Blue--Sky Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 har hørt om 2 VELDIG nære saker i danmark, der unger har vært sekunder unna å bli skutt av politiet, airsoft er mye mer utbrett i danmark enn i norge, så da blir det også flere konfrontrasjoner mellom politi og under som setter seg selv i fare, men airsoft vosker mye i norge og det er bare snakk om tid før noe lingene skjer her. 8244514[/snapback] Ja, kjenner en i politiet som mener det bare er et tidsspørsmål før noen blir skutt pga softgun. Så og spille utenom om at politiet vet om det er direkte farlig. Tviler på det er "så" farlig om det er veldig langt inn skogen langt vekk fra folk, men i nærheten av bebyggelse/ industriområder... Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Var vel i usa de trodde en buss var kapret pga noen som kjørte forbi den på landeveien, så noen med "våpen" inne i den. Så swat og hele pakken ble kalt ut. Nå må en stakkars betjent i norge fylle ut 3 kopier av en søknad og sende den inn 3 uker i forveien av en evt hendelse skjer, så om du ikke er i oslo, skal det vel litt til å bli skutt enda. Edit: Leif sneik seg inn. Endret 26. mars 2007 av lain Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 vel du trenger jo ikke magasiner du siden du er for ung til å holde på med airsoft, du er faktisk LANGT unna å være gammel nok 8244167[/snapback] Vi var en gjeng med bare fjortisser som spilte i et skogsområde. Ingen brydde seg. Så lenge du ikke lager problemer eller tiltrekker særskilt oppmerksomhet er du rimelig trygg. Myndigheten gir faen da. 8244343[/snapback] Det er på grunn av sånne som dere at denne sporten blir satt i et dårlig lys.. Face it, det ender til slutt opp med at de forbyr denne sporten/hobbyen fordi det går helt av stablene og barn under 18 løper rundt og vifter med softguns. 8244814[/snapback] Nei som nevnt, vi lagde ingen problemer, spilte forsvarlig og pent. Ingen problemer med det. Alder behøver ikke fortelle hvor forsvarlig en er... Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nei, men aldersgrenser er jo der av en grunn. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 vel du trenger jo ikke magasiner du siden du er for ung til å holde på med airsoft, du er faktisk LANGT unna å være gammel nok 8244167[/snapback] Vi var en gjeng med bare fjortisser som spilte i et skogsområde. Ingen brydde seg. Så lenge du ikke lager problemer eller tiltrekker særskilt oppmerksomhet er du rimelig trygg. Myndigheten gir faen da. 8244343[/snapback] Det er på grunn av sånne som dere at denne sporten blir satt i et dårlig lys.. Face it, det ender til slutt opp med at de forbyr denne sporten/hobbyen fordi det går helt av stablene og barn under 18 løper rundt og vifter med softguns. 8244814[/snapback] Nei som nevnt, vi lagde ingen problemer, spilte forsvarlig og pent. Ingen problemer med det. Alder behøver ikke fortelle hvor forsvarlig en er... 8246073[/snapback] hadde dere spill ansvarlig ville dere varslet politiet først Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nei som nevnt, vi lagde ingen problemer, spilte forsvarlig og pent. Ingen problemer med det. Alder behøver ikke fortelle hvor forsvarlig en er... 8246073[/snapback] Dersom dere bryter lover og regler så lager dere jo problemer?! Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nei som nevnt, vi lagde ingen problemer, spilte forsvarlig og pent. Ingen problemer med det. Alder behøver ikke fortelle hvor forsvarlig en er... 8246073[/snapback] Dersom dere bryter lover og regler så lager dere jo problemer?! 8247306[/snapback] Folk i området visste at vi var mindreårige som spilte og en politimann som en av gutta kjente sa at de ikke gjorde noe så lenge vi ikke lagde problemer. SLUTT Å HENG DERE OPP I DETTE MED ALDER. Herregud folkens, det er da ikke så farlig om man spiller noen år for tidlig hvis man bruker hode. Vet ikke hvordan ungdommen er sørpå, men her oppe har man folk som tar til fornuft og vet hvor grensene går. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) vel, det er forskjell på på folk som spiller og er under atten og 14isser som løper rundt gatelangs og skyter på alt som finnes. selv syns jeg det brurde være 16års grense på airsoft, men det er det ikke det er 18, og vil dere spille bør dere bli med i en klubb som er med i NASF og få dere disp jaja, da har jeg kjøpt CA XM 177E3 blir mitt første CA våpen Endret 27. mars 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 vel, det er forskjell på på folk som spiller og er under atten og 14isser som løper rundt gatelangs og skyter på alt som finnes.selv syns jeg det brurde være 16års grense på airsoft, men det er det ikke det er 18, og vil dere spille bør dere bli med i en klubb som er med i NASF og få dere disp jaja, da har jeg kjøpt CA XM 177E3 blir mitt første CA våpen 8248689[/snapback] Gratulerer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 kostet med 2820 med frakt fra armyairsoft ville kostet 3199 fra sandefjord(som heller ikke er så galt) og det ville kostet 2901 fra unc, så aa slår hk også. men er ikke sikker på hva jeg skal gjøre med den forferdlige logoen til CA. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Du kan jo få tak i en G&P body? Eller er det G&G, aldri skjønnt forskjellen Men vet du om de skaffer M203 og sånn handguard som du har? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Du kan jo få tak i en G&P body? Eller er det G&G, aldri skjønnt forskjellen Men vet du om de skaffer M203 og sånn handguard som du har? 8250368[/snapback] vel vis jeg ville lage et cutstom våpen ville jeg jo bestilt fra WGC. jeg kjøpe CA fordi jeg viste aa hadde de og jeg ville ha noe lett. AA får tak i mer eller mindre hva du vil. bare send han mail og spør [email protected] Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Men hvilken handguard og M203 har du på dette bildet? http://www.osloairsoft.no/photogallery.php?photo=948 Mye har du sirka lagt i den oppgraderingen? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 har ikke noe egen handguard, er G&P RAS II, som jeg fjernet underste railen på også stappa jeg M203 inn i der. M203 er en sunproject sak, som jeg kjøpte brukt for 1000kr Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Da kan man egentlig like greit kjøpe M203en som passer til RIS/RAS da? For så kan man samtidig (hvis det blir for tungt) fjerne den og sette på et grep foran da.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 vel det finnes ikke ris m203 i virkligheten så det ser teit ut, også henger m203 da mye lengre ned enn den skal. og det tar ikke mer enn 2 min å bytte tilbake. og du bør merke om om den er for tung eller ikke før du går ut i felt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvis du spiller i feks et helt døgn så kan du jo bli litt sliten etter en tid.. Men kan man bare fjerne den nederste railen? Trodde du kutta den bort eller no jeg Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Noen som vet et annet navn på en ar15 ? Skal kjøpe en , men syns navnet virker så jævli stygt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hvis du spiller i feks et helt døgn så kan du jo bli litt sliten etter en tid.. Men kan man bare fjerne den nederste railen? Trodde du kutta den bort eller no jeg 8250694[/snapback] så klart kan du ferne railen, funker som på valige handguards, du bare drar den ene ringen litt tilbake så faller railen ut(noen ganger er den en skrue du må skru ut først) som sagt tok 2 min for meg, og da haddde jeg aldri gjort det før. Noen som vet et annet navn på en ar15 ? Skal kjøpe en , men syns navnet virker så jævli stygt! 8250711[/snapback] Du har AR-15 som ble laget av en kar som heter Stoner AR-15 ble senere om til M16 som senere ble til M16 A1/A2/A3/A4 samt alle carbine versjoner. AR-15 er på en måte pappa til alle våpen som stammer fra den orginale saken. Endret 27. mars 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Åja... Det var et G&P sett du har? Du orka ikke å finne link til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå