Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

de fleste Stor spill lar deg enten ha 1 highcap eller så mange lowcaps som man kan bære

8163117[/snapback]

 

Så hvis man har et high cap så kan man ikke ha noen lowcaps? 1 high cap er jo ganske lite da.. Hadde vel 4-5 high caps på storspillet jeg..

Men dere skyter kansje ikke så mye som oss..hehe

 

 

Cutthroat Bill: Hvis du ikke gidder og ruinere deg på en dyr vest, så får du helt greie vester fra strike systems til rundt 500kr. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke kjøpe en masse dyrt utstyr så tidlig, Jeg vil begynne smått og forsiktig til jeg vet om skikkelig airsoft er noe for meg eller ikke. En enkel IBEX-vest pluss 3-4 low-caps og/eller 2 high-caps, som Blue--Sky sier, synes jeg høres bra ut. Redigert: Eventuelt Strike Systems vest.

Jeg har egentlig stor tro på at jeg vil like spillet, men problemet er vel det at turen frem og tilbake til Kristiansand tar 3-4 timer begge veier, så jeg er redd jeg kan bli litt skremt ifra alle de timene på bussen. Bussen koster jo litt også.

 

Når jeg tenker meg om så må jeg ha en ny ordentlig maske/brille også. Det er dessverre ett problem da jeg er brillebruker. Om jeg skal ha meg linser så tar det mange måneder fordi jeg må teste linser over en lengre periode og greier. Men om jeg kan finne en god maske (Bolle, kanskje) som jeg samtidig kan bruker briller i, så blir det andre boller... :p

 

Redigert: Bare for å være helt klinkene klar så bruker jeg maske nå også, selv om jeg bruker briller. Men det er en slik stygg netting sak. =/

 

Forresten, hvilke magasiner er best i en TM MP5? Hadde ett CA Hi-cap som satt noe bedre en original mag, men det er nå ødelagt.

 

Og hvilket merke bør jeg velge om jeg vil ha vest i klassen 50-60USD?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

har en IBEX swat vest som kosta meg $48, helt grei sak med lommer som passer mp5 magasiner.

 

vet ikke hvor holdbar den er da jeg aldri har spillt med den.

og den har slik beskyttelse i nakken som gjør den sikkert ikke er noe digg å ha på seg i skogen med løping osv.

 

nå har du briller under som beskytter, men netting maske er ikke anbefalt. de kule fragmenter kan komme gjennom nettingen.

 

er du sikker på at ikke folk i nærheten av deg spiller, hvor bor du liksom, er en gruppe i flekkefjord som nettopp har startet klubb

Lenke til kommentar
Hva slags spill er å annbefale til en "noob" med lite utstyr? Akkurat nå har jeg bare ett low-cap mag, og en stock TM MP5, men flere mags og en vest kan jo anskaffes. Hvordan er det med vann og pauser i spill? Kan man ha med seg noen ekstra vannflasker i basen eller noe slikt?

8162725[/snapback]

 

 

Hvis du skal spille med Vipers, så er det jo bare å ta ett prøve spill for å se hvordan det er. Er jo ikke akkurat noen du binder deg til framover da :p

 

Anbefaler deg en Camelback, det er genialt.. Da kan du drikke mens du spiller og under spill.

Hvis du ikke vet hva en Camelback er, så er det en pose du har på ryggen med vann i, og fra den går det en slange med ett mundstykke hvor du kan suge opp vann :p

 

Koster alt fra 350-1000kr..

Lenke til kommentar
har en IBEX swat vest som kosta meg $48, helt grei sak med lommer som passer mp5 magasiner.

 

vet ikke hvor holdbar den er da jeg aldri har spillt med den.

og den har slik beskyttelse i nakken som gjør den sikkert ikke er noe digg å ha på seg i skogen med løping osv.

8163490[/snapback]

Har kikket litt på de Ibex-vestene nå, og har kommet fram til at den jeg har mest lyst på er denne: IBEX U.S. Special Action Tactical Vest, eller den samme i svart.

Den har ikke en slik pute som du nevnte heller.

 

nå har du briller under som beskytter, men netting maske er ikke anbefalt. de kule fragmenter kan komme gjennom nettingen.

8163490[/snapback]

Ja, har hørt det før så jeg testet med både MP5en og TM DEn på kloss hold. Gikk helt fint, men så er jo disse stock, da. Er jo ikke sikker det går like bra med oppgraderte våpen.

 

er du sikker på at ikke folk i nærheten av deg spiller, hvor bor du liksom, er en gruppe i flekkefjord som nettopp har startet klubb

8163490[/snapback]

Såvidt jeg vet så er de nærmeste klubbene den du nettopp nevnte og Vipers. Vet du hvordan denne klubben i Flekkefjord er? Tror kanskje jeg ville føle meg... trygger å Vipers da jeg har hørt så mye bra om de.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
har en IBEX swat vest som kosta meg $48, helt grei sak med lommer som passer mp5 magasiner.

 

vet ikke hvor holdbar den er da jeg aldri har spillt med den.

og den har slik beskyttelse i nakken som gjør den sikkert ikke er noe digg å ha på seg i skogen med løping osv.

8163490[/snapback]

Har kikket litt på de Ibex-vestene nå, og har kommet fram til at den jeg har mest lyst på er denne: IBEX U.S. Special Action Tactical Vest

Den har ikke en slik pute som du nevnte heller.

 

nå har du briller under som beskytter, men netting maske er ikke anbefalt. de kule fragmenter kan komme gjennom nettingen.

8163490[/snapback]

Ja, har hørt det før så jeg testet med både MP5en og TM DEn på kloss hold. Gikk helt fint, men så er jo disse stock, da. Er jo ikke sikker det går like bra med oppgraderte våpen.

 

er du sikker på at ikke folk i nærheten av deg spiller, hvor bor du liksom, er en gruppe i flekkefjord som nettopp har startet klubb

8163490[/snapback]

Såvidt jeg vet så er de nærmeste klubbene den du nettopp nevnte og Vipers. Vet du hvordan denne klubben i Flekkefjord er? Tror kanskje jeg ville føle meg... trygger å Vipers da jeg har hørt så mye bra om de.

8163927[/snapback]

 

 

den klubben i flekkefjord er veldig laks bare en som har noe man kan kalle kit, resten løper rundt i natogensere og paintball masker.

 

å skyte 30 skudd på en nettingmaske og si det gikk greit er jo ikke bra nok selv om det bare skjer vært 1000 skudd eller selv hvert 10 000 skudd er jo det en for mange.

Lenke til kommentar
Sant det. Defror jeg vil ha meg en ny brille, gjerne av typen Bolle. Kanskje, om Hobby-Huset har dem inne, så kan jeg prøve inne hos dem for å se om de passer utenpå brillene mine. :hmm:

8163995[/snapback]

 

 

For og si det sånn, med 400fps på kloss hols så knuser ganske mange kuler.. Men at det "støvet" som kommer gjennom skal skade øyet er ganske usansynlig. Men det kan skje så jeg ville aldri ha brukt nettingmaske. Bruker selv bolle X500, hh selger ikke bolle briller så vidt jeg vet. Men nfm.no sleger de.

 

En stok Tm mp5 A4 har en utgangshastighet på 80m sek, dvs 0,64 joul.

En oppgradert mp5 med m120 vil ha en anslagsenergi på 1,44 joul altså 225% høyere en stock.. så da sier det seg selv at kulene splintrer mye fortere.

 

Edit: Testa og skyte på ei sånn nettingsmaske fra 0,5m avstand, etter 2 sek var nettingen så bulka at den datt ut.. :ph34r:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg kjøpte en sånn på et innfall for å ha noe å gjøre mens jeg var på kurs og kjedet vettet av meg. Er denne OK?

Vurderer å melde meg inn i en klubb da det er grisegøy å leke litt cowboy sammen med andre.

Jeg leste de 10-12 første sidene i tråden, og kom fram til at det er ikke så mye utstyr jeg TRENGER, men masse greier som er kjekt å ha.

Den pistolen jeg har skyter rett igjennom brusbokser (sykt morro), men jeg har ikke turt å teste den på meg selv. Er det noen som klarer å finne utgangshastigheten på den sånn at jeg har noe å sammenligne med. Eneste jeg vet er at kulene har opptil 1,5j i energi når de kommer ut...

Lenke til kommentar
Heisann! Jeg kjøpte en sånn på et innfall for å ha noe å gjøre mens jeg var på kurs og kjedet vettet av meg. Er denne OK?

Vurderer å melde meg inn i en klubb da det er grisegøy å leke litt cowboy sammen med andre.

Jeg leste de 10-12 første sidene i tråden, og kom fram til at det er ikke så mye utstyr jeg TRENGER, men masse greier som er kjekt å ha.

Den pistolen jeg har skyter rett igjennom brusbokser (sykt morro), men jeg har ikke turt å teste den på meg selv. Er det noen som klarer å finne utgangshastigheten på den sånn at jeg har noe å sammenligne med. Eneste jeg vet er at kulene har opptil 1,5j i energi når de kommer ut...

8164596[/snapback]

 

Rundt 120m sek ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...