlem og spille under verge.

Endret av Adidas99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...