Hotel Papa Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Det med at folk ikke tar treff, tror jeg inntreffer via to tilfeller.. 1. Det er et noob spill, hvor det er uerfarne spillere som er med. 2. Spilleren som skyter, treffer ikke. Det er veldig vanskelig å si 100% at man har truffet når avstanden blir over 20m, særlig i skog. CQB og SIBO blir noe annet, men der er det som oftest erfarne spillere som spiller, og de fleste jeg vet om tar treffene sine. Og hvis det er noen i klubben som ikke gjør det, så får de en advarsel, holder de ikke den så har de ikke noe å gjøre der lenger. Jeg vil påstå at det så og si er ingen som ikke tar treffene sine i klubben, samme gjelder nok på landsbasis. Og de gangene det blir klaget på at folk ikke tar treff, kan være av så mange forskjellige grunner. F.eks vanskelig terreng, uerfarne spillere som ikke hører at man blir truffet osv. Bare se på Berget 6 hvor det var hvor mange spillere? 1200? Jeg hørte omtrent ingen klage på at folk IKKE tok treff, kanskje et par ganger men det kunne like så godt være han som skjøt som ikke traff, men det så bare slik ut. Såeh, opp gjennom de åra jeg har spilt, så vil jeg si at jeg egentlig ikke har opplevd så mange som har jukset sånn åpenbart. Misforståelser skjer såklart.. Det er menneskelig å gjøre feil. Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Ok, dere har overbevist meg om at jeg ikke trenger å tenke så my mer på det Men nå lurer jeg på hvor langt et standard kikkertsikte kan zoome. Og er det et sånt kors i midten på scopet slik at du lett kan skaffe deg et headshot feks.? Og er siktene rimelig nøyaktige? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Du stiller krysset selv? Hva kikkertsikte er det snakk om? Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Nei, tenkte ikke på noen spesielle sikter. Ta et standard/hvilket-som-helst kikkertsikte, hvor mange meters forskjell utgjør zoomet? Og er det krysset i scopet nøyaktig? (Du treffer sånn ca. der du har midtpunktet i krysset). EDIT: Jeg mener kikkertsikte til ei sniper-rifle. Endret 8. juli 2008 av Adidas99 Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Ja, vist du stiller krysset rett, men det er som sagt opp til deg... Og hvor presis rifla/sniperen er... Endret 8. juli 2008 av CissaM Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Husk at det er ikke om å gjøre å ta headshots da.. Det kan fort bli dyrt for den personen du treffer i hue, hvis det ryker en tann eller no. Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Var ikke sånn jeg tenkte, bare for å presisere hvor presis siktet kan være. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Var ikke sånn jeg tenkte, bare for å presisere hvor presis siktet kan være. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at siktet ikke er presist nok, da det er våpnet det kommer ann på. Og airsoft våpen er ikke presisjonsvåpen. Og du trenger ikke mye zoom, 3x er det beste til airsoft mener jeg. Da man som regel aldri skyter på "lange" hold. Vanlig sniper avstand er vel 30-70m maks 100m (og da skal du en ekstremt kraftig rifle, da holder det ikke med 550fps..) Kjøp et tasco 3-9*50 da har du et stort synsfelt og du kan bruke zoomen til å spotte med (hvis det skulle være aktuelt). Endret 8. juli 2008 av Blue--Sky Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 8. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Får vel gjøre det da, den dagen jeg blir 18 eller får dispensasjon av politiet. (Skal melde meg inn i en klubb snart) Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Eller så kan du gjøre som jeg har lest tidligere her på forumet. En om spilte danskeairsoft uten fps grenser hadde med seg sniper gæver som han sto d å pumpet opp, med sykkelpumpe den hadde 800 fps Endret 9. juli 2008 av Masterdragn0 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 Vet om flere som har fått over 1000fps med trykkluft på børsa Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 Vet om flere som har fått over 1000fps med trykkluft på børsa HPA eier Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Hehe... Hvor mye fps er du oppe i Blue--Sky? Endret 9. juli 2008 av CissaM Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 Hehe... Hvor mye er du oppe i Blue--Sky? Har bare vært oppe i 860fps, men det er pga at jeg kutta ned striker springen litt for å få mindre slitasje, lettere lading. Med en orginal g&g spring hadde jeg nok hatt rundt 1000fps. Han som har samme sniper som meg skal kjøpe en ekstra m24 til "delesniper" og da skal vi lage en kraftig bolt, og se hvor mye vi kan få... Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 9. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2008 Når du får den opp til 860 fps ka slags oppgradderinger bruker? lurer på om å gjøre det? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 Slik jeg har forstått det, så bruker Blue--Sky noe som heter HPA-kit. Det er vist et system som bruker ekstern tank. Også er det selvsagt diverse andre oppgraderinger som presisjonsløp, hopup, og andre interne deler. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Når du får den opp til 860 fps ka slags oppgradderinger bruker? lurer på om å gjøre det? Har sikkert posta det før men her er dele lista: The maximum fps for sniper rifles at my field is 700fps/0,20/25m, and that would give me about 600fps with 0,36. part list: * Tanaka m24 sws. * CA harris bipod. * Tasco 3-9*50. * KA 40mm scope extender. * Butler creek Scope covers. * Tanaka leather sling and swivels * Karstens Custom cheek rest model A (RS). * G&G M24 Heavy Barrel Set Fluted type. * G&G m24 Power pack. 2x * 3x mags modified with power pack parts and custom gas route spring. * G&G rubber set. * Best gun hop-up kit. * G&G 650mm 6.04 inner barrel. / DB custom 6.01 * Steel part 60, from kickbbguns.( If you don't change this part you will wear out the original one fast if you use the G&G striker spring. HPA parts: 1 x 1/8 NPT ON/OFF Ball Valve (FITT016) 1 x Stabilizer Female (PPSP010) Misc None Gauge Option 0-600 PSI MINI 1" 7% Pressure Range 0-250 PSI (300 PSI max) Finish Black 1 x Remote Coiled Hose w/crimped 1/8 NPT connections (HOSE016) 1 x Quick Disconnect (FITT022) 1x HPA 48ci 3000 tank PMI Aluminum https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=236012 https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...t&id=236009 Endret 10. juli 2008 av Blue--Sky Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 Kor mye koster det tilsammen da? Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 HPA=High Pressur Air? Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 Er det noen som spiller i Trondheim her? Eller bor i Trondheim og spiller i områder rundt trheim ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå