Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fordi noen få har hatt flaks betyr ikke at de har samme kvalitet som TM, mange fra bergen var de vel sleit med sinde,

 

og vipers folka tuner jo allt til 450fps så det er nok ikke mye orginal i dem..

5411023[/snapback]

 

Uansett, de nye utgavene de kom med har det vært lite feil med!

Som feks M15 serien, eller var det M16... Husker ikke!

 

Det kan hende at de har lært av sine feil da :hmm:

Lenke til kommentar

Classic Army har ikke copyright på Colt M16 eller M4, og måtte derfor ty til navnet M15. M16 blir da M15 Rifle og M4 blir M15 Carabine.

 

Diemaco lager vel en versjon av M4 som heter M15, men det er uansett ikke det som står laseringravert på noen av styrkene som kjemper i konflikter verden over. ;)

 

Anyways, ja, CA lykkes med sin M15 serie, men det har kommet våpen både før og etter som har sugd ræva. Enkelt og greit.

 

TM er mest driftsikkert. Det er fakta.

 

Jeg ville sagt TM er best, både som stock-våpen og som base til tunge oppgraderinger på innsiden og utsiden.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar

ja den ny m15 fra CA er den eneste jeg vill anbefale, G36, og speislet mp5 bør man styre unna hvis man ikke er meke proff, M249'n er jo en mg og der er alle ganske ustabile, men skal man ha en mg er nok ca det beste valge da den vil kreve mindre oppgraderinger og fiksing en TOP. STAR har ikke vært ute lenge nok til at man kan si noe serlig

Lenke til kommentar

Hei. Jeg vurderer en TM SG-1 som primary. Vet hvor jeg skal kjøpe etc etc (RedWolf, doh). Det jeg trenger litt råd om er hva slags kikkertsikte som anbefales til en stock SG-1. Skal ikke modde noe enda, så det blir bare våpenet og siktet.

 

Også lurer jeg på hvor det står en oversikt over NASF-godkjente briller. Safety first. ;)

Lenke til kommentar
ja den ny m15 fra CA er den eneste jeg vill anbefale, G36, og speislet mp5 bør man styre unna hvis man ikke er meke proff, M249'n er jo en mg og der er alle ganske ustabile, men skal man ha en mg er nok ca det beste valge da den vil kreve mindre oppgraderinger og fiksing en TOP. STAR har ikke vært ute lenge nok til at man kan si noe serlig

5411577[/snapback]

 

Jeg skal si ifra den dagen jeg hører om noen av de jeg kjenner får problemer med sine G36 fra CA da :yes: Selv har jeg stor tro på dem da jeg kun har hørt positive ting om dem! og ja, kanskje vi har vært heldige og fått noen som funker bra! Lucky us

Lenke til kommentar

Grunnen til at Classic Army ikke har copyright på Colt M4, er at m15a4 er basert på ARMALITE M15. :whistle:

Og det er laserinngravert markings på geværet nøyaktig der det skal være. Det er og generelt en god del hakk forran Marui m4/m16-serien pga kvaliteten på konstruksjonen, her er det ikke billig marui-plast, men metall hele veien der det skal være untatt forskjeftet og pistolgrep akkuratt som originalen.

Følelsen du får av å holde geværet er nærmest identisk til Bushmaster AR-15 RS.

Lenke til kommentar
Grunnen til at Classic Army ikke har copyright på Colt M4, er at m15a4 er basert på ARMALITE M15. :whistle:

Og det er laserinngravert markings på geværet nøyaktig der det skal være. Det er og generelt en god del hakk forran Marui m4/m16-serien pga kvaliteten på konstruksjonen, her er det ikke billig marui-plast, men metall hele veien der det skal være untatt forskjeftet og pistolgrep akkuratt som originalen.

Følelsen du får av å holde geværet er nærmest identisk til Bushmaster AR-15 RS.

5413323[/snapback]

 

:nei:

 

Armlite eies av Colt og M15 er som sagt et franchise våpen som Diemaco (Colt Canada) har solgt videre som en helt identisk utgave av M4. Classic Army benytter seg av dette pga. copyright mangel.

 

Og siden styrkene rundt om kring i verden bruker M4 eller M16 så står ikke M15 laseringravert på noen av deres AR-15'er (M4). Les skikkelig.

 

Videre bruker Tokyo Marui plastikk fordi de der medlem av et forbund i Japan som nekter dem å bruke for mye metall, våpenet blir ikke direkte kopier av ekte våpen på denne måten. Men hadde det ikke vært for dette forbundet hadde sannsynligvis ikke Airsoft vært lovlig i Japan.

 

Classic Army er kinesisk (Hong Kong) og kan derfor kose seg med hvor mye metall de vil.

 

Men en Tokyo Marui med HurricanE metallkropp er nok jævlig mye lekrere enn en M15 fra Classic Army. ;)

Lenke til kommentar

 

:nei:

 

Armlite eies av Colt og M15 er som sagt et franchise våpen som Diemaco (Colt Canada) har solgt videre som en helt identisk utgave av M4. Classic Army benytter seg av dette pga. copyright mangel.

 

 

 

Sorry, NEI. Armalite eies IKKE av Colt.

 

 

McGerty led Westrom to John Ugarte, the most recent President of ArmaLite.

 

Ugarte had retained rights to the ArmaLite trademark. In early 1995 Westrom purchased those rights, and production of ArmaLite rifles resumed in Illinois. The corporation was reorganized as ArmaLite, with Eagle Arms converted to a division of ArmaLite. First shipments of new ArmaLite rifles began in 1995.

 

Slik er det fremdeles.

 

Og M15 henviser til Eagle Arms "M15" våpen, solgt som EA15.

 

n January 1994 Mr. Mark Westrom purchased the company. Westrom was a former Army Ordnance Officer and a civilian employee of the Weapons Systems Management Directorate of the Army’s Armament Materiel and Chemical Command (AMCCOM) at nearby Rock Island Arsenal.

 

After the purchase, he continued producing Eagle Arms EA-15 rifles. Plans were made to add a line of telescopic sights to the product line. Westrom’s background in military Service Rifle competition produced a focus on high grade target rifles even before the AR-15/M-16 rifles came to dominate American Service Rifle competition in the mid-90s.

 

In November 1994 Westrom decided to initiate the design of a .308 caliber AR-10 type rifle, to be called the “M-10” in line with Eagle’s production of .223 caliber “M-15” rifles. Work on the project began in November 1994. The bulk of the engineering work was contracted out to LMT, with an experienced Quality Assurance expert, Mr. David Dorbeck, doing the bulk of the work.

 

 

EA ble så kjøpt og lagt under Armalite som det står i det første sitatet.

 

http://www.armalite.com/library/history/history.htm

Lenke til kommentar
Sorry, NEI. Armalite eies IKKE av Colt.

 

Neivel, var nok litt kjapp der.

 

Og M15 henviser til Eagle Arms "M15" våpen, solgt som EA15

 

Diemaco lager C8, Armlite lager M15 og Bushmaster lager XM15. Men disse er bare variasjoner av designet Colt Firearms har rettighetene til.

 

Og pga. copyright mangel, lagte derfor Classic Army Hong Hong sin nye M4 og sin nye M16, under navnet M15 Rifle og Carabine.

 

End of story.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Diemaco lager C8, Armlite lager M15 og Bushmaster lager XM15. Men disse er bare variasjoner av designet Colt Firearms har rettighetene til.

 

 

 

Vet hva de forskjellige produsentene leverer.

 

Colt har ikke noen spesielle rettigheter på navnene utenom "Colt".

Hvem som helst kan lage slike våpen uten å spørre Colt om lov.

M16 feks leverer IKKE Colt til Forsvaret i USA lenger, det er det FN Mfg som gjør. Colt leverer M4'ene men de har IKKE Trademark på navnet. Det ble nettopp avgjort i en rettsak mellom Colt og Bushmaster.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Vet hva de forskjellige produsentene leverer.

 

Colt har ikke noen spesielle rettigheter på navnene utenom "Colt".

Hvem som helst kan lage slike våpen uten å spørre Colt om lov.

M16 feks leverer IKKE Colt til Forsvaret i USA lenger, det er det FN Mfg som gjør. Colt leverer M4'ene men de har IKKE Trademark på navnet. Det ble nettopp avgjort i en rettsak mellom Colt og Bushmaster.

5414924[/snapback]

 

Så du sier at hvilke som helst våpen-replica/airsoft produsent kan kopiere Colt våpen og i tillegg stjele navnet, uten å bli saksøkt?

Lenke til kommentar
Vet hva de forskjellige produsentene leverer.

 

Colt har ikke noen spesielle rettigheter på navnene utenom "Colt".

Hvem som helst kan lage slike våpen uten å spørre Colt om lov.

M16 feks leverer IKKE Colt til Forsvaret i USA lenger, det er det FN Mfg som gjør. Colt leverer M4'ene men de har IKKE Trademark på navnet. Det ble nettopp avgjort i en rettsak mellom Colt og Bushmaster.

5414924[/snapback]

 

Så du sier at hvilke som helst våpen-replica/airsoft produsent kan kopiere Colt våpen og i tillegg stjele navnet, uten å bli saksøkt?

5415072[/snapback]

 

Det jeg sa var tiltenkt ekte våpen men det samme vil vel gjelde airsoft.

Among other things, the Magistrate’s decision:

 

Held that the M4 is a generic term which merely describes a type of firearm, and is not an identifier of Colt as a sole source for such firearms. In doing so, the decision noted that more than a dozen firearm manufacturers other than Colt have used the term M4 for years to refer to military-style carbines with collapsible buttstocks and shortened barrels. Since the M4 term is generic, the court granted judgment for Bushmaster that Colt’s federal trademark registration for the M4 should be cancelled.

De kan selvfølgelig ikke bruke Colt navnet eller logoet uten tillatelse (er ikke "generic"), men å stemple "M16A1" eller "M4A1" burde gå greit.

MEN spesifikke modell navn som henviser til en modell i sortimentet kan de IKKE bruke, som feks Knight's SR15/16/25

Lenke til kommentar
http://www.nasf.no/forskrift_sikkerhet.pdf

 

hvis du ikke skal oppgradere dem med det første ville jeg heller valgt en aimpoint

5412256[/snapback]

 

Som herrene her sier, TM er veien.

Link til den jeg har;Tokyo Marui Desert Eagle Chrome Hardkick

 

Edit: Ops, noe galt med linken, et øyeblikk.

 

Edit: Fikset.

Kjeft marc91 :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Grei nok den. Gass eller elektrisk?

Selv ville jeg satset på TM eller CA G36C. Hvilen er best?

TM har to tror jeg. En i glassfiber og en i ABS plast(tror det heter ABS).

5407718[/snapback]

 

Jeg ville satset på STAR sin nye G36k :Link

 

Den kom ut i HK butikkene i dag, så om du vil være først ute i Norge er det bare å slå til ;)

Har selv postitive erfaringer fra STAR sin M249, om G36'en er like bra kan jeg ikke uttale meg om, men høres bra ut utifra det jeg har lest :)

 

*Edit, legger ut et bilde av meg med M249'en jeg ;)

isak_support2.jpg

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...