Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med kulelager: "pinnene" fra girene snurrer inne i bushingsene mot kulelagere.

 

Uten kulelager "pinnene" fra girene snurrer inne i bushings uten kulelager, men rett mot metallet.

 

Så vidt jeg har forstått er vanlige bushings UTEN kulelager å foretrekke, stort sett uansett, fordi det er lett for at sand og dritt kan sette seg i kulelagerne i tillegg til at jo fler bevegelige deler man har, jo større mulighet for feil:)

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å skru litt på P90en min, mest fordi jeg føler et brennende behov for å plukke fra hverandre alt som har skruer, men også for å lære meg hvordan den er bygd opp. Eneste problemet er at skruene sitter så satans hardt at om man prøver å skru dem opp, vil man ødelegge torx-sporet i skruehodet (noe jeg forsåvidt allerede har klart å begynne på på et par skruer).

Noen gode forslag til hvordan man får opp torx-skruer med nedslitte spor utenom å benytte "grispikk (skrueuttrekker)"?

Lenke til kommentar
Med kulelager: "pinnene" fra girene snurrer inne i bushingsene mot kulelagere.

 

Uten kulelager "pinnene" fra girene snurrer inne i bushings uten kulelager, men rett mot metallet.

 

Så vidt jeg har forstått er vanlige bushings UTEN kulelager å foretrekke, stort sett uansett, fordi det er lett for at sand og dritt kan sette seg i kulelagerne i tillegg til at jo fler bevegelige deler man har, jo større mulighet for feil:)

 

 

Han på HH sa at jeg bør ha MED kulelagere, pga batteriet mitt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...