Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Og hvis han betalte 900kr så slipper han liksom å betale moms?

FEIL varer UNDER 200kr er ikke tollbelagte. 1000kr gjeller bare hvis det er gave. Med andre ord hjelper det lite å si at han ga 900kr for det for hvis han har betalt for noe er det ikke gave. ;)

Du får nok bare spørsmål om du kan sende inn kvitering på det du har kjøpt.

Gi ossen en updte på hva han ville og hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvis han betalte 900kr så slipper han liksom å betale moms?

FEIL varer UNDER 200kr er ikke tollbelagte. 1000kr gjeller bare hvis det er gave. Med andre ord hjelper det lite å si at han ga 900kr for det for hvis han har betalt for noe er det ikke gave. ;)

Du får nok bare spørsmål om du kan sende inn kvitering på det du har kjøpt.

Gi ossen en updte på hva han ville og hvordan det gikk.

hvis de vil snakke med han om betaling av moms, er det åpenbart det, hvis ikke japsene var så dumme at de ikke sendte som gave, men tok prisen under 1000kr -.-

Lenke til kommentar
SATAN!!!

det ringte en svenske fra tollen.. "hej er Espen H hemma?.." vi har en pakka til honnom fra HongKong.."

sa jeg var svært opptatt og han skulle ringte tilbake senere.. hva vil han?? ikke ta pakka mi?????

:cry:

edit: har noen av dere blitt ringt opp av tollen? hva skjedde?

er litt fortvilet nå...

tror ikke det er noe problem, i verste fall må du betale moms (hvis prisen er over 1000 kr må du betale 25% av totalverdi. så 1000kr=1100kr hvis du teller med moms). hvis han anklager deg for å svindle de, kan du bare si at du ikke hadde noen anelse om at de sendte varene med regningen under 1000norske kroner, da har de ingen rett til å holde tilbake varen. kan også si at du bare betalte 900 kr for den (ikke mer en 999) då får du den uten å betale moms / merverdi, men med en risikio at de kan finne ut, selv om den er svært liten

quote blaxtro:

"hej er Espen H hemma?.."

eller du kan bare si at du ikke er funskjonshemmet og si til han at du ikke akseptere å bli snakket til på den måten der, og hvis han ringer igjen vil du anmelde han =P

jeg fikk jo en mail fra UNC, med total pris "insert exactly this amount to our account.. now lignende..

tok akuratt det som sto, var det uten moms det da??

edit: fikk en sms nå, skal ringe han opp i morgen etter klokken 12... håper det går bra!

så det ALLER VÆRSTE som kan skje er at jeg må betale moms enda en gang? de kan vel ikke beholde pakken? da tar jeg det ille opp, og tyr til store saker, kostet meg tross alt 3,5k :)

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar
SATAN!!!

det ringte en svenske fra tollen.. "hej er Espen H hemma?.." vi har en pakka til honnom fra HongKong.."

sa jeg var svært opptatt og han skulle ringte tilbake senere.. hva vil han?? ikke ta pakka mi?????

:cry:

edit: har noen av dere blitt ringt opp av tollen? hva skjedde?

er litt fortvilet nå...

tror ikke det er noe problem, i verste fall må du betale moms (hvis prisen er over 1000 kr må du betale 25% av totalverdi. så 1000kr=1100kr hvis du teller med moms). hvis han anklager deg for å svindle de, kan du bare si at du ikke hadde noen anelse om at de sendte varene med regningen under 1000norske kroner, da har de ingen rett til å holde tilbake varen. kan også si at du bare betalte 900 kr for den (ikke mer en 999) då får du den uten å betale moms / merverdi, men med en risikio at de kan finne ut, selv om den er svært liten

quote blaxtro:

"hej er Espen H hemma?.."

eller du kan bare si at du ikke er funskjonshemmet og si til han at du ikke akseptere å bli snakket til på den måten der, og hvis han ringer igjen vil du anmelde han =P

jeg fikk jo en mail fra UNC, med total pris "insert exactly this amount to our accoun.. now lignende..

tok akuratt det som sto, var det uten moms det da??

edit: fikk en sms nå, skal ringe han opp i morgen etter klokken 12... håper det går bra!

