Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

MP5 er primert et CQB våpen, å da drive å ha masse fps på det er jo teit, og det at høy fps gir noe serlig lengre lengde er jo myte.

 

først når du er oppe i 550fps i bolt rilfer med dyre løp osv er det snakk om noe serlig forskjell.

 

på grand canaria spillte jeg med ca, 300fps våpen og hadde ikke noe problem med å ta ut rare folk med 450fps auto våpen.

blir teit når folk løper rundt med mp5 som er kraftigere enn noe med en M14 eller M16

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MP5 er primert et CQB våpen, å da drive å ha masse fps på det er jo teit, og det at høy fps gir noe serlig lengre lengde er jo myte.

 

først når du er oppe i 550fps i bolt rilfer med dyre løp osv er det snakk om noe serlig forskjell.

 

på grand canaria spillte jeg med ca, 300fps våpen og hadde ikke noe problem med å ta ut rare folk med 450fps auto våpen.

blir teit når folk løper rundt med mp5 som er kraftigere enn noe med en M14 eller M16

8154419[/snapback]

 

Hvorfor er det "teit" og ha høy fps på et CQB våpen? Ja, hvis våpnet primært skulle brukes til innendørsspill/korte hold hadde jeg heller gått for et m100 high speed sett.. Men nå har vi ingen plasser der der "kun" er korte hold.

Men nå har det seg slik at ikke alle har råd til 3 forskjellige våpen.. Og da er m120 det best valget..

 

Og selfølgelig går 400fps lengre en 300fps.. Det er ganske stor forskjell.. 10-15 meter effektiv rekkevidde. Kula kommer fortere dit den skal og man kan bruke tyngre kuler som går bedre.

 

Ja selfølgelig er det mulig og ta ut folk med oppgraderte våpen med stock våpen.. man blir på ingen måte uovervinnelig med et oppgradert våpen. Og en god/lur/ erfaren spiller kan sikkert ta ut mye flere folk med stock våpen en en nybegynner med 450..

 

Og at du mener det er "teit" at noen har mp5er som er kraftigere en noen m14/m16 kunne jeg ikke brydd meg mindre om :roll:

Vi spiller for og ha det gøy, ikke for og være 100% realistiske, men når vi er inne på realisme så er det mer realistisk og ha 400fps en 300fps..

 

 

EvenruD: Heter det samme på vipers forumet ;) (kansje en - mindre da..)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Enig på en del av punktene til Blue--Sky her..

 

Men så er det også den typen spill jeg liker best, dere driver vel med en type speedball med et lite snev av milsim?

 

Btw, var du på storspillet forrige sommer?

8155160[/snapback]

 

Ja, er vel for det meste "speedball", men vi spiller andre typer spill også...

 

Jepp var med på storspillet forrige sommer, var på rødