Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke det er lov med Co2 våpen i klubber. Mulig jeg tar feil nå.

8164921[/snapback]

 

Vipers tillater co2 våpen. Men jeg tror ikke nasf gjør det.

 

Kamikazesmurf: Før så var det alltid Tm som var det best merke for nybegynnere pga at de som regel alltid virker, dog så er gearene av dårlig kvalitet så mye fullauto skyting kan knekke de. Samt at de ikke tåler sterkere fjær uten modifisering( kan virke i stund med M100 fjær og metal bushings)

 

Mens de siste åra har CA våpen (classic army) blitt mye bedre en de var. Nå har de en gearbox som er langt "sterkere" bygd en tm våpen. I tilleg til at de kommer kraftigere fra fabrikken så kan man sette i en m120 fjær uten modifikasjoner og det "skal" kunne virke en stund. Og CA våpen er i metall, TM våpen er i plast.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er lov med Co2 våpen i klubber. Mulig jeg tar feil nå.

8164921[/snapback]

 

Så vidt jeg vet så er det kun Vipers og vi (scorpions) som tillater CO2 våpen.. Er sikkert noen små klubber som bruker det...

8166678[/snapback]

At noen forbyr Co2 våpen i seg selv høres snodig ut. Så lenge man holder seg til sikkerhetsreglene gir vel de fleste blanke i om du bruker Co2, eller butan.. for den del, som drivgass. Grunnen til at de fleste organiserte rynker på nesa av CO2 våpen er vel fordi de fleste av disse nesten alltid bryter sikkerhetsforskriftene hva fps angår. Og sikkerhetsforskriftene er jo der av en meget god grunn: for å øke sikkerheten og minke unødvendige risikoer/farer.

Lenke til kommentar
det siser jo seg selv at hvis du spiller med folk som har en 450fps oppgradering til 2000kr og du kommer med din TM M4 med 285fps så er du utgunna.

så reglene er der for at folk skal kunne få full utnyttelse av spillet rett fra starten

8168100[/snapback]

 

 

For det første så er vel 450 og ta litt i.. Og som du sier hvis man har et tm våpen så blir en m120 oppgradering litt dyrt..

Mens vi snakker om kjøpepress, vil tro at dette er langt større i en nasf klubb med folk som har uniforemer utstyr til 10x det en m120 oppgradering koster.

Og etter og ha lest/hørt holdningene til enkelte av forbundsgutta så vil jeg tro at om man stiller opp i olabukser en blå genser og et par joggesko så blir man ikke særlig godt mottatt/ fryst ut. Kan jo godt være jeg tar feil, men for enkelte av dere så virker det som og se 100% realistisk ut er det aller viktigste.

 

 

Så hvis man først har skaffa seg et kit til x antall tusen og skal oppgadere våpenet på toppen av dette så blir det ganske dyrt. Så jeg ser helt klart argumente deres med at fps reglene er der "litt" pga kjøpepress.

Lenke til kommentar

jeg henviste ikke til VIPERS når jeg sa 450fps, dette er et kjent fenomen i usa.

 

og det er helt valgfrit hvor mye penger man bruker på ekstra utsyr. og kjøper man smart kan man få fete kit til en slik og infen ting.

 

dette kitet koster 1500kr hvis man ser bort fra våpen

SEAL%201.jpg

 

er også en egen bilde tråd airsoftguns.info der folk har kit som noen få lapper som ser drit bra ut.

 

det er ikke noe krav til utstyr, du kan løper rundt i M98 til 400kr og kryssreimer til 50kr. og du kan fint ta del i storspill.

når folk bruker over 10 000 på kit så er det helt valgfritt og ikke noen som krever det for at du skal spille

Lenke til kommentar
Spillbalanse er jo en av hovedgrunnene til FPS begrensninger, ikke noe morro om en mp5 har samme "egenskaper" som en semisniper, eller en m249, eller begge deler for den saks skyld

8168707[/snapback]

 

Ja er enig i det, men så og si alle klubber har jo forskjellige regler for fullauto og snipervåpen da, (uavhengig om de er høye eller lave) for og opprettholde balansen. For det er jo ikke noe poeng og ha et snipervåpen hvis fullatovåpnene er like kraftige.

Lenke til kommentar

Jeg er eier av en AK74m (eller slr105 om du vil). Den er fra CA og gjør jobben veldig godt, men har ikke russiske trademarks, men det er også eneste drawback slik jeg ser det. Den er meget stabil og god. Jeg har ikke hørt om en dårlig AK74 selv om G&G vel er kjent for å ha småproblemer (men det er generelt alle våpen). Jeg kan i allefall absolutt annbefale CA SLR105A1. Selv har jeg oppgradert den med m120 fjær og presløp og den har godt helt problemfritt i snart et halvt år.

 

Jeg liker selv AK74 bedre enn AK-47, og AKM bedre enn AK-47:)

Lenke til kommentar

Gunfreak; takker for link.

 

Pellepirat; Høres meget lovende ut. Husker tilbake for noen år siden da jeg spilte, vestlige våpen som M16 - M4A1 - G36 osv dominerte totalt. Aner ikke hvorfor alle skal ha disse. Er det fortsatt slik? Klarer ikke å finne noen å utsette på Ak bortsett fra at det er lett å assosiere en med en terrorist.

 

Hvis jeg går for den, skal jeg få den opgradert til 400fps? Annet som er fornuftig å putte på den? Bruker du HI-Cap mags? Liker bedre de med 30 skudd da det virker mer realistisk. Har du bestilt fra utlandet før? Hvor i landet er du spiller?

Lenke til kommentar
Gunfreak; takker for link.

 

Pellepirat; Høres meget lovende ut. Husker tilbake for noen år siden da jeg spilte, vestlige våpen som M16 - M4A1 - G36 osv dominerte totalt. Aner ikke hvorfor alle skal ha disse. Er det fortsatt slik? Klarer ikke å finne noen å utsette på Ak bortsett fra at det er lett å assosiere en med en terrorist.

 

Hvis jeg går for den, skal jeg få den opgradert til 400fps? Annet som er fornuftig å putte på den? Bruker du HI-Cap mags? Liker bedre de med 30 skudd da det virker mer realistisk. Har du bestilt fra utlandet før? Hvor i landet er du spiller?

8170234[/snapback]

 

Jeg har bestillt fra utlandet mange ganger, flere ganger fra den siden jeg linket til.

så godt som ingen bruker 30skudds magasiner, de fleste bruker lowcaps som er ca. 50-80 skudds magasiner.

og grunnen til at mange bruker G36, m16 og m4 er at når man lager kit er det disse våpene som passer til kit. de fleste vil spille som europeiske eller amerikanske styrker.

til AK våpen er det lisom russisk eller terrorist man kan spille som.

og flere og flere spiller som russisk. da et er billig og bra utsyr.

 

og en ak 105 passer kjempe bra sammen med speznatz kit eller kjennerelt moderne russisk kit. ikke mange terrorister som bruker den

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
når det er snakk om fps regler,

her er en god grunn, vil helst ikke se ut som han her etter et spill.

8170208[/snapback]

 

Det der er jo en ganske ekstremt tilfelle da.. Men hvis man spiller med 500fps fullauto våpen og "liten" grad av beskyttelse så er det vel mulig..

Skal man spille med slike våpen så er jo helmaske et must.. med mindre man vil se ut som en kvisete fjortiss resten av livet.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...