så det ALLER VÆRSTE som kan skje er at jeg må betale moms enda en gang? de kan vel ikke beholde pakken? da tar jeg det ille opp, og tyr til store saker, kostet meg tross alt 3,5k :)

nope, de har ingen rett til å beholde pakken =P. men du kna risikere å betale moms

Lenke til kommentar

Blir jo cirka en tusenlapp i moms da hvis du ga 3,5k. Når jeg bestilte fra unc så lovet de og merke med lav verdi men når jeg fikk pakken så var det orginal verdi på pakken og jeg måtte betale moms. Men jeg bestilte jo custom gun og da så det tok litt lang tid før den ble sendt så jeg burde egentlig ha minnet de på det.

Lenke til kommentar
du har ikke betalt moms enda og tollmyndighetene har rett til å holde på pakken (vet dog ikke hvorfor noen fra tullen ringer deg, du bor da ikke i Sverige og betaler heller ikke moms dit).

de har ikke rett til det, når eg kjøpte gjennom utland og de oppdaget det ringte de meg, og etter at eg hadde forklart at eg ikke visste at den var, sendte de den til nærmeste postkontor og eg måtte betale momsen der, etter det var gjort var det bare å rusle ut med en fet pakke under armen =P

Lenke til kommentar
du har ikke betalt moms enda og tollmyndighetene har rett til å holde på pakken (vet dog ikke hvorfor noen fra tullen ringer deg, du bor da ikke i Sverige og betaler heller ikke moms dit).

Det ringte en svenske FRA TOLLEN. Mao en svenske som jobber for tollen, ingen som ringte fra den SVENSKE TOLLEN :p

Lenke til kommentar

hehe trodde det var en fra tullen... Men jo de kan selvfølgelig beholde den for å fortolle den, hva skulle ellers tollmyndighetene bedrevet tiden med? Desuten vet ikke blaxtro hva de ville, så kan godt være de bare vile si gratulerer med ny pakke... :D Om han har hatt med klær i pakken kan tollmyndighetene bruke utrolig lang tid på å fortole det bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

jaha...hvordan gjør jeg det?

fikk en mail, " Hei og takk for at dere benytter dere av UPS.

Deres innbetaling er bekreftet. UPS har belastet deres kort med 814,00 NOK

Det betalte beløpet er belastet deres konto for denne forsendelse og er deres referansenummer **********************.

Forsendelsen blir levert så raskt som mulig.

Deres pakke kan følges med hjelp av UPS tracking funksjon på www.ups.com

Har dere spørsmål angående denne forsendelse, ber vi dere kontakte UPS kundeservice

UPS of Norway Inc.

Ulvenveien 75b

0581 Oslo

Norway

Tel.: 800-33-470

Fax: 22-32-99-93

Fax: 22-32-99-98"

samtidig som springen på UPS kom i "norsk" versjon.. "DET ER BEDT OM AT FORSENDELSEN HOLDES IGJEN. FORSENDELSEN MÅ BETALES FØR UTLEVERING / LEVERINGSTIDSPUNKT ENDRET"

hva slal jeg gjøre nå??

Lenke til kommentar

ringte nettop, måtte betale de 814 NOK. pakken skal mest sansynelig være her på mandag eller tirs :new_woot:

får se om jeg klarer å vente til jul med å åpne :)

husker pellepirat eller cutthroat bill bestilte en pakke nylig (husker ikke hvem).. som kanskje har kommet?? 10'er på at du har åpnan :tease:

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar

Jeg fikk faktisk G-Specen i dag, og har selvsagt åpnet den og testet den. Er fornøyd med alt, bortsett fra belysningen i Tasco-kikkerten som svikter til tider. Har så utrolig lite lyst til å sende den tilbake siden det tar så lang tid (2-3 uker er lenge for meg i alle fall :p ). Må jeg betale frakt for å få byttet kikkerten?

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det er dårlig kontakt. Og derfor bør den vel byttes. Men på en annen side, så trengs vel lyset nesten ikke når man spiller på dagtid.

Red.: Jeg antar at den kanskje kan oppføre seg litt merkelig om batteriet begynner å gå tomt, så jeg skal teste med ett nytt batteri når jeg får kjangs bare for å være på den sikre siden.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...