Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CA har ikke ekte markings, så skal du ha noen som ser helt ekte ut må du kjøpe en Tokyo Marui MP5 og kjøpe en metal body fra et annet firma

9031472[/snapback]

 

Fordi ekte markings betyr så jævla mye for nybegynnere!

 

Men TM vs CA diskusjonen kommer aldri til å nå en enda uansett :p

 

Kjøp heller en CA og bytt ut bodyen der hvis du vil ha kulere markings, får jo bedre innmat i en CA enn det du gjør i en TM..

9031560[/snapback]

 

Vil helst også at våpenet skal være så autentisk som mulig, dvs mest mulig metall blant annet.

 

når noen sier det, forventer jeg at de vil ha ekte markings også

9031779[/snapback]

 

Stemmer det. Men skal ikke være så fryktelig tverr siden det er mitt første våpen. Det jeg hovedsaklig trenger er et svært godt våpen som er presist og skyter godt. Men det våpenet som jeg fant fram på Wasteland, ser det ut som et godt valg, Gunfreak?

Lenke til kommentar
CA har ikke ekte markings, så skal du ha noen som ser helt ekte ut må du kjøpe en Tokyo Marui MP5 og kjøpe en metal body fra et annet firma

9031472[/snapback]

 

Fordi ekte markings betyr så jævla mye for nybegynnere!

 

Men TM vs CA diskusjonen kommer aldri til å nå en enda uansett :p

 

Kjøp heller en CA og bytt ut bodyen der hvis du vil ha kulere markings, får jo bedre innmat i en CA enn det du gjør i en TM..

9031560[/snapback]

 

Vil helst også at våpenet skal være så autentisk som mulig, dvs mest mulig metall blant annet.

 

når noen sier det, forventer jeg at de vil ha ekte markings også

9031779[/snapback]

 

Du vil uansett ha et bedre utgangspunkt ved å kjøpe en CA..

Lenke til kommentar
CA har ikke ekte markings, så skal du ha noen som ser helt ekte ut må du kjøpe en Tokyo Marui MP5 og kjøpe en metal body fra et annet firma

9031472[/snapback]

 

Fordi ekte markings betyr så jævla mye for nybegynnere!

 

Men TM vs CA diskusjonen kommer aldri til å nå en enda uansett :p

 

Kjøp heller en CA og bytt ut bodyen der hvis du vil ha kulere markings, får jo bedre innmat i en CA enn det du gjør i en TM..

9031560[/snapback]

 

Vil helst også at våpenet skal være så autentisk som mulig, dvs mest mulig metall blant annet.

 

når noen sier det, forventer jeg at de vil ha ekte markings også

9031779[/snapback]

 

Stemmer det. Men skal ikke være så fryktelig tverr siden det er mitt første våpen. Det jeg hovedsaklig trenger er et svært godt våpen som er presist og skyter godt. Men det våpenet som jeg fant fram på Wasteland, ser det ut som et godt valg, Gunfreak?

9031828[/snapback]

 

hvis du driter i markings er den det beste du kan kjøpe

selv kan jeg ikke fordra BT merket som står på siden i store selvlysende bokstaver. så jeg ville funnet noe sort mat lakk og fjernet den. så har du bra våpen, kjenner en som har den og den funker drit bra

Lenke til kommentar
tok en titt på sandefjord siden nå for å sjekke infoen om min WA colt... men den har dem ikke lenger... ser ut som den er erstatted med http://www.sandefjordpaintball.com/index.p...roducts_id=1222

 

ser jo prikk lik ut. men er jo forkjellig produsent?

 

 

 

leif leif og mere leif

9033870[/snapback]

 

 

Ja, virka jo veldig merkelig den nye da.. "Hastigheten på kulene er 300 fps! Rekkevidde er oppimot 100m!!!"

