Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Paypal er fint, men bankkort er også trygt (husker ikke helt hvilke valg du har på unc, men de to er vanlige). Trademarkremovel trenger du ikke tenke på (gjelder i land med spesiel lovgivning). Det å skrive ned verdien på en tollsending er ikke lov å gjøre, men en fugl har visket meg i øret at mange gjør det alikvel. Husk på at om pakken blir ødelagt eller forsvinner, vil fraktselskape bare erstatte verdien som står skrevet på fraktpapirene. Altså kan du tape endel penger om du er uheldig, for ikke å snakke om at du kan måtte bevise verdien på pakke for tollvesenet om de er i tvil på verdien av innholdet (finne frem kviteringer OSV, som jo viser at du har brutt loven som kan ende i bot eller straffetoll/moms)

 

Edit: % av invoice er det det står. Man kan skrive ned verdien av forsendelsen et vist anntall prosent, dette er ikke lov.

 

Trademark removel er nevt over og det trenger dere ikke bry dere med i norge, men det er ulike måter å fjerne trademarks på (feks colt, 5.56 OSV). Med putty så gni de over en eller annen form for masse som dekker over trademarks. Orrange tip er rett og slett en oransj flammedemper som er pålagt i feks USA, dette trenger dere heller ikke bry dere om i norge

 

Visa er visakort som du har om du er over 18 år:) Det har lite å si hva du skriver hvor så sant du får skrevet ned hele adressen din med land, poststed, fylke OSV

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjener jeg noe spesielt på sette ned invoice? Det blir vel bare litt mindre moms, da eller? (Red.: Beklager, det besvarte du jo.)

 

Det er tre betalingsmetoder på UNC. Paypal, Money Wire og International Money Order. Dette er første gangen jeg har bestilt noe i fra utlandet, så jeg aner dessverre ikke hvordan noen av disse tre metodene fungerer.

 

Red.: Moms mener jeg, ikke toll.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Tjener jeg noe spesielt på sette ned invoice? Det blir vel bare litt mindre toll, da eller? (Red.: Beklager, det besvarte du jo.)

 

Det er tre betalingsmetoder på UNC. Paypal, Money Wire og International Money Order. Dette er første gangen jeg har bestilt noe i fra utlandet, så jeg aner dessverre ikke hvordan noen av disse tre metodene fungerer.

 

Paypal tror jeg er mest brukt, sikkert også sikreste måten for en nordmann..

Lenke til kommentar

Paypal må du bruke ja:) Registrer deg på paypal med visakortet ditt og du er i gang. Det fungerer som en vanlig visaløsning i norge ved at du registrerer visadetaljene hos paypal som fikser overføringen av pengene mellom deg og selger (mot et gebyr), alt går ganske enkelt og greit. Du har også en paypalkonto som gjør at du betaler noe mindre avgifter men det har jeg ikke prøvd før

 

Det er ikke toll på annet en klær, alkohol, tobakk og sukker, så det å sette ned verdien sparer deg for noe av momsen (som blir lagt på forsendelser med en verdi høyere enn 200 kr, er forsendelsen verdt mindre enn dette er det momsfritt). Med tanke på at momsen er 25% av verdien på pakka kan du tenke selv hva du sparer på å skrive ned verdien:)

Lenke til kommentar
Paypal må du bruke ja:) Registrer deg på paypal med visakortet ditt og du er i gang. Det fungerer som en vanlig visaløsning i norge ved at du registrerer visadetaljene hos paypal som fikser overføringen av pengene mellom deg og selger (mot et gebyr), alt går ganske enkelt og greit. Du har også en paypalkonto som gjør at du betaler noe mindre avgifter men det har jeg ikke prøvd før

 

Det er ikke toll på annet en klær, alkohol, tobakk og sukker, så det å sette ned verdien sparer deg for noe av momsen (som blir lagt på forsendelser med en verdi høyere enn 200 kr, er forsendelsen verdt mindre enn dette er det momsfritt). Med tanke på at momsen er 25% av verdien på pakka kan du tenke selv hva du sparer på å skrive ned verdien:)

 

Da jeg kjøpte en systema mechbox så fikk jeg en gebyr på 600kr.. Er dette toll eller moms? :hmm:

Lenke til kommentar

som sagt: toll på klær, alkohol, tobakk og sukker. Dermed er det moms du har betalt (skal være 25% av verdien). Veldig greit å bruke posten på internasjonale forsendelser ettersom de er flinke til å regne rett og ofte regner de ikke noe som helst, fraktselskapene kan noen ganger legge på et gebyr her og der og tar alltid betalt for moms og eventuell toll...

Lenke til kommentar

Synes det virker litt risky å måtte registrere meg hos Paypal for å bestille varer fra UNC. Hadde vært mye enklere å bare kunne betale med kredittkort his UNC.

 

Red.: Funker paypal kun sammen med Visa, eller kan man også bruke MasterCard?

 

Red.: Jeg ser nå at man også kan bruke MasterCard. Nå føltes alt mye bedre. :)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Gebyret er minimalt (snakk om noen kroner, står skrevet på kviteringen som et vekslingsgebyr) og ja man betaler gebyr uansett kort (paypal må jo tjene penger på noe:) Fordelene med paypal er at de stiller seg ansvarlige for transaksjonen, så om du skulle bli lurt eller lignende så står du ikke alene. Uansett er nok paypal et hinder du vanskelig kan slipper utenom om du vil handle på nettet. Men tenk, med paypal kan du handle på ebay (å gjøre deg selv til rakkafant i samme slengen... :thumbs: )!

Lenke til kommentar

Ulempen med paypal, etter det jeg har oppfattet, er at det tar lengre tid og blir noe dyrere å bruke paypal fordi man må betale for to transaksjoner. Kjøper man med kredittkort er det også kredittkortselskapet som står ansvarlig for transaksjonen så paypal er ikke noe "bedre" der. Personlig ønsker jeg minst mulig ledd involvert når jeg foretar en handel så jeg har unngått å bruke mellomledd som paypal.

Lenke til kommentar

På unc (og mange andre sider) er det bare paypal du kan bruke (wire transfer og slikt vet jeg egentlig ikke hetl hva er). Som nevt er gebyret or paypalbruk minimalt og det tar ikke noe lenger tid å kjøpe ting. Selger får beskjed med en gang jeg har gjennomført betalingen (selv om pengene ikke har byttet konto enda) så han begynner å pakke det like fort, om ikke fortere enn om jeg bruker kort (hvor de som oftest venter til pengene er overført). Men for all del, det beste hadde vært direktebetaling med kort fordi man da ikke betaler noen from for avgift (i allefall ikke med skandiabanken), pluss at man ofte kan få en bedre veklsingsrate enn hos paypal.

 

Kredittkortutstederne er da bare annsvarlige om du handler på kreditt, ikke når du bruker av din egen debit konto (eller var det kreditt?)??

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette med bestilling hos UNC nå som jeg har registrert meg hos Paypal? Jeg har sendt dem bestillingen, også har jeg fått en automatisk e-mail tilbake. Jeg har forstått det som at jeg snart vil få en ny e-mail etter at de har sjekket om de har varene inne osv, men hva skjer etter det? Må jeg sende dem en ny e-mail for å bekrefte bestillingen? Hvordan foregår så betalingen (MasterCard)?

Lenke til kommentar
Paypal er mye sikrere enn å legge igjen kredittkortdetaljer rundt omkring på en masse ulike sider! Desuten kan du bruke paypal stort sett over alt på nettet...

 

Det er bare å gå inn på paypal å titte det, men alt av kredittkort skal fungere så vidt jeg vet.

 

Paypal er faktisk så sikkert at jeg har vært utestengt fra min egen konto i et års tid nå.

Jeg skulle aldri ha logget på mens jeg var på skolen :wallbash:

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer dette med bestilling hos UNC nå som jeg har registrert meg hos Paypal? Jeg har sendt dem bestillingen, også har jeg fått en automatisk e-mail tilbake. Jeg har forstått det som at jeg snart vil få en ny e-mail etter at de har sjekket om de har varene inne osv, men hva skjer etter det? Må jeg sende dem en ny e-mail for å bekrefte bestillingen? Hvordan foregår så betalingen (MasterCard)?

Er ikke helt sikker, men det står som oftest forklart godt et sted. Mener at du skal betale nå etter at du har fått pris på frakt OSV. Men som sagt så skal det stå forklart:)

 

Edit: "Upon we recieved and confirm the payment, we will ship out the products

immediately". Etter å ha fått order confirmation mail (den som sier hvilke varer du har bestilt og hva frakten kommer på) skal du logge inn på paypal og lage en ny registrering til [email protected] med et sitat av order number (men ikke i subject line).

 

Håper dette forklarer godt nok :D

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...