Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sier jo seg selv da at du skyter ikke fult sa langt  med tyngre kuler :p

Men da skal jeg kjope! Tror jeg satser pa en med scope & bipod/stQttebein til 110$ :)

Hvor mye kosta frakta ink moms?

9521844[/snapback]

bruk den derre shipping kalkulatoren når du bestiller.

edit: NothinDoin, si ifra om du likte den når du får den :thumbup:

Endret av blaxtro
Lenke til kommentar
den skal jo skyte lenger med en tyngre kule, den kan jo holde på energien lenger enn en 0.20 kule. FPS går ned og jule går opp, er det ikke sånn det blir?

9522012[/snapback]

Kommer ann på hvor høy fps du har det. Men med 420fps så vill 0,20g gå litt lenger en en 0,25. Men 0,25 vil være mer effektiv da den har lenger "effektiv" rekkevidde.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

0.25 kule vil få lavere fps enn en 0.20 kule i samme våpen. Men uansett så mener jeg bestemt at en 0.25 kule vil gå lenger enn en 0.20 kule med en rifle som feks er chrona til 450fps med 0.20 kule. Høyere fps betyr ikke automatisk mer lengde, og kulestabilitet vil ha mer å si enn fps. Men jeg er ingen ekspert og orker ikke finne frem posten på arnies som omhandler FPS vs lengde :D

Lenke til kommentar

Jeg vil jo tro at kraften på våpenet har mye å si. Har du for eksempel en simpel springer, så har ikke den kraft nok til å kunne skyte 0.25 lengre enn 0.20. Har du derimot ett spesielt kraftig våpen, skarpskytterrifle for eksempel, så vil nok kanskje en letter kule (f.eks. 0.20) stoppes fortere av luftmotstanden enn en tyngre kule (f.eks. 0.25) da disse kulene skal fly mye lengre enn dett kulene til en springer skal.

My 2 cents. :wee:

Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe annet jeg:) Selvfølgelig er fps viktig, men det er bedre med 400fps med en 0.28 kule enn 450 med en 0.20 kule

Edit: Men nå ville du vel endt opp med noe slikt om du brukte 0.28 kuler i stedet for 0.20 kuler. Men det er uansett smartere å bruke en tyngre kule, fordi som noen har nevnt vil en 0.20 kule fortere bli forstyrret av elementene (og ende opp med en kortere kulebane, og i alle fall veldig ujevn). Og som Cutthroat Bill sier, gjelder det ikke springere eller andre svake våpen, men er mer til nytte om man skal nå langt ut:)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Jeg vil jo tro at kraften på våpenet har mye å si. Har du for eksempel en simpel springer, så har ikke den kraft nok til å kunne skyte 0.25 lengre enn 0.20. Har du derimot ett spesielt kraftig våpen, skarpskytterrifle for eksempel, så vil nok kanskje en letter kule (f.eks. 0.20) stoppes fortere av luftmotstanden enn en tyngre kule (f.eks. 0.25) da disse kulene skal fly mye lengre enn dett kulene til en springer skal.

My 2 cents. :wee:

9532245[/snapback]

dette høres riktig ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg ble nesten skremt når jeg bare testet og bestille fra pyramydair.com, bestilte ikke, bare så total pris osv.

det jeg kjøpte kom på 150$, men med alt ble det slik:

Subtotal: $ 139.9

Tax: $ 0.00

Shipping & Handling: $ 148.50

Total Amount: $ 288.40

hva er subtotal? hvorfor skal jeg legge til 140$?? er vel ikke hele 140$ i frakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...