Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt desert MARPAT før i norsk skog, fungerte skummelt bra.

Og siden marines bruker CB vest i skauen og så er det en grunn :)

 

Bare møkke den til litt så er den ikke så "shiny" lenger. Faen nå fikk jeg lyst på marine kit og :p

 

 

 

Det er en Eagle Platecarrier replica. Det blir mer US Army kit med ACU den brukes til.

8263795[/snapback]

 

 

Har sett litt på den der, men vet ikke hvordan den vil passe meg?

Er 1.95 sirka, men ikke særlig feit :p

Står at den vil passe til folk rundt 1.86 :hm:

Lenke til kommentar
Jeg har brukt desert MARPAT før i norsk skog, fungerte skummelt bra.

Og siden marines bruker CB vest i skauen og så er det en grunn :)

 

Bare møkke den til litt så er den ikke så "shiny" lenger. Faen nå fikk jeg lyst på marine kit og :p

 

 

 

Det er en Eagle Platecarrier replica. Det blir mer US Army kit med ACU den brukes til.

8263795[/snapback]

 

 

Har sett litt på den der, men vet ikke hvordan den vil passe meg?

Er 1.95 sirka, men ikke særlig feit :p

Står at den vil passe til folk rundt 1.86 :hm:

8268944[/snapback]

 

 

Er du 1.95? Trodde jeg var stor med mine 1.90 :ohmy:

Lenke til kommentar
Ps : Hvis du skal kritisere folk for alderen , hvorfor i helvete hjelper du Hi-DEQ?

Han er bare 13.. :nei:

8265242[/snapback]

Ingen kritiserer folk for alderen. Kritikken er evt. bare pga. lov & regelbryting.

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at folk som bryr seg om Airsoft ikke ønsker å hjelpe andre med å bryte disse lovene, noe som igjen går utover Airsoft'ens rykte?

Lenke til kommentar
Meg og NothinDoing spiller inni skogen og har våpnene sikret og uten kuler til vi og evt. resten  er langt vekke fra folk og vi har jo så klart regler...

vi er jo ikke dummere bare fordi vi er litt mindre..

Ser ingen grunn til at dere klager på det..

8272643[/snapback]

 

Det er sikkert også mange 15-16åringer som KAN være bedre enn 18åringer til å kjøre bil, men reglene sier at man ikke kan få lappen før man er 18år..

Samma er det i airsoft, det finnes sikkert mange flinke og fornuftige spillere ungdommer som er under 16-18år, men vi har regler som sier at du først kan eie ditt eget våpen når du er 18år.

 

Samme som med sertifikatet, så er det en grunn til at det er regler, og hvis dere blir oppdaget mens dere spiller, så kan konsekvensene blir langt større enn det du tror de vil bli.

Ta heller å vent noen år sånn at dere kan spille lovlig, så slipper dere å evt drite dere ut og aldri få spille mer.

Vet ikke hvordan NASF tar det med barn som er under 16år og som spiller ulovlig, men hadde jeg sittet i styret hadde jeg gitt perm ban til dem ivertfall.

Lenke til kommentar

Og til Vice , det er ikke sånne som oss som setter sporten i dårlig rykte..

Det er folk som går bananas med softgun uten beskyttelse og i offentligheten!

I Danmark så jeg er liten unge (9-10 år? ) komme inn i en butikk med en m4a1 i hånda.

Det er hva som setter sporten i dårlig lys!

Lenke til kommentar
Meg og NothinDoing spiller inni skogen og har våpnene sikret og uten kuler til vi og evt. resten  er langt vekke fra folk og vi har jo så klart regler...

vi er jo ikke dummere bare fordi vi er litt mindre..

Ser ingen grunn til at dere klager på det..

8272643[/snapback]

 

Dere har min støtte...

8273058[/snapback]

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

vel siden dere er mindreårig ringer dere nok ikke politiet, noe som skal gjøres, og en skog er ikke bare skog, noen eier faktisk de meste av skog, enten det komune eller private.

du skal også ha lov av de som eier skogen å spille der.

 

Fikk Mitt første CA våpen i dag, og faen så lett det var. etter å ha blitt vant til en M4 på over 5kg og en M14 på ca. 5kg er dette som å holde luft.

selve våpenet er fint, selv om jeg ikke liker armalite logene og ikke CA logo heller.

 

her ser man en variant av NAM kitet mitt, denne er mer SF/SEAL type kit i forhold til grunt kitet jeg har fra før av

Lenke til kommentar
vel siden dere er mindreårig ringer dere nok ikke politiet, noe som skal gjøres.

8274646[/snapback]

 

Ringe politiet så vi får en sinnsyk bot?

 

Vi er kansje små men ikke dumme! :hmm:

8275743[/snapback]

 

da bryter dere ikke bare loven når det kommer til å bruke våpen, men dere bryter den også med at dere ikke raportere om spill før dere spiller, så når politiet rykker ut fordi en tur gåer har sett en hau med "cammo bekledde militante nazister" og sagt fra til politiet, de rykker ut og med ren flaks blir ingen av dere skutt, men dere får bøter på 6000kr for brudd på våpen loven også må dere betale 50 000 for unødvendig utryking. de av dere som da er over 15 kan risikere andre straffer, det kan også foreldrene deres til de som er under 15.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Som Hi-DEQ sa  , så går vi langt inne i skogen der andre mennesker ikke pleier å gå...Og hvis vi blir tatt så er det vårt problem... :innocent:

8277884[/snapback]

Det er ikke bare deres problem lenger når en eller annen journalist får snusen i dette og skriver "Barn løper rundt i skogen og leker krig med livsfarlige våpen", "Totalforby airsoftvåpen nå!"

Lenke til kommentar
Som Hi-DEQ sa  , så går vi langt inne i skogen der andre mennesker ikke pleier å gå...Og hvis vi blir tatt så er det vårt problem... :innocent:

8277884[/snapback]

 

Det er fortsatt en risiko for at det kommer folk der..

Hadde vi vært skikkelig bitchy nå så hadde vi funnet ut av hvor dere bodde også ringt foreldra deres for å si ifra om hva dere egentlig gjør og hva konsekvensene blir hvis dere blir tatt..

 

Det skal søren meg ikke mye til før airsoft går til hælvete her i Norge, den henger i en såppas tynn tråd fra før. Politikerne kan bare knipse med fingra, og vips det er forbudt å selge samt drive med airsoft her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...