Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du ikke treffer det du sikkert på med 300fps så må du sjekke synet

8798196[/snapback]

 

 

lol? Nå snakker jeg om avstaender over 10m her da.. Har/hadde en stock marui mp5, den hadde vel 280 fps på en god dag.. Og ubrukelig på avstander over 30-35m, med midre man driver og lobber.. da kan man vel treffe på 40+ om man er heldig (men da treffer man jo ikke det man sikter på ^^)

Men nå har min bror kjøpt den av meg, har dog satt i metal bushings og m100 fjær så den er ikke så gal nå. ;)

 

Selfølgelig hvis man spiller innendørs så holder 300fps.

Lenke til kommentar
Skedsmo kommune arrangerer "Max paintball" for barn mellom 13-18 år. aldersårs grensen på softgun i Norge er 18 år, tar jeg ikke helt feil.

er dette et låvelig arrangemang? vil vite det før jeg melder meg på.

 

MVH-blaxtro

8807803[/snapback]

 

Hører egentlig hjemme i painballtråden, men kan gi deg et kort svar.

 

Det er ingen nedre aldersgrense på spilling av paintball i norge, men for de under 18 år, skal spilleren i utgangspunktet ha med seg en verge, som har ansvaret for den under 18 mens han spiller. Så vel som godkjennelse av foreldre så klart.

 

Noen tolker reglene så langt som at de under 18 egentlig skal ha en dedikert person til å løpe ved siden av dem hele tiden, som skal kunne gripe inn om det oppstår en situasjon, f.eks at den under 18 får maling på masken og prøver å ta den av (ja dette skjer, og ikke bare til de under 18, desverre, gjerne midt på banen, uten at de har markert seg som ute av spillet, idioter).

 

Alt i alt så er det de ansvarlige på banen som bestemmer, og logisk nok sitter med ansvaret. Hvordan de håndterer det på "max paintball" vet jeg ikke, men jeg ville aldri i utgangspunktet tillatt at noen under 16 var med meg å spilte, om jeg ikke kjente og stolte på personen, og følte jeg kunne ta ansvaret for han/henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...