Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ofte spiller dere egentlig gunfreak?

8194892[/snapback]

Like før Jul ble det spilt ca. ukentlig innendørs og endel har spilt de siste ukene nå også i et relativt nytt spillområde i Sørum.

8195007[/snapback]

Hvilket innendørs spillelokal er det dere bruker? Stort?

8195562[/snapback]

spillte på en nedlagt EDB bedrift, 3500kvm 3 etasjer, kjeller og parkerings plass.

kunne fint spille med 40 folk der, jeg var på gand kanaria når huset ble brukt, nå er det revet og vi må finne oss et nytt et.

soak var veldig lite aktiv lenge, men det har kommet tilskudd av mange nye aktive folk så nå er det spill ofte.

Lenke til kommentar

Dette postet jeg for noen uker siden på vipersforumet etter og ha lest en del om tanka riflene.

"Det jeg hadde hørt er at tanakene er veldig gode rifler med høy utgangshastighet (500-600 fps på green gas) og god presisjon...

Men så begynnte jeg og tråle gjennom diverse forum på jakt etter mer info. Og fant ut at fra i august i fjord så komm det en ny lov i japan som forbyr airsoft våpen og ha høyere anslagsenergi en 1j . Dermed så måtte tanaka sette i en sperre i form at og halvveis tette igjenn nozzelen for og redusere gass flowen. Denne er det vist mulig og bore opp (men er vist vanskelig og få til et godt resultat.)

Så med andre ord slik tanakaen kommer standar nå er den uegnet som sniper våpen.. klarer rundt 400fps. Og presisjonen er heller ikke alverden før man gjør noen modifikasjoner. Antagelig så er den treffsikker på 50m, noe som min mp5 med m120 også er....

Så for og bli kvitt sperra kan man kjøpe en G&G power bolt til cs 70$, som også inkluderer en ny nozzel. Da vil man få opp fpsen en god del. Denne bolten ga vel 100 ekstra fps på en "gammel" tanaka.

Men for og virkelig få tanakaen til og skyte langt og presist så trenger man. Hop up kitet fra best gun.(ca 60$). (som kun selges en plass på evike.com og stort sett alltid er "out of stock") da får man en veldig god nozzel som er litt lengre en orginaler og den fra G&G slik at man får mindre gass lekasje, og ny hop up. Dette sette skal vist gjøre underverker for presisjon og rekkevidde.

Man bør også kjøpe en G&G power pack (50$). Da får du med en ny striker spring, og 2x knock arm and plunger set. Sistnevnte trenger du til hvert magasin(fant en bilde guide til hvordan man gjør det..:). Det vil si at du kan modde 2 mags når du kjøper det sette. Striker springen skal i rifla.

G&G rubber set er vist også bra og ha. (du trenger dog ikke bruke hop up buckingen som følger med, hvis du får tak i best gun kittet. Men de 2 andre trenger du.

Og til slutt så trenger man jo seff et presisjonsløp, tofot, scope og noen ekstra mags. (Er også andre ting som muligens bør byttes..)

Hvis man får tak i alt dette skal vist rifla få en mye gjevner utgangshastighet, (standar så kan den vist være ganske ugjevn fra skudd til skudd..) Og mye lengre rekkevidde og presisjon.. skal vist treffen en person forholdsvist greit på 100m hvis det ikke blåser så mye..

Men dette blir dyrt..antagelig vis over det dobbelte av rifla..

Så jeg vil ikke anbefale dette som første våpen.. Du har jo også sikkerhetsavstand og ta hensyn til 30m?. Men det hadde vært utrolig gøy og spille med på storspill.."

Og i tillegg så koster magasinene 50$ og de "bør" også modifiseres som også koster litt ca 20$. Og de tar "kun" 10 skudd så man bør ha 3 ekstra.

Jeg hadde egentilg bestemt meg for og kjøpe en m24, men etter og ha lest mye om det har jeg funnet ut at det blir for risikabelt.. Da jeg kan riskiere og bruke 7-10k på ei rifle som jeg ikke får til og fungere skikkelig. Hadde det vært letter og få tak i hop-up kitet fra best gun (som er den mest "vitale" opprgaderinga etter det jeg har lest) så hadde jeg nok tatt sjansen..

Lenke til kommentar

du finner sikkert en bra brukt aeg til 1500 med batteri og kanskje noen mags(etter du har fått disp da) så har du noe du kan spille med, mens du begynner på den LANGE veien til en brukans sniper. jeg hadde ikke 10 000 å bruke på noe som helst da jeg var 16

Lenke til kommentar

ikke i ww2, selv om de for så vidt ligner (begger er khaki, og relativt like i snittet), men de var brukt mye i afghanistan. Nå skal det sies at mye russisk utstyr (gammelt, og noe nytt) ligner på ting fra ww2, feks partizan kammoen (som er drit kul!) Kunne også tatt en KZS-1 overtrekksdrakt

Lenke til kommentar

lys brungul aktig (lurer på om den ligner på coyote brown?). Men jeg må se ann hvilken stand riggen er i før jeg eventuelt bestemmer meg for ny BDU. Om den er i god stand skal jeg satse på å finne en GORKA R eller S hvis ikk eblir den en les, flora eller ukrainsk 3 farget m21

Lenke til kommentar
lys brungul aktig (lurer på om den ligner på coyote brown?). Men jeg må se ann hvilken stand riggen er i før jeg eventuelt bestemmer meg for ny BDU. Om den er i god stand skal jeg satse på å finne en GORKA R eller S hvis ikk eblir den en les, flora eller ukrainsk 3 farget m21

8201979[/snapback]

Ukrainsk M21 er rå men uheldigvis ukrainsk. Tror FLORA hadde passet best til den riggen, avhengig hvor mye av fargen er slitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...