Ja ja har ennå til gode og se en pistol med 300fps som har en rekkevidde på 100m :whistle:

Lenke til kommentar

Hei. jeg lurte på om noen vet hvor det selges Both elephant hicap til both elephant xm8,sl8 og g36? Det må vere ikke så langt unna ( norge sverige, danmark) eller viss noen har ett brukt ett di vil selge?

trenger det veldig for mine 2 standar mags brenner fort:P noen som vet noe`? svar;)

Lenke til kommentar
tok en titt på sandefjord siden nå for å sjekke infoen om min WA colt... men den har dem ikke lenger... ser ut som den er erstatted med http://www.sandefjordpaintball.com/index.p...roducts_id=1222

 

ser jo prikk lik ut. men er jo forkjellig produsent?

 

 

 

leif leif og mere leif

9033870[/snapback]

 

 

Ja, virka jo veldig merkelig den nye da.. "Hastigheten på kulene er 300 fps! Rekkevidde er oppimot 100m!"

Ja ja har ennå til gode og se en pistol med 300fps som har en rekkevidde på 100m :whistle:

9035139[/snapback]

 

tenker noen har leifa der jeg, noen har glemt å oversette skikkelig, skal sikkert stå 300fps og den kan gå 100feet noe som er litt over 30 meter

Lenke til kommentar
tok en titt på sandefjord siden nå for å sjekke infoen om min WA colt... men den har dem ikke lenger... ser ut som den er erstatted med http://www.sandefjordpaintball.com/index.p...roducts_id=1222

 

ser jo prikk lik ut. men er jo forkjellig produsent?

 

 

 

leif leif og mere leif

9033870[/snapback]

 

 

Ja, virka jo veldig merkelig den nye da.. "Hastigheten på kulene er 300 fps! Rekkevidde er oppimot 100m!"

Ja ja har ennå til gode og se en pistol med 300fps som har en rekkevidde på 100m :whistle:

9035139[/snapback]

 

tenker noen har leifa der jeg, noen har glemt å oversette skikkelig, skal sikkert stå 300fps og den kan gå 100feet noe som er litt over 30 meter

9035870[/snapback]

 

min går jo lett over 30 meter... langt over og vil jeg tørre og si

Lenke til kommentar
min går jo lett over 30 meter... langt over og vil jeg tørre og si

9037767[/snapback]

 

Jepp det gjør den nok, rundt 60m tipper jeg. Men den er nok ikke effektiv over 30m ;)

 

Men det skal ganske mye mer kraft til for og få den fra 60 til 100m.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg flytter til Oslo til sommeren, og kunne egentlig tenke meg å involvere meg i airsoftmiljøet. Hvordan er det for en ny, entusiastisk sjel å komme inn i miljøet egentlig?

 

Og hvordan ligger det an med hvilke våpen man skal ha? Selv har jeg blodig lyst på en TM G3 SG-1 eller en STAR UMP.45, er dette "godtatte" startvåpen?

 

For ikke å snakke om realismenivå. Hvordan ligger dette an?

Lenke til kommentar

Som nybegynner så spørs det litt hvilken klubb du starter i tror jeg.

Noen tar denne sporten veldig seriøst, mens andre tar det litt mer med ro og bare er ute etter å ha det phun!

Men tror da absolutt ikke at du vil mistrives i noen klubb her på østlandet. Er ivertfall flere i klubben vår som har sakt at de er veldig fornøyd med miljøet og som stiller ofte til spill.

 

Vil bare advare deg litt mot å kjøpe den UMPen der :p De magasinene er utrolig store og klumsete iforhold til mange andre våpen. Litt som P90 mags hvor du må ha spesielle lommer/vester som passer til magasinene. Ellers er en TM G3-SG1 et greit våpen, men ville nok uansett valgt Classic Army sin utgave (Gunfreak er sikkert blodig uenig :p )

 

Realismen kommer også som sakt på hvilken klubb du spiller for, og i hvilken grad de går opp i spillestil osv.

Noen er hardbarka milsim guttær som spiller kun med lowcap magasiner, mens andre er mer liberale og tillater flere alternativer som feks hicaps.

 

Det er vel en 2-3 klubber som holder til rundt Oslo, du har oss (www.scorpions.no , så har du www.osloairsoft.no også har du www.ostfoldmilsim som driver litt mer ned mot Rygge osv).

