Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Fikk en melding fra tollen i går der det står : Hei! Vi trenger ditt fødselsnummer for klargjøring av fortollingspapirer i forbindelse med en pakke du har mottatt fra Hong Kong. Fint om du kan ta kontakt med oss på TLF ********...

Må jeg betale noe ekstra nå, å hvor mye?

Edit: Fikk pakka for 2uker ++ siden...

Quoter meg selv jeg :p

Hvis du ikke har betalt momsen før så.. pleier alltid å ta noen uker før regninga på momsen kommer...

momsen er på 25% av verdin på pakka og frakta.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais, visste ikke at stedet her hadde en airsoft tråd, men da har jeg jaggu et sted jeg kan stille spørsmålene mine også.

Jeg har vært intressert i airsoft ganske lenge, (siden jeg var 16, "mini klubben" vår der jeg bodde fikk "lov" av lensmannen å holde på og syntes det var et flott tiltak faktisk), men jeg har aldri eid eget gevær siden jeg lånte av en kompis som hadde både MP5-A5 og Ingram.

Jeg har dog tenkt på å kjøpe meg eget gevær og kit når jeg kommer tilbake fra militæret, og da tenkte jeg hvilket våpen kunne vel ha vært bedre for en som nettopp har vært i militæret, enn den norske hærens nye HK416?

Jeg lurer da bare på om noen kan anbefale en billig,pålitelig og med fordel en rask internett side som selger airsoft og utstyr?

Lurer også på om noen har noen tips til både motor og batteri type, siden det er en ganske god stund siden sist jeg holdt på med saken.

VFC-HK416B-L.jpg

Den altså, vurder også og kjøpe en liten pistol eller "off-hand" men er enda ikke sikker, for har hørt at gass-pistoler (som jeg hadde det veldig gøy med) ikke er så veldig "bra" for de som vil holde på med seriøs airsoft.

Takker på forhånd for svar og tips!

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en bra forhandler, så tar du en titt i signaturen min :p

Ellers får du ha velkommen til denne sporten/hobbyen vår ^^

Pistoler er alltid morsomt å drive på med, men av erfaring så har jeg sjeldent brukt for en sidearm. Blir vel når man skal entre bygniger osv.

Tokyo Marui sin nye Glock 17 skal visst være ganske rå. passer også hvis du vil lage et norsk kit.

Lenke til kommentar

Tenker på å melde meg inn i en klubb (kanskje stor-oslo sin) og der vil man jo at folk skal stille med både kit og "jalla" klær, vet du av erfaring om kitene bare skal være camo kit, eller både det og sibo kit?

og glock 17 har jeg positive erfaringer med :thumbs:

Og om jeg ikke husker feil så går det an å nedjustere FPS på våpenet?

Ser det er flere arrangementer som har maks 300 FPS som krav, og våpenet jeg har tenkt å bestille går 330..

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

300fps er kravet hvis du skal spille innendørs. 350fps er maks utgangshastighet som du kan bruke utendørs (fullauto), mens 450fps er maks for semi.

Du har gjerne ett kit som du bruker til det meste, men hvis du vil så kan du lage deg et sibo kit og et skogs kit.

Vet det er veldig populært med WW2 kit i Soak.

Lenke til kommentar

Får se hvor god økonomien blir ,ahr jo andre hobbier å tenke på også, men frister veldig med M16 gitt, men godt å høre at jeg får brukt HK 416 i alle fall, så får jeg heller kjøpe et annet våpen til sibo bruk. (mp5SD6, MP-7 eller lignende).

Jalla kit er ikke så vanskelig å skaffe i alle fall.

edit: hvis man bare bruker semi-auto funksjonen på et våpen (som er både full og semi auto), telles dette da som et annet semi-auto våpen, eller karakteriseres det enda som et auto våpen?

tenker da med henhold til reglene.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Hvis du har en m16 på 450fps, så må du finne på en løsning sånn at du IKKE kan sette den på auto. Det er ihvertfall reglen for offisielle Nasf spill..

skriveleif, mente m14, men det er uansett HK 416 jeg VET, jeg skal ha, og den er 330FPS, men skal prøve å finne ut mer, takk for svar dog.

Lenke til kommentar

Har mine mistanker om at det er utandlansk side med avdeling i Norge siden man kunne velge i språk. Siden har ssvart bakgrunn/grå og navnet er noe ala combat, mener jeg i alle fall å huske.

Tingen er egentlig at jeg ville kjøpe fra combatkit.no, men det blir så tungvint å komme seg fra leiren ned til Rena(postkontoret) siden det er oppkrav og ikke blir sendt opp.

Lenke til kommentar
Hvis du har en m16 på 450fps, så må du finne på en løsning sånn at du IKKE kan sette den på auto. Det er ihvertfall reglen for offisielle Nasf spill..

skriveleif, mente m14, men det er uansett HK 416 jeg VET, jeg skal ha, og den er 330FPS, men skal prøve å finne ut mer, takk for svar dog.

Du kan få en FPS reduser som du monterer på tuppen av våpnet, den senker FPSen uten at du må nedgradere den.

Har mine mistanker om at det er utandlansk side med avdeling i Norge siden man kunne velge i språk. Siden har ssvart bakgrunn/grå og navnet er noe ala combat, mener jeg i alle fall å huske.

Tingen er egentlig at jeg ville kjøpe fra combatkit.no, men det blir så tungvint å komme seg fra leiren ned til Rena(postkontoret) siden det er oppkrav og ikke blir sendt opp.

NFM står vel for Norsk Forsvarsmateriell hvis jeg ikke tar helt feil. Så det er en norsk side ja. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig 2stk 6000 kulers flasker med excel kuler fra http://capsicum.no/webshop/catalog/index.php og total pris inkl frakt og mva er Totalt: Kr.456,00.- (står også i ordrebekreftelsen) men på hente lappen står det 545kr og da er hele poenge borte. grunnen til at jeg kjøpte de kulene var for at de var billige men nå er de jo ikke så billige mer. Så det jeg lurer på er om jeg får regning i posten senere for frakten hvis jeg ikke henter de nå? jeg har sendt de en mail før uten å få i gjenn svar(riktig nok om noe annet) Men får vel prøve og sende de en mail i gjenn. men hvis de ikke svarer og jeg ikke henter de. tror dere at jeg får regning i posten da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...