Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syns det er lettere å se folk som er kledd i hel svart enn ikke, så lenge det er lyst da.

 

svart lyser også opp noe jævlig i Gen 3 nvg

8421886[/snapback]

 

 

 

på et spill jeg hadde svart genser la jeg meg på magen i skogen rett på sia av der de på det andre laget gikk, uten at de så meg... Jeg synes svart er ganske vansklig å se i skogen.. selv om grønn er bedre da...

 

 

Hvorfro maler du våpnene dine? Det ser jo mye finere ut med svart!!

Endret av Finndus
Lenke til kommentar

Synes alikevel at det ser mye finere ut med svarte våpen... Det er å overdrive litt å si at det ser ut som en svart flekk i skogen ;) Du ser det ikke SÅ godt. Det er jo ikke alle våpen som blir malt heller da... Jeg ville ikke malt MP5-en uansett hvor mye ekte våpen ble malt :whistle:

Endret av Finndus
Lenke til kommentar

Vel, både ja og nei, så en dokumentar om snikskyttere her om dagen, der en spoter, en som skulle finne snikskytterne, så den sorte hansken han ene holdt foran på geværet med. Nå husker jeg ikke avstanden, men var ganske god avstand.

 

Såklart, dette er folk som har det som en del av jobben sin å se ting som ikke hører hjemme i skogen, og får mye trening i å gjøre akkurat det.

 

Ikke for å svare for gunfreak eller beskylde han for noe, men sånn jeg har oppfattet det, prøver han å ha ganske autentisk utstyr, noe som igjen gjerne gjør at du vil male/lakke våpen til å matche det andre.

Lenke til kommentar

ja, jeg etterlinger ekte soldater og de maler våpene så da maler jeg dem også.

 

og det er ikke alle våpen som ser bra ut som malt og noen er jo ikke nødvendige.

 

tror ikke det er noen som maler en mp5. da mp5 brukes inne, og inne er ikke cammo noe å tenke på. ser du et våpen inne er du nok dø allerede da ting er så nærme og ting går så fort.

 

her er det to korte filmer fra en dokumentar om CQB utstyret til SAS

 

http://www.youtube.com/watch?v=qKNwcCwla3c

http://www.youtube.com/watch?v=Pai9U8QYnZY&NR=1

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Vel, både ja og nei, så en dokumentar om snikskyttere her om dagen, der en spoter, en som skulle finne snikskytterne, så den sorte hansken han ene holdt foran på geværet med. Nå husker jeg ikke avstanden, men var ganske god avstand.

8424763[/snapback]

Poenget er jo at homogene flater/farger vil naturlig skille seg ut fra resten av terrenget og gir et godt utgangspunkt for å bli sett. Men feks. tenk på hvor enda mye lettere det hadde vært dersom det var en lys/hvit farge han hadde på hansken istedet.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

jeg har selv en en Ingram Mac11 CQB, altså med litt ekstra utstyr som lommelykt, diverse rails, lasersikte, flammedemper (selv om flammedemperen bare er for looks) :tease:

post-118143-1177020971_thumb.jpg

(Gas-Blowback selvfølgelig)

 

kjøpte den på wasteland.no for to år siden eller noe slikt noe slikt. (var litt over 13 når jeg kjøpte den) :w00t:

dessverre har softgun miljøet dabbet av blandt oss "yngre" der jeg bor, så får nesten aldri brukt den.

men kommer nok til å gjenoppta denne hobbyen når jeg blir 18-19 år :)

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...