Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

lest gjennom alle sidene... :p

tok sin tid. men har lyst til å melde meg inn i nasf når jeg blir 16. 27 April i år ;)

 

lurer på om det finnes sniper rifler som skyter rundt 100 meter og da treffer du det du sikter på :blush: Og når man spiller sniper i sånn Milsim hva gjør du da?

 

ja jeg lekser sniper :love: Spiller det i alle spill. har tenkt å kjøpe en BRA sniper til mye cash hvis jeg får blitt med i nasf. Da skal jeg bare ligge ute i skogen ved hytta og øve meg å treffe. Så bli med på Milsim osv når jeg blir 17 18 år. Jeg vil være dedikert sniper. Lurer om på hva trenger en sniper med seg i Milsim?

Vet ikke de rette ordene men dette synes jeg virker smart.. som jeg har lyst på:p

Sniper med sikte

en liten mp5

en pistol

Ghillie (elsker sånn :love: )

Vest

også litt klær

 

Vet jeg blir litt kritisert nå :p

 

Ps: har drømt om det i drømme i flere år... å endelig fant jeg noe lignende so jeg drømte :p ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så er det umulig og få en 550fps rifle (som er høyeste grense for sniper i nasf) til og bli treffsikker på 100meter..

 

De eneste riflene jeg har hørt om som er treffsikre på 100m er en tanaka M24/700 som er byttet ganske mye på (BSG hop up kitet er vesentilg for presisjon på tanakaene) og diverse pakninger,deler + striker spring og seff pres løp.

Det andre alternativet er en hitmax :ph34r:

 

Men begge alternativer har mye høyere fps en det nasf tillater..

 

Og så burde du ikke ha sniper some eneste våpen... som du sikkert har hørt mange ganger allerede..

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Vel, jeg tror du skal ha en super high-end sniper rifle til mange mange tusen kroner for å kunne være treffsikker på 100m avstand.

Da snakker vi ikke om 5000kr, men kanskje det dobbelte om ikke mer.

Mener å ha hørt at en høyt verdsatt snikskytter i airsoft miljøet i Danmark har en rekord på rundt 85m, da under perfekte forhold.

 

Hvis du er Sniper i et milsim spill kan du feks ha en rolle som scout, eller "speider" på godt norsk. Skal du kjøre virkelig sniper stil så får du med deg en go kompis som tar rollen som spotter, og voila du har et perfekt sniper team.

 

Om du skal bruke ghillie eller ikke kommer jo veldig ann på forholdene du spiller under. Det sier jo seg selv at det ikke er gunstig med ghillie hvis du spiller i feks en beredskapsby.

Ellers hadde det hvert greit med en lett vest, en pistol og noen magasiner til den.

Vet ikke om en MP5 blir litt overkill som sidearm, kanskje ikke hvis du er en lonewolf og kjører ditt eget løp uten spotter. (Spotter har gjerne med seg et våpen som har en litt bedre skuddtakt enn en sniper som ofte er en BA rifle. BA = Bolt action).

 

Ellers er det bare å bli med i en NASF klubb når du er 16 og få en til å spille som verge for deg. Det betyr at du, inntil du blir 18, må spille med en som har ansvar for deg og du kan oppholde deg maks 5m fra han eller no sånn :p

Da hadde det vært greit hvis han vergen spilte som en sniper, og kanskje hadde litt erfaring som det, sånn at du kunne lære noen gode tips.

Airsoft er ikke som Cs, faktisk mange som tror at det er det.

 

Men du får ha lykke til da :yes:

 

Edit: kan vel tilføye at du vil ha vanskligheter ved å oppnå sånne avstander med vanlig gass, mener det beste ville være hvis du brukte trykk luft eller no. At du evt gikk med en liten tank på ryggen eller i beltet.

Hvis du går for en sånn løsning vil jeg anbefale deg med å snakke med noen fra det danske airsoft miljøet, er en del som har gått over til den løsningen etter hvert.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Takker for svar. Noen som vet noen bra forening i oslo som lærer opp ? Altså sånn som er klar for en som er under 18. Ikke sånn miljø som: vi hater ungdommer få dem ut osv. kan noen finne en god sniper rifle med full ustyr. med kikkert sikte, bipod osv. Rundt 4k ( pluss minus) har bursdag i mellom tiden osv :p Pluss 6 måneder etter jeg blir 16 er nok til å tjene penger. jeg har lært er er ikke vits å kjøpre billig skit. Dumt å bruke mere penger på flere våpen. Vil ha et som holder. Og noen ider hvordan man kan lære seg å skyte. Altså hvordan bli en bra spiller alene. Vet å øve på blink, men hvordan burde jeg sette opp blinken osv...

Lenke til kommentar

Kan anbefale deg en som heter Tokyo Marui VSR-10 Gspec..

 

Men du må nok ut med mer enn 4k hvis du skal ha en hardcore sniper, rifla i seg selv koster rundt 2500kr, skal du ha større fjær i trenger du så mange oppgraderinger så du ikke skjønner det.

Blant annet trenger du et nytt trigger set hvis du skal ha en kraftig fjær i, bare den koster 1000kr +\- ...

Du kan også se på noen andre rifler, feks APS riflene skulle være fine, men igjen så går de på gass.. Noe som ikke er en fordel hvis du skal spille under norske forhold. Ofte kaldt, og så å si ubrukelig om vinteren.

Men den jeg anbefalte (VSR-10en) går på fjær, så da slipper du det problemet, dog no inni gomperævva hard å lade hvis du har M130 ++ fjær i...

 

Bipod kommer på rundt 250-400kr og kikkert sikte kan koste alt fra 150-5000kr...

 

Men en VSR-10 kan bli et fint prosjekt, der du kan bygge på litt etter litt..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

m24 denne å

 

men noen info på Sniper med gass? Hva med de sniperne jeg har posta link til ?

btw hvis jeg går alene ellr sammen en kompis. Hvordan skal man finne fram?

gps?... er litt dumt å gå vil i skogen. Ellr kommer ramlene inn på de fiendlige sin base :p

 

Vet det finnes kart og kompass. men er lettere med GPS. Du har vel ikke tid til å stå å fomle med kart og kompas. :hmm: Sniper rollen er vel: fort inn fort ut ?

 

en ting: hvordan dreper man folk ? Finnes det noe merke som viser at du er skutt og hvordan du er skutt. Hvis du lissom blir skutt i hodet er du dau for resten av spillet ellr ?

Og hvordan funker medic rollen ? Men som sniper, skal man ta ut en spessiel person ? Ellr noe annet?,.... eller bare ligge å se. Hvis jeg ligger med fult utsyr. Kan noen klare å se meg?:p

Ser jo ut som et tre:P

 

men en Mp5 som second... blir det for kraftig? Ellr går det? mener sånn liten Mp5 like stor som en pistol..

 

natta for 2today

Endret av Silo
Lenke til kommentar

har gitt link til flere snipere nå :p

 

men er denne bra nok ? Hva må oppgraderes på den ? denne her

 

Hva annet trenger jeg som nybegynner, noen klubber som tar imot folk under 18 med åpne armer? Som lissom vil vise litt hva dette osv.

 

Så lurer jeg på: når du er ute i skogen. Hvordan finner man fram?... via kart ? :hmm: Synes det blir litt tungvindt jeg :dontgetit:

Lenke til kommentar
har gitt link til flere snipere nå :p

 

men er denne bra nok ? Hva må oppgraderes på den ? denne her

 

Hva annet trenger jeg som  nybegynner, noen klubber som tar imot folk under 18 med åpne armer? Som lissom vil vise litt hva dette osv.

 

Så lurer jeg på: når du er ute i skogen. Hvordan finner man fram?... via kart ?  :hmm: Synes det blir litt tungvindt jeg  :dontgetit:

8192955[/snapback]

 

 

For det første så spiller man ikke på så sinnsykt store områder, ivertfall ikke på sånne små klubb spill. Så da er det ikke no vits i å loke med GPS osv.

 

For det andre så har du, så vidt jeg kan se, linket kun til gas snipere.. Som sakt så har jeg ingen erfaring med det, så jeg har ikke peil på åsn de funker osv. Men jeg vil anbefale en sniper med fjær, så slipper du å styre med gass og alt det der..

Lenke til kommentar
Da er jo MP7en mer presis da den har en utskyvbar kolbe og ikke blowback. Og siden det er snakk om sidearm så er det greit med batteri så man slipper å fylle gass så ofte.

8192569[/snapback]

 

Om den er mer presis kan diskuteres men som sniper ønsker du ikke å et side-arm som vil gjøre ting ubehagelig grunnen størrelse og tyngde. Pistoleen jeg linket til er liten, lett og hurtig samtidig som den har presisjon. Det kommer ann på hva "din" ting er.

 

Sjekk denne rifla; http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=13221

 

Du kan få de til å oppgradere den til 500FPS

Lenke til kommentar

Ja fy søren, har enda ikke fått spilt som aktiv sniper med BA rifle, men har dog spilt som marksman med en oppgradert M16 :D

 

Det som suger med så hard fjær er at det gjerne skal mye bevegelse til for å lade, med mindre du pumper jævli mye og blir drit sterk i den armen :p

Det er den ene fordelen jeg kommer på med gass sniper, altså at den ikke er så hard å lade..

Lenke til kommentar

sniper som første våpen er ikke anbefalt, det kan ofte rett og slett være drit kjedelig. og i de fleste klubbspill er det helt unødvendig.

kjøp en standar AEG først. når du har spillt med det en stund vil du merke om du liker lenge eller kortere hold. og du kan begynne på et sniper prosjekt.(noe som kan ta lang tid)

og da har du en AEG å spille med mens du jobber på sniperen.

 

og SOAK er nok klubben deg, en del under 18 i klubb og ikke noe problem å finne en verge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...