Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg kanskje hadde spart sammen til Zero Trigger... Men sikkert en grei start.

 

Ser du spør om rifla også. Har tenkt til å spare sammen til en slik selv, da jeg har hørt veldig mye bra om den.

Mange "pro-snipere" bruker TM sin VSR serie..

 

Men husk at hvis du skal ha en high-end sniper på 550fps, så kan det fort koste en del $$$..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Jeg har minimal erfaring som airsoft-skarpskytter, men tro meg, ustabil kulebane går ikke på en sniper av typen bolt-action/manuell. Hvis du bommer på første skuddet, og han/hun, eventuelt de, har semi- eller fullautovåpen, så har du store problemer. Det hjelper selvsagt med lengre rekkevidde, men det er vannvittig vanskelig å treffe med manuelle rifler. For det første kan du bare fyre av ett skudd per 4-6 sekunder, og for det andre så må du ta deg tid til å sikte på ny for hvert skudd. Ett annet problem er vind, og vinklingen av våpenet. Hvis våpenet ditt heller til en av sidene, så svinger kulen, og du bommer. Busker og små greiner hjelper heller ikke så mye. Derimot hjelper det nok litt med høyere utgangshastighet fordi kulene blir ikke påvirket så mye av vind og greiner. Med mindre du skyter på mål som er lengre vekk, selvsagt. Kort avstand, høy utgangshastighet er lik treff.

Jeg tror det er trygt å si at manuelle skarpskytterrifler er de våpnene som er vanskeligst å håndtere av alle.

 

Vel, det er nå min oppfatning så langt uansett.

Lenke til kommentar

For å være velykket med bolt-action i airsoft må du også være godt skjult (ghillie!) og silent,

om fi ikke har snøring på hvor skuddet kom fra får du mange sjangser.

ble selv utsatt for for en skammelig stillegående Tanaka på ene leksjonen på bootcamp i år,

der vi ikke klarte å finne nøyaktig hvor det kom fra bare at det passerte skudd skummelt nær hodene våre.. :)

Lenke til kommentar

Spørsmål: Er det flere enn EvenruD som kjører, eller har kjørt G&P? Jeg lurer på om jeg kanskje skal gå for en G&P M16A3 (flere bilder) med Guarder ACOG-sikte. Jeg kom fram til at prisen havnet på omtrent 2500,- +moms/toll på rundt 800,- Men da jeg ikke har erfaring med merket fra før, så kunne jeg tenke meg å høre flere meninger. Og omtaler er også alltid velkomne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...