Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orka ikke lese igjenom 366 sider med diskusjon, men jeg har ihvertfall følgende stæsj:

 

jeg G3C med M120 tuning + 9,6v batteri

Well L96 sniper rifle

Cyma Glock 18 AEP

 

Kjører fullt multicam sett når jeg spiller.

 

Skal skaffe meg følgende i fremtiden:

M-4 av en eller annen type, modifisere denne heftig

M1911 Pistol som også skal gjennom litt customshop

AK74 eller 47, evnt en Dragunov til det russiske kittet.

 

Er med i Viper's Airsoft i Kristiansand, spiller hver søndag :)

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

Ja, G36C ;) hehe.

Jepp, oppgraderte den med metall bushings, ny shimming, nye tannhjul (ingen vits) og Prometheus M120 fjær.

 

Det var utrolig tidkrevende :(

 

Kjøpte min Well fra gunnerairsoft.com, betalte 216$ for speedpost (+ et ekstra batteri til JGen og ekstra magasin).

 

Kan ikke regne med garanti nei, men alle softguns er lette å reparere selv, og det er jo litt av sjarmen å oppgradere og fikle med de selv ;)

Endret av frakk2000
Lenke til kommentar

registrerte meg bare for å si detta.. ser det er snakk om mye utenlandsk valuta her..

så, til de som har litt stress me detta kan dere gå til (www.xe.com) det er en veldig enkel å bra valuta kalkulator:)

 

ps

hadde en tm elektrisk uzi smg rett før det blei lov i norge.. så kom snuten å henta den å 6 andre ikke helt lovlige våpen.. det svei godt i lommeboka å en pitteliten våpen dom... så altså..

ikke ha ulovlige våpen hvis du er keen på f.eks jeger prøven å sånt...

Lenke til kommentar

Nei, lol, betalte ikke 216$ i frakt. Det var for alt. Inkl børsa, ekstra mags, batteri, og speedshipping.

 

Jeg har sett den stocken, men jeg har ikke lyst på den, liker ikke looken, vil heller hatt et større forskjefte, med plass til stort batteri om jeg virkelig føler for det, men så langt har jeg klart meg veldig bra med et 9,6v intellect batteri. (mini).

 

Tror derimot jeg skal gå over til M4 mags i min G36C. Er lei av de jalla plastikkmagsa, de har en lei tendens til å gå i stykker. Har også lyst til å kunne ta inn og ut mags lett fra vesten min.

 

Jeg brukte en videoguide for å demontere min gearbox. Det vanskeligste var å shimme gira, så de gikk helt fint i gearboxen. Hele prosessen er såppas tidkrevende, at jeg ikke vil tenke timepris >_<.

 

Neste gang kjøper jeg ferdig tuna gearbox fra systema eller noe slikt.

 

registrerte meg bare for å si detta.. ser det er snakk om mye utenlandsk valuta her..

så, til de som har litt stress me detta kan dere gå til (www.xe.com) det er en veldig enkel å bra valuta kalkulator:)

 

ps

hadde en tm elektrisk uzi smg rett før det blei lov i norge.. så kom snuten å henta den å 6 andre ikke helt lovlige våpen.. det svei godt i lommeboka å en pitteliten våpen dom... så altså..

ikke ha ulovlige våpen hvis du er keen på f.eks jeger prøven å sånt...

 

Airsoft er jo lovlig i Norge, og jeg har ikke softguns for annet enn å spille i organisert klubb.

 

www.dn.no har alltid oppdaterte valutakurser :) Grei å gå ut i fra, men dersom du skal importere fra utlandet (Hong Kong f.eks), så bør du regne ut i fra tollvesnet sine satser. (Kjøper du for over 200kr, så skal det jo mums-mums'e litt)

Lenke til kommentar

girboksstell tar tid, men det er i mine øyne verdt det. Du blir kjent med hvordan våpenet fungerer og lærer deg på en helt annet måte å behandle det riktig, du vet mye mer om hvor tålegrensen for våpenet går og om uhellet skulle være ute kan du selv fikse girboksen uten å måtte betale noen:) Dessuten er ikke girbokstellet vanskelig, det bare tar noe tid, men jo lenger tid du bruker første gang, jo kortere bruker du neste gang:) Så kjøp deg en kinaklone og begynn og mekk!

Lenke til kommentar
Nei, lol, betalte ikke 216$ i frakt. Det var for alt. Inkl børsa, ekstra mags, batteri, og speedshipping.

 

Jeg har sett den stocken, men jeg har ikke lyst på den, liker ikke looken, vil heller hatt et større forskjefte, med plass til stort batteri om jeg virkelig føler for det, men så langt har jeg klart meg veldig bra med et 9,6v intellect batteri. (mini).

 

Tror derimot jeg skal gå over til M4 mags i min G36C. Er lei av de jalla plastikkmagsa, de har en lei tendens til å gå i stykker. Har også lyst til å kunne ta inn og ut mags lett fra vesten min.

 

Jeg brukte en videoguide for å demontere min gearbox. Det vanskeligste var å shimme gira, så de gikk helt fint i gearboxen. Hele prosessen er såppas tidkrevende, at jeg ikke vil tenke timepris >_<.

 

Neste gang kjøper jeg ferdig tuna gearbox fra systema eller noe slikt.

 

 

Var det Airsoftguide 2 du så på ellr?

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar

post-754-1193330883_thumb.jpg

 

dette bilde ble tatt når min mp5a2 var til reparasjon så derfor bruker jeg us chestrig og våpen.

chestrig er også veldig komfortabel siden jeg får vondt i ryggen av cv1-vesten.

 

og det er ingen vits mase om ting som liksom MÅ settes på rifla. det er mitt våpen og jeg bestemmer at den skal være rent for slikt. jeg er sikkert bare gammeldags, men slik er jeg da. :new_woot:

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...