Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, litt hjelp?

 

Diverse program og Battlefield gjør at jeg blir mer og mer keen på en M4.

 

En stemme i hodet mitt sier at Steyr AUG er utrolig kul, og den er jo ganske alsidig med tanke på MilSim.

 

AK-47 (Vil ikke ha 74 eller noe sånt) er utrolig klassisk og Jihad er koselig.

 

Er også keen på MP-5, fordi den bare er digg. Tror jeg liker alle versjoner og i Airsoft burde ikke AR/SMG gjøre så mye forskjell.

 

H&K 416 er det nye norsk våpnet og det gjør at jeg vil ha den.

 

Jeg er også svært fasinert av L85

 

Det siste er G36, også litt på grunn av Battlefield.

 

Hva tror dere jeg burde starte med? Har god tid til å tenke, for får sikkert ikke kjøpt før til høsten.

Lenke til kommentar
Vil tro at nye TM modeller fortløpende vil ha denne funksjonen ja. Ingen grunn til at det skal være forbeholdt AK'ene.

 

Det er nok ikke alle som får denne funksjonen, da bolten eller hva det er går ut i kolben.

 

Hehey, post nr. 4000 :fun:

 

Typisk at det bare er jalla AK'er som får funksjonen da.

 

 

Hva tror dere jeg burde starte med? Har god tid til å tenke, for får sikkert ikke kjøpt før til høsten.

 

Ta et blindt valg. Det gjorde jeg. :)

Lenke til kommentar

Vel, kan anbefale AUG Steyr :)

 

Den har bullup design som gjør at den har et mye lengere løp enn de fleste andre våpene, spessielt iforhold til lengden på våpenet (lenger løp = bedre presisjon). Den har heller ingen bytter mellom semi-auto og full-auto. Du trykker knappen halveis inn for semi og helt for auto. Framgrepet kan du endre til å være horisontalt, vertikalt eller 45' avhengig av situsjonen og hva du liker. Våpenet er også veldig presist. Greit at det kanskje er litt baktungt, men når du lar det hvile mot skulderen din så ser jeg ikke hva som er problemet.

 

Våpenet kan demonteres i 3 deler på ca 20-30 sekunder. Er også veldig lett å komme til batteriet og gearboxen. Minusene er vel at du ikke kan ha store batterier i den, og at du ikke har mulighet til å ha så mye ekstra utstyr uten at du har phantomkit og noe feste greier. Utover det kan du gjøre alt med dette våpenet. Være semi-sniper eller assult. Jeg har et 3-9x40mm sikte og det holder i massevis til å ta ut folk på avstand.

Lenke til kommentar

Personlig kunne jeg tenkt meg en eller annen versjon av HK416

http://www.uncompany.com/pageproductdetails.asp?prodid=8696

 

Evt et litt dyrere alternativ er denne costume versjonen av p90.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...t&id=115839

 

Men nå om dagen er det hovedsaklig paintball det går med penger til, får bonus av sjefen til uka, så kanskje det kan bli no airsoft av den, ikke at jeg passer inn i noen milsim klubb med den p90'en ^^

Lenke til kommentar
S litt på denne, også står det at det følger med to "nerf ball", noen som kan forklare hva det er?

 

Som det står, så tar den alle 40mm granater. Så du kan skyte alt fra mel og paintball baller til småstein og grus.

Når det står nerf balls, så regner jeg at det bare er sånn at du lader en tom 40mm og putter en ball foran. Tipper nok at det er en lett ball, da det ikke er så sinnsykt mye futt i en sånn 40mm.

 

Julius: Du får de fleste i kinaklon version, så det blir ikke så blodig dyrt hvis du kjøper alle :p

Lenke til kommentar
S litt på denne, også står det at det følger med to "nerf ball", noen som kan forklare hva det er?

 

Som det står, så tar den alle 40mm granater. Så du kan skyte alt fra mel og paintball baller til småstein og grus.

Når det står nerf balls, så regner jeg at det bare er sånn at du lader en tom 40mm og putter en ball foran. Tipper nok at det er en lett ball, da det ikke er så sinnsykt mye futt i en sånn 40mm.

 

Julius: Du får de fleste i kinaklon version, så det blir ikke så blodig dyrt hvis du kjøper alle :p

Skjønte hvordan det fungerte og greia med 40 mm, men bare lurte på hva nerf ball var.

 

Tja, tror ikke jeg vil paye mer enn 2000 for bare gevær, så alle blir nok litt uaktuellt.

 

S litt på denne, også står det at det følger med to "nerf ball", noen som kan forklare hva det er?

 

Som det står, så tar den alle 40mm granater. Så du kan skyte alt fra mel og paintball baller til småstein og grus.

Når det står nerf balls, så regner jeg at det bare er sånn at du lader en tom 40mm og putter en ball foran. Tipper nok at det er en lett ball, da det ikke er så sinnsykt mye futt i en sånn 40mm.

 

Julius: Du får de fleste i kinaklon version, så det blir ikke så blodig dyrt hvis du kjøper alle :p

Skjønte hvordan det fungerte og greia med 40 mm, men bare lurte på hva nerf ball var.

 

Tja, tror ikke jeg vil paye mer enn 2000 for bare gevær, så alle blir nok litt uaktuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...