 

Men det går nok mest i milsim (militær simulasjon), noe som forsåvidt kan være ganske morsomt, men også ganske kjedelig til tider :p

 

Du får ha lykke til med valg av klubb og våpen ;)

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

vel.. øynene mine er ikke noen målebånd. men det e ren skog nede i veien her og jeg skyter langt over tretoppene der.. men uansett men tviler på at kraften er så stor når dem er der^^... er vel mest effektivt på 25-40 meter kan jeg tenke meg. men har ikke fått testa så mye siden jeg brukte opp flaska med gass første dagen^^... får mere i morgen. så får slutte og kløne så mye med gassen:p

Lenke til kommentar

Du får ha lykke til med valg av klubb og våpen ;)

9038573[/snapback]

 

Jeg er nok en type som er mest ute etter litt banal moro. ;) Synes Scorpions virket som en god og hyggelig klubb, men kommer til å ta kontakt med deg angående det om jeg føler at jeg vil ta steget ut i miljøet.

 

Når det kommer til våpen så har jeg lite lyst til å kjøpe noe dritt. I starten tenker jeg på en rifle av noe slag, gjerne sniper, da jeg har en forkjærlighet for å ligge på lur og bruke god tid på hvert skudd. Som sidearm blir det en form for fullmetalls gasspistol som gjerne kan svi litt på lommeboka. Kvalitet koster, det har jeg skjønt.

 

Hva er egentlig akseptert innenfor sniperligaen? Noen spesielle våpen som er kjent for å være dårlige?

Lenke til kommentar

Som det har blitt nevnt en go del ganger før, så anbefales det at man starter med en vanlig AEG (elektrisk rifle).

 

Her har du to merker som på en måte dominerer da, det er TM (Tokyo Marui) og CA (Classic Army). Så har du merker som G&G, G&P, STAR, VFC (som har laget den nye HK416 som er kul :p ) + en del fler.

 

Her vil jeg anbefale en nybegynner å starte med en CA, mens andre som feks Gunfreak vil anbefale å starte med en TM. Folk som har vokst opp med at BMW er den beste bilen holder seg til BMW, mens folk som har vokst opp med at Audi er best holder seg til Audi :p Så akkurat dette vil du oppleve i diskusjoner, noen mener TM er best mens andre holder seg til CA.

 

Den største forskjellen er vel at CA baserer riflene på de ekte, altså det som er metall er metall og det som er plast er plast, mens TM kjører plast all the way (stort sett). Men det betyr jo heller ikke at våpnet er dårlig, og det finnes ørten forskjellige oppgraderinger som kan gjøre våpnet ditt fett.

 

Skal du ha en Sniper så kan du velge mellom gass og fjær, hvorav fjær er mest stabilt (kan brukes hele året rundt) og du slipper å tenke over at du må fylle på gass. Gass snipere er vel også ganske populære, og disse er på en måte billigere hvis du skal ha den til å skyte skikkelig hardt.

Hvis jeg skal ha en Sniper nå, så ville jeg valgt TM sin VSR-10 Gspec, som også er en kjent og god rifle. Den går på fjær, og du har tonnevis av oppgraderinger til den. Men du må bare huske at det koster fort noen kroner hvis du skal ha den til å skyte skikkelig bra.

Av gass snipere vet jeg ikke, men da bør du høre med Blue-Sky her på forumet, han har nok mer peil på det enn meg.

 

Samma systemet med pistoler, du har ørten forskjellige merker hvor noen er bedre enn andre. De beste her er nok TM og WA, mens KWC og KJW også er andre alternativer.

Men skal du ha en pålitelig og god pistol så gå for WA eller TM sine, de funker stort sett hele tiden og det finnes mange oppgraderings muligheter, ivertfall til TM.

 

Kan også nevne at det har kommet noen gode kinakloner på markedet. Dette er rifler som er nøyaktig kopiert av de store merkene, som feks TM og CA. Hittil er det en del som har fått god kritikk, og du kan virkelig spare penger hvis du velger en av de gode her :p

Feks så kan du få en AK47 fra CYMA til rundt tusenlappen, skal du ha den i TM version så må du vel opp over 2500kr eller no.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...