Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hust at STAR en ganske nye i AEG markede(og de var ikke kjent for å lage de beste sakende fra før..) og detter er til og med en mg. så da kan godt hende du kommer til å bruke de andre våpene dine mye fremover.

 

hvis jeg skal ha meg en mg så blir det denne, http://redwolfairsoft.com/redwolf/product/...sp?prodID=19265

5301654[/snapback]

 

I know, var litt i tvil, men av det jeg har lest så er alt positivt(til nå ;) ) Min var jo litt defekt når jeg fikk den(magasinet ville ikke mate kuler osv. ) Men det har jeg heldigvis fikset nå.

 

Den skyter knallbra og meget presist :) Skuddtakten er veldig bra og den lager en utrolig bra lyd ikke lik noen annen AEG jeg har hørt før.

Satser på at jeg ikke får bruk for de andre på en stund iallefall, så kan de heller lånes vekk til nykommerne i klubben.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

etter ønske poster jeg nå bilde av alle våpene mine i kronologisk orden fra første til siste anskaffelse.

 

Serie1.jpg

M733'n min, min første og den jeg er mest glad i.

Serie2.jpg

samme våpen bare med lyddemper

Serie3.jpg

Trengte et sidearm

Serie4.jpg

En Mp5 til SWAT kitet mitt.

Serie5.jpg

ville ha et mer militært sidearm en den første pistolen

Serie6.jpg

halge jeg skal ha på ryggen til Detla kit.

Serie7.jpg

kjøpte en slik til meg og en kompis til bursdagen hans

Serie8.jpg

En Costum AG3, med ekte Frontgrep og kolbe

Serie9.jpg

M1 Garand, en av mine favoriter. tre og metal hele veien.

Serie10.jpg

M1A1 Carbine, morrsom liten sak, som jeg kjøpte brukt

Serie11.jpg

og tilslutt en M11 som jeg egetlig bare kjøpte fordi jeg fikk tilbud om det.

 

innimellom her har jeg kjøpt og solgt en G36 og en M60.

Lenke til kommentar

kopierer fra NASF sine sider.

 

Milsim: Milsim er en forkortelse for Militær Simulering, det vil si at man simulerer militære kamphandlinger og bruker taktikk. De fleste milsim spillere har en militær uniform og en form for bæreutrustning til magasiner og diverse. Våpen og beskyttelsesbriller er selvsagt et krav, men ingen av de andre effektene mange milsim spillere bruker er krav. Man kan delta på et milsim-arrangement med natogenser og en grønn turbukse, selv om de fleste aktive spillerne synes det å ha et realistisk "outfit" er halve opplevelsen. Milsim er den mest ubredte formen for airsoft i Norge.

 

Suitgame: Suitgames er en form for airsoft som ikke har tatt helt av i Norge enda, men som vi ser at det er større og større interesse for. Et suitgame spilles stort sett i sivile klær, og spillerne er kun bevæpnet med mindre håndvåpen som lett kan skjules i et hylser under jakken. Det legges stor vekt på rollespill og alle spillerne har en forhåndsdefinert rolle som feks politimann, mafia, hemmelig agent, leiemorder eller lignende. Høyt adrenalin nivå, innlevelse og lite skyting kjennetegner denne spillformen.

 

Speedball: Speedball er en form for airsoft som er mye mer dynamisk enn milsim. Speedball fokuserer på hurtig skyting og bevegelse, og man vinner spillet ved å eliminere alle motstanderene. Speedball er den spilleformen i airsoft som minner mest om paintball. Det forventes at flere klubber vil fokusere på dette etterhvert som airsoft blir mer utbredt i Norge.

 

Reenactment: Å bruke airsoft våpen i Reenactment setter en siste spiss på "spillet". Reenactment er å gjenskape militære konflikter av historisk betydning. Internasjonalt sett er reenactment stort sett sentrert rundt Napoleonskrigen, den Amerikanske Borgekrigen, eller første og andre verdenskrig. Så vidt oss bekjent driver ingen reenactment-grupper i Norge med airsoft våpen, men noen av våre medlemmer har anskaffet seg komplette historiske uniformer med tilhørende replika våpen.

 

 

Milsim er helt klart størst i norge. Reenactmen er jo på en måte milsom, suitgames har det bare vært noen få spill av men det blir sikker flere.

speedball er på en måte den andre delen av airsoft, det ligner mer på painball, og det vikrer som at de fleste som holder på med detter bor på sørlandet, det er i værtfall det den størte kulbben som holder på med speedball er, dette kan kanskje ha noe med at de er så nærme danmark, speedball kalles ofte for danskeairsoft da det store flertallet i danmark holder på med speedball.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...