Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke lov å skrive ned verdien på en vare før fortolling og det er ikke lov å eie softgun før fylte 18 år

 

Dboys (kalash) skal slippe en hel rekke med AK modeller nå, blant annet AK74M med foldekolbe, er ikke sikker men mener å huske at kalash kloner VFC.

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Det er ikke lov å skrive ned verdien på en vare før fortolling og det er ikke lov å eie softgun før fylte 18 år

 

Så var ikke spørsmålet mitt om det var lovelig heller. Er det ingen som vet?

Siden det er ulovlig og våpenet mest sannsynlig er til deg selv, så er det ikke så mange her som er interessert i å hjelpe til. :shrug:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Prippene folk ass! :p Har hatt softgun siden jeg var 8år. Og Det er jo ikke son at jeg ikke kommer til og kjøpe meg en ny selv om dere ikke hjelper meg. Syntes bare det er latterlig at dere skal sitte der på deres høye hester og preke ned til andre for en son fillesak :roll: Dere har sikkert aldri drukket en dråpe alkohol før dere fylte 18 eller aldri kjørt i 60 i 50 sona :!:

Lenke til kommentar

Det har ingenting med saken å gjøre. Vi vil ikke hjelpe deg med ulovligheter når det kan skade ryet til SPORTEN vi driver med. Ja det er riktig, vi sitter ikke inne på gutterommet å leker med springers, men driver i organiserte former under "beskyttelse" av et landsforbund. Airsoft regnes som luftvåpen, som igjen reguleres av våpenloven, brudd på denne kan straffes med inntill 2 års fengsel. Du kan bare glemme å få svar på noe som helst herfra intill du er fylt 18, da kan du derimot komme å få så mye råd og tips du bare vill, men ser helst at man melder seg inn i en klubb... Du får unnskylde, men nå må jeg klatre tilbake på min høye hest og ri avsted

Lenke til kommentar
mange clone våpen er like bra som orginalen

Isåfall lurer jeg på hvordan man da kan konkurrere med billigere og lik kvalitetmessige våpen...

 

Tror det er fordi det fortsatt er en del som holder seg tro til de gode gamle våpnene med markings osv.

 

Har vel noe med at man har "vokst opp" med dem og man vet at de alltid fungerer (selvom man får noen mandags versioner en gang i blant.)

 

Hvis Cyma og Jing Gong hadde hatt et like bra rykte og like gode våpen på den tid hvor TM regjerte, så tror jeg markedet ville sett totalt annerledes ut atm.

Lenke til kommentar

Angående dette med pris, så har det også en del å si om merket på produktet er godt kjent og populært. Det er vel ikke slik i så stor grad med spillekonsoller, siden det finnes såpass få på dette tidspunktet. Akkurat nå er det vel egentlig bare 4-5 konsoller som er av interesse. Men når det er snakk om airsoft og andre ting hvor konkurransen er stor, og produsentene er mange, så betaler man for å ha, for eksempel, "Tokyo Marui", "VFC", eller "Classic Army" på airsoft-våpenet sitt. Produsenter av populære produkter vet at folk kjøper varene deres fordi de er populære, og kan derfor skru opp prisen uten at det tar skade for salget.

Lenke til kommentar

Er med airsoft som med alle andre merkevarer. Varer med et opparbeidet merke selger godt selv om det finnes tilsvarende varer av nøyaktig samme kvalitet, men til en billigere pris. Folk som er orientert i elektronikk-verdenen vet hvordan det foregår der: Ofte er det én produsent,la oss si "Samsung", som lager en vare, men i tillegg lager de samme varen for andre produsenter som selger varen mye billigere, men uten "Samsung" merket.

Lenke til kommentar

med danke på R&D er vel det argumentet ikke helt fullgodt med tanke på at de lagde (F)S2000 helt på egen hånd. Tror forklaringen er så enkel som at i alle ledd er det billigere å gjøre ting i Kina, fra produksjon til R&D... Desuten slipper man å søke om patetenter, betale for lisenser, stordriftsfordeler OSV. De tjener nok ganske mye mindre per gevær også.

 

Edit: Tror nok kundene tildels er mindre trofaste i airsoftverden enn i elektronikkverden. Tekninkken i airsoft er såpass enkel at det kan gjøres billig uten at det går for mye ut over endeproduktet, til forskjell fra elektronikkverden hvor billig stort sett betyr dårlig.

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...