Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, Blue--Sky, hva er den røde saken på venstre side av kikkerten på rifla di?

 

Må man gjøre store endringer i gearboxen på en TM MP5 for å oppgradere til M100 eller M120 fjær?

 

Den røde "tingen" er som de andre har antydet til å åpne coveret ved å trykke på knappen. Er litt mer praktisk og raskere og bare kunne trykke på knappen med tommelen istedet for å dra det opp. Også ser det litt mer fancy ut :cool: (sykt billige de var på rsov forresten, jeg betalte mye mer på midway for de..)

 

Jeg hadde en tm mp5a4 (som min bror har overtatt nå), for å bruke m100 fjær trenger du kun metal bushings. Da vil det sannsynligvis holde en stund (ingen garantier dog..) min bror brukte det et års tid, før han for en liten stund siden kjøpte et m120ftk kit. Kunne ikke se noen slitasje i gearboxen etter 1års bruk. (chrona inn på 101ms med systema m100fjær og allt annet orginalt, bortsett fra metalbushings)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Vel, jeg synes fremdeles den så litt snål ut, og jeg ser heller ikke helt poenget, annet at det ser tøft ut, men det kan være det samme. :p

 

Får jeg spørre hvilke bushings du brukte? Tror jeg skal gjøre samme som du gjorde, altså m100-fjær og metalbushings.

 

Mener det var systema bushings uten kulelager, med jeg tror ikke valget av bushings har så stor betydning.

Lenke til kommentar

Det vet du bedre enn meg. Har aldri oppgradert et airsoft-våpen i mitt liv. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg så det var flere størrelser på RSOV. 6, 7 og 8mm.

 

Forresten, for en stund tilbake ble det postet en link til en liten side med masse videoer om hvordan man demonterte, og monterte diverse AEGer. Er noen som fremdeles har den linken?

Lenke til kommentar
Det vet du bedre enn meg. Har aldri oppgradert et airsoft-våpen i mitt liv. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg så det var flere størrelser på RSOV. 6, 7 og 8mm.

 

Forresten, for en stund tilbake ble det postet en link til en liten side med masse videoer om hvordan man demonterte, og monterte diverse AEGer. Er noen som fremdeles har den linken?

 

Ja det er selvfølgelig et poeng;) du må ha riktige diameter, er vel 6mm som står i marui( hvertfall i de tildligere modellene, mulig de har gått over til 7 nå.)

 

Bare vær obs på at du kansje må forandre på shimminga, skivene som ligger mellom boxen og geara. Da de nye bushingsene kan være litt forskjellige fra de orginale.(jeg trengte ikke å forandre noe.)

Lenke til kommentar

Har akkurat gått til innkjøp av Softgun.

 

img0034fj4.jpg

 

En Toky Marui MP5 HD. Jeg kjøpte det brukt av en venn som hadde kjøpt den ny i Oktober i fjor.

Med på Kjøpet fikk jeg Red-Dot, Speedloader, Lader/Avlader, 8 Magasinter, Airsoft Bag, Vest og Sling.

For det betalte jeg 2300.

 

Tenkte at i steden for og sitte hjemme på ræven min og Skyte på vennene mine e Battlefield kunne jeg heller dra ut i skauen og skyte på dem med små Plastikk kuler.

 

EDIT: BTW. 280 FPS.

Endret av Zollid
Lenke til kommentar

Jeg tror du sparte godt over 1500 kroner, så ja, godt kjøp vil nå jeg si. Jeg har samme (den heter HG som i High Grade, forresten, ikke HD) som ble kjøpt i Norge for noen år siden. Da kostet våpenet alene med 1 magasin pluss batteri ca 3000,- Hadde den blitt kjøpt fra utlandet, så hadde jeg kanskje sparte 600,- eller noe deromkring.

 

Blue--Sky: Aight, skal huske på shims når jeg en gang i tiden skal bestille varer. Også får jeg vel se om jeg kan finne manualen så jeg kan finne ut om det er 6 eller 7mm glidelager som blir brukt.

 

Red.: Noen her som har peiling på hvor jeg kan få tak i en god Boonie Hat i Woodland? Jeg har lett rundt, men jeg finner ingen i Woodland. Nærmeste jeg kommer er en i Norsk kamuflasjeNorskForsvarsmateriell. Den er ikke så gal, men den står ikke helt i stil med resten av tøyet jeg bruker.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...