Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Burde du ikke stille laseren etter hopupen i stedet?

 

Da jeg fik G&Pen, så tok jeg den ut og stilte hopupen først får å få lengst mulig rekkevidde, uten at kulen gikk for mye oppover. Dermed stilte jeg rødpunktsiktet til toppen av kulebanen. Slik har jeg faktisk gjort det med alle softgunene.

 

Jeg tror forresten jeg vet hvorfor hop-upen min er så rar. Jeg tror det skyldes temperaturen på gummien. Hvis våpenet har ligget en stund, så vil noen kuler dette rett ned i bakken, mens andre forsvinner til værs. Men når jeg har skutt noen ganger, så går kulene slik de skal. Jeg tror friksjonen fra de første kulene varmer opp hop-upen litt slik at kulene etterhvert får bedre tak i gummien. Men på en annen side så forklarer ikke det hvorfor noen av de første kulene forsvinner rett til værs: det er jo tydelig tegn på for mye hop-up!

 

Har du opplevde noe lignende, Marley?

 

Jeg har opplevd veldig lite, det er halvannen uke siden jeg fikk min første AEG. :p

 

Men jeg får ikke stilt inn laseren min på noe veldig smart vis, i grunn. Jeg har lykt og laser i ett for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silikon vil fucke opp hopup gummien de første 200+/- skuddene. Det jeg pleier å gjøre, er at jeg tar ut gummien, smører den og setter den inn igjen. Så lar jeg det gå laang tid før jeg smører den igjen.

 

Men det er riktig å stille inn hopup, sånn at kula går bra, også stille inn sikte/laser whatever etter det.

Lenke til kommentar

Jeg har den lillia (prometheus soft type)gummien i min mp5, og den har jeg sikkert skutt 20k kansje mer gjennom uten å smøre. Og kulene går som en strek.

Har aldri opplevd at den har vært ustabil på de første skuddene heller, det problemet har jeg faktisk aldri hørt om eller opplevd før.

 

Btw: fikk hpa kitet til m24en i går, så nå bli det 700fps året rundt ;P Har ikke fått satt det inn ennå da. (får ta det med på jobb på mandag :whistle: )

 

Har også fått en annet problem.. Posten..

Jeg sendte inn dbc løpet mitt pga at det ikke gikk så bra som det skulle, slik at jeg kunne få et nytt.

 

Jeg betalte 150kr og fyllte ut en pakke lapp og spurte om jeg hadde fyllt ut allt det nødvendige. ja sier post dama.

 

Så tar det 3 dager så får jeg et berv i posten om melding om ufortollet sending, og at det skulle ha vært en "proforma invoice" med pakka. Et skjema det jeg må fylle ut verdi og antall og masse annet.

 

Ringete inn til fortollinga og de sa at mange postkontotr ikke var klar over dette, det var vist pga at jeg skulle sende det i retur og slippe og betale mva på tilbake veien.

 

Jeg fyllte ut skjemaet og tok det med til postkontoret og ba de fakse det inn, de skjønte fortsatt ingen ting..

 

Dagen etter ringer jeg inn til fortollinga og spørr om det er greit nå, og får beskjed om at jeg må ringe senere på dagen så skal de ha funnet det ut.

 

Ringer en gang til og da var pakkestatus "lagt til fortolling" så da sa de at det hadde gått i orden.

 

Tok 5 dager uten noen oppdatering, så i går står det plutselig returnert grunnet ulovlig vare?? wtf?? er et mesing rør er en ulovlig vare? seriøst og nå skal de sikker ha betalt for å sende det tilbake også... Jeg hater posten :ph34r:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Det er ikke første gang postet har nektet å sende airsoft saker ut av landet =P

Prøv å bruk et annet firma, type DHL, UPS eller FedEx.

 

Jeg vet i hvert fall at på noen AEGer, så er hopupen litt fucka hvis du nettopp har spraya silikon ned i hopupen og på de øverste kulene i magasinet. Varierer sikkert fra hopup til hopup.

 

Fikk 2stk KA M16 hopup kammer, 2stk guarder gummi og prometheus løp til M4en her om dagen. Merkbar økning i presisjon, i forhold til GP hopup kammer og et random løp.

 

Vet ikke om dere kan komme inn her, men dette blir i hvert fall neste prosjekt utover sommeren: http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/inde...144334&st=0

 

Planen er å sende inn en G&P FN reciever, fixed m16 kolbe og en m16 front. Er det mer penger til overs, så er det kanskje et USMC kit som står for tur :wee:

Lenke til kommentar

Vekten skulle ikke ha så mye å si, mer hvilket merke.

Excel f.eks, har vi funnet ut av at suger i forhold til KSC og visstnok noen av G&G sine.

Kommer ann på kvalitetskontrollen. På noen Excel kuler kan du se at de ikke er helt runde, og har ganske ruglete overflate.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Var nettopp ute å spilte litt med broderen, og jeg kan uten minste tvil bekrefte det EvenruD sa angående Excel .20 og Excel .25.

 

Da vi ikke gadd å spille mer, satt vi oss på en liten høyde ved et veikryss (grusvei, ingen trafikk eller folk). Det var da jeg kom til å tenke på det EvenruD hadde sagt tidligere i dag.

Heldigvis for meg, så hadde ikke broderen brukt opp alle Excel .20-kulene jeg ga han da vi fikk softgunene fra HK. Jeg har brukt Excel .25 i G&Pen fram til tidligere i dag, og har hatt hovedsakelig to problemer: Det første er at de første 10-20 kulene rett opp eller rett ned, og det andre er at våpenet ikke klarte å skyte fullauto før magasinet var halvtomt. Da jeg skiftet til Excel .20 forsvant disse to problemene nesten helt. De første få skuddene gikk fremdeles rett opp, men det var ikke i nærheten av så mange som tidligere. I tillegg matet den helt ypperlig på fullauto. Jeg tror kanskje årsaken til at noen kuler fremdeles går rett til værs kan være overfylt magasin.

 

Siden Excel .20 funket så bra, så måtte jeg selvsagt teste hvor langt våpenet skyt med de to forskjellige kulene.

Jeg bestemte meg å skyte på ett tre som stod på andre siden av jordet fra der jeg satt. Jeg antar det var 40-50 meter langt, svak helning nedover. Vinden kom stort sett i kast, men den var så svak at knott og mygg forble på sin plass (dvs. rundt oss).

Jeg siktet inn på trestammen ca 2 meter over bakken. Med Excel .25 traff jeg ca 1 meter under. Da jeg skiftet til Excel .20 så traff kulene ved roten til treet. Ut ifra dette, så vil jeg anta at Excel .25 gikk 3-5 meter lengre i dette tilfellet. I tillegg trakk de lettere kulene litt mer til høyre på grunn av vinden. Og som EvenruD nettopp sa, så er tyngre kuler bedre til å skyte igjennom blader og lignende.

 

Konklusjon: Excel .20 funker ypperlig til innespill, og utespill i tett skog eller små områder. For lengre avstander bør det brukes 0.25 gram, men ikke Excel.

Lenke til kommentar
Det kan hende at overfylte magasiner presser på løpet slik at kulene treffer innsiden av Traceren.

 

Hæ!?

 

kan trøste deg med at det ikke skjer, om magasinet er fullt eller ikke påvirker ikke noe av det som er inni.

det er fremdeles bare en og en kule som blir mata inn i kammeret før den blir blåst ut,

tror heller det er at 0.25g kulene i seg selv som er mer ujevne.

Lenke til kommentar

Ok, la meg presisere. Når magasinet er helt fult, så er fjæren veldig hard, og kan legge en del trykk på "air nozle". Og fordi det indre løpet sitter litt løst, så kan det kanskje dyttes oppover litt via "air nozle". Dermed kan kanskje kulene treffe innsiden av traceren ettersom løpet da kanskje peker litt nedover, mens traceren peker litt oppover fordi den sitter skjevt.

 

Det at Excel .25 er mer ujevne har vi allerede fastslått, men det forklarer uansett ikke hvorfor bare de første kulene går rett til værs. Og jeg er klar over at forklaringen over heller ikke er særlig logisk. Jeg bare spekulerer. Men om du har ett konkret svar, så er jeg veldig interessert i å høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...