Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv excel 0,25g kuler på 400fps mp5en min. De går veldig bra. Kansje det hadde vært bedre med litt tyngre kuler med da blir kulene flere ganger så dyre. Og når jeg bruker 1-2k kuler per spill så hadde tyngre kuler blitt allt for dyrt. Men skal du bruke et 430fps våpen som semi sniper hadde jeg gått for 0.29 SGM.

Lenke til kommentar
Spørs hva slags rifle du bruker..

Hva mener du? En 400fps GBB-pistol, og en 400fps bolt-action-skarpskytterrifle vil skyte like langt. 400fps er 400fps uansett.

 

Uansett så er ikke prisen så veldig nøye da det er snakk om kuler til VSRen. Det viktigste er kvaliteten og vekten.

 

En 400fps GBB pistol vil aldri i verden skyte like langt som en BA rifle på 400fps.. Det vet jeg siden jeg har eid en pistol som lå på rundt 400fps.

 

Hvis det er til VSRen, så hadde jeg valgt 0.25g.. Oppgraderer du til 550fps, så må du bevege deg opp i 0.30g ++

 

Er egentlig bare å prøve seg fram.

Lenke til kommentar
En 400fps GBB pistol vil aldri i verden skyte like langt som en BA rifle på 400fps.. Det vet jeg siden jeg har eid en pistol som lå på rundt 400fps.

Hvordan kan du påstå at 400 fot per sekund, ikke er 400 fot per sekund? Hvis forholdene, altså hop-up, temperatur, vind, lufthull osv er like for begge våpen, og begge våpnene har en nøyaktig utgangshastighet på 400fps, så vil begge våpen skyte like langt. Eneste forskjellene på disse to våpnene er at kulen vil akselerere fra 0 til 400fps på 10-15cm i en GBB, mens kulen vil akselerere fra 0 til 400fps på 40-55cm i en rifle. Utgangshastigheten måles når kulen har forlatt våpenet, og derfor vil ikke våpenet kunne påvirke kulen på noe som helst vis etter dette punktet.

 

 

Har du muligheten så burde du teste de her http://redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/...il?prodID=14471

Ja, jeg fant ut at de var disse du siktet til tidligere i dag. Når jeg en gang skal bestille oppgraderinger til VSRen, så blir det bestilt fra RW, så da får jeg teste disse. Kanskje TM sine .30-kuler også.

Lenke til kommentar
Hvik produsenter bør jeg satse på hvis jeg skal skaffe sniper?

 

Tanaka og Marui.

Ok,takk:P

 

Bare vær klar over at det er litt.. jobb + noen oppgraderinger som ikke er lett å få tak i, skal du klare å få tanaken til å bli veldig presis/kraftig.

 

Har selv en tanaka m24sws ;) som er oppe i 8-9k nå og jeg har ennå ikke klart å få fatt i det presløpet jeg skal ha. Men for all del den funker ganske bra nå, men jeg mangler litt før jeg er helt fornøyd.

post-43249-1201625216_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja det er sant, men nå er det de færreste GBBer som har lik hopup som en TM VSR-10 feks.. Derfor jeg spurte hvilket våpen du skal bruke..

Jeg har hørt om pistoler som skyter lengre enn høyt tuna AEG, og du har helt rett når det kommer til hop-up, forhold osv.

 

Men jeg ville fortsatt ikke brukt 0.25g i en pistol, da du vil oppnå samme resultat med 0.20g. Dette fordi man vanligvis ikke bruker pistoler på mer enn 10-15m avstand.

 

Personlig bruker jeg 0.25 på alle riflene mine, om det er 300fps eller 400+ fps.. Disse føler jeg gir mest stabil kulebane, og kula blir ikke like lett påvirket av busker og småvekst.

 

 

Blue-Sky: Nå er ikke snipern i AS den billigste rollen heller da :p

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Helt sant. GBB pistolen til EvenruD hadde derimot bæsj hopup, og skøyt vel derfor ikke serlig langt ;)

 

Eneste påvirkningen våpenet har på ytre ballistikk er med hopup.

Lengre løp vil gi litt bedre presisjon, men ikke lengre rekkevidde.

 

På Pinky i år lot de være å chrone gasspistoler.

"Selvom den kanskje skyter 350fps (grensen for pistoler er da 300), så vil det korte løpet gjøre at den mister hastigheten så fort uansett" sa de.

Og en jeg kjenner fikk ikke bruke en 303 fps MP5K i SIBO, pfff.

Lenke til kommentar
Og en jeg kjenner fikk ikke bruke en 303 fps MP5K i SIBO, pfff.

Det er jo forbundet i ett nøtteskall...

Om den konsekvent viser over 300 så sier det seg jo selv at den ikke kan tillates til SIBO. Hvorfor skulle man tillate å gå over grensen?? Det er ikke for morro skyld at reglene er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...