Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, veit jeg bare er 16 år, men håper på litt hjelp uansett.

 

Jeg og noen kamerater har leita litt etter gass-gevær. Finnes det i det hele tatt? Eneste jeg finner er EL-gevær og fjær-gevær.

 

Vi har allerede kjøp alt av sikkerhets utstyr, og gitt beskjed til politiet.

Gjorde det etter at gunfreak sa at det måtte gjøres. Det er ikke noe problem med de som eier skogen, da eieren er faren til han ene kameraten min.

Lenke til kommentar
Foreldra våre vet hva vi driver med osv.

Det er de som bestiller for oss.

Men det ser jo ikke ut til at vi kommer noen vei så skjønner ikke pointet med å fortsette samtalen med dette emnet..

8279528[/snapback]

 

Vel da bryter de norsk våpen lov og kan straffes med bøter og 2 år bak murene

det vet de kanskje ikke,

 

Jaja, veit jeg bare er 16 år, men håper på litt hjelp uansett.

 

Jeg og noen kamerater har leita litt etter gass-gevær. Finnes det i det hele tatt? Eneste jeg finner er EL-gevær og fjær-gevær.

 

Vi har allerede kjøp alt av sikkerhets utstyr, og gitt beskjed til politiet.

Gjorde det etter at gunfreak sa at det måtte gjøres. Det er ikke noe problem med de som eier skogen, da eieren er faren til han ene kameraten min.

8279966[/snapback]

 

ja det finnes

Lenke til kommentar

Vel, få med dere en som er over 18 og lag dere en klubb som dere registrer hos NASF, på den måten kan dere få til sånn at dere er med i den i 6mnd også kan dere søke om disp.

 

Hi-DEQ, du må skjønne at vi ikke vil oppfordre mindreårige til å drive med en hobby som er såppas hardt utsatt i mediene.

Det er veldig mange som er sinnsykt skeptiske til denne sporten, og da hjelper det ikke særlig mye at sånne som dere løper rundt i skauen med våpen dere ikke har lov til å bruke, uten å ha kontaktet politiet og kanskje ikke har tillatelse av onkel.

Lenke til kommentar
Men er fortsatt litt skeptisk til fargen (CB), vil det ikke bli for lyst for norsk skog? :hmm:

8280725[/snapback]

Tja, som motstander ville jeg helt klart foretrekke at fienden løp rundt i noe slikt fremfor feks. norsk camo, dersom det er snakk om spill i norske skoger. ;)

Lenke til kommentar

Ser at mange av dere tydligvis har peiling på detta her med airsoft.

 

Jeg bare lurer på hva som egentlig er best av gass, El eller fjær. Jeg skjønner jo at gass og El antagligvis er kraftigere, men er det noen ulemper ved gass og El som gjør det verdt å kjøpe fjær-våpen?

 

Ser også at mange av dere linker til mange utenlandske sider, betyr det at airsoft butikkene her i Norge selger dårligere våpen? Eller er det slik at det er billigere å kjøpe fra utlandet?

Lenke til kommentar

Gass er ikke noe deilig i krig for du må fylle på gass så ofte og så er det klomsete og løpe rundt med ei diger gass flaske.

 

El-våpen bør du kjøpe hvis du skal ha gevær , men ikke hvis du skal ha pistol.

 

Fjær skyter ikke så langt , men er mer for de som bare skal "leke" seg litt.

Ikke praktisk i krig.

Lenke til kommentar
Ser at mange av dere tydligvis har peiling på detta her med airsoft.

 

Jeg bare lurer på hva som egentlig er best av gass, El eller fjær. Jeg skjønner jo at gass og El antagligvis er kraftigere, men er det noen ulemper ved gass og El som gjør det verdt å kjøpe fjær-våpen?

 

Ser også at mange av dere linker til mange utenlandske sider, betyr det at airsoft butikkene her i Norge selger dårligere våpen? Eller er det slik at det er billigere å kjøpe fra utlandet?

8283366[/snapback]

¨

Det kommer helt ann på hva slags våpen du skal ha.

Gass: Funker ikke like bra når det er kaldt som når det er varmere, må fylles på ofte.

El: Funker stort sett like bra hele året rundt, beste å starte med for nybegynnere.

Fjær: Stort sett springere og snipere som bruker dette, funker bra på snipere året rundt.

 

Gass er ikke noe deilig i krig  for du må fylle på gass så ofte og så er det klomsete og løpe rundt med ei diger gass flaske.

 

El-våpen bør du kjøpe hvis du skal ha gevær , men ikke hvis du skal ha pistol.

 

Fjær skyter ikke så langt , men er mer for de som bare skal "leke" seg litt.

Ikke praktisk i krig.

8284997[/snapback]

 

Fjær rifler kan skyte like langt, om ikke lenger enn gass og el våpen. Er ofte Bolt action, så det er for det meste snipere som bruker det. Får også snipere med gass, men det er mer stress mtp tempratur osv.

Får også noen helt greie AEPer som funker fett for newbies.

 

Takk for svar.

 

Lurer på en ting til jeg.

 

er det noe forskjell på disse to geværene?

http://www.sandefjordpaintball.com/index.p...roducts_id=1285

https://buyfuture.secure.flexiweb.no/productview/19400138/

 

Er det så store prisforskjeller, det er jo samme (tror jeg) gevær.

8285106[/snapback]

 

Han som driver softguns.no er faktisk en del billigere ift mange av de andre "store" sjappene i Norge.

Ellers ikke no forskjell tror jeg.

 

MEN som pelle påpeker her, så må du nok vente noen år før du kan kjøpe det.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...