Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Det med at folk ikke tar treff, tror jeg inntreffer via to tilfeller..

 

1. Det er et noob spill, hvor det er uerfarne spillere som er med.

2. Spilleren som skyter, treffer ikke.

 

Det er veldig vanskelig å si 100% at man har truffet når avstanden blir over 20m, særlig i skog. CQB og SIBO blir noe annet, men der er det som oftest erfarne spillere som spiller, og de fleste jeg vet om tar treffene sine. Og hvis det er noen i klubben som ikke gjør det, så får de en advarsel, holder de ikke den så har de ikke noe å gjøre der lenger. Jeg vil påstå at det så og si er ingen som ikke tar treffene sine i klubben, samme gjelder nok på landsbasis.

Og de gangene det blir klaget på at folk ikke tar treff, kan være av så mange forskjellige grunner. F.eks vanskelig terreng, uerfarne spillere som ikke hører at man blir truffet osv.

 

Bare se på Berget 6 hvor det var hvor mange spillere? 1200?

Jeg hørte omtrent ingen klage på at folk IKKE tok treff, kanskje et par ganger men det kunne like så godt være han som skjøt som ikke traff, men det så bare slik ut.

 

Såeh, opp gjennom de åra jeg har spilt, så vil jeg si at jeg egentlig ikke har opplevd så mange som har jukset sånn åpenbart.

Misforståelser skjer såklart.. Det er menneskelig å gjøre feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dere har overbevist meg om at jeg ikke trenger å tenke så my mer på det ;)

 

Men nå lurer jeg på hvor langt et standard kikkertsikte kan zoome. Og er det et sånt kors i midten på scopet slik at du lett kan skaffe deg et headshot feks.? Og er siktene rimelig nøyaktige?

Lenke til kommentar

Nei, tenkte ikke på noen spesielle sikter. Ta et standard/hvilket-som-helst kikkertsikte, hvor mange meters forskjell utgjør zoomet? Og er det krysset i scopet nøyaktig? (Du treffer sånn ca. der du har midtpunktet i krysset).

 

EDIT: Jeg mener kikkertsikte til ei sniper-rifle.

Endret av Adidas99
Lenke til kommentar
Var ikke sånn jeg tenkte, bare for å presisere hvor presis siktet kan være.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at siktet ikke er presist nok, da det er våpnet det kommer ann på. Og airsoft våpen er ikke presisjonsvåpen.

 

Og du trenger ikke mye zoom, 3x er det beste til airsoft mener jeg. Da man som regel aldri skyter på "lange" hold. Vanlig sniper avstand er vel 30-70m maks 100m (og da skal du en ekstremt kraftig rifle, da holder det ikke med 550fps..)

 

Kjøp et tasco 3-9*50 da har du et stort synsfelt og du kan bruke zoomen til å spotte med (hvis det skulle være aktuelt).

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Hehe... Hvor mye er du oppe i Blue--Sky?

 

Har bare vært oppe i 860fps, men det er pga at jeg kutta ned striker springen litt for å få mindre slitasje, lettere lading.

Med en orginal g&g spring hadde jeg nok hatt rundt 1000fps.

Han som har samme sniper som meg skal kjøpe en ekstra m24 til "delesniper" og da skal vi lage en kraftig bolt, og se hvor mye vi kan få... :cool:

Lenke til kommentar
Når du får den opp til 860 fps ka slags oppgradderinger bruker? lurer på om å gjøre det? :hmm:

 

Har sikkert posta det før men her er dele lista:

 

The maximum fps for sniper rifles at my field is 700fps/0,20/25m, and that would give me about 600fps with 0,36.

 

part list:

 

* Tanaka m24 sws.

* CA harris bipod.

* Tasco 3-9*50.

* KA 40mm scope extender.

* Butler creek Scope covers.

* Tanaka leather sling and swivels

* Karstens Custom cheek rest model A (RS).

* G&G M24 Heavy Barrel Set Fluted type.

* G&G m24 Power pack. 2x

* 3x mags modified with power pack parts and custom gas route spring.

* G&G rubber set.

* Best gun hop-up kit.

* G&G 650mm 6.04 inner barrel. / DB custom 6.01

* Steel part 60, from kickbbguns.( If you don't change this part you will wear out the original one fast if you use the G&G striker spring.

 

HPA parts:

 

1 x 1/8 NPT ON/OFF Ball Valve (FITT016)

1 x Stabilizer Female (PPSP010) Misc None

Gauge Option 0-600 PSI MINI 1" 7%

Pressure Range 0-250 PSI (300 PSI max)

Finish Black

1 x Remote Coiled Hose w/crimped 1/8 NPT connections (HOSE016)

1 x Quick Disconnect (FITT022)

1x HPA 48ci 3000 tank PMI Aluminum

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=236012

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...t&id=236009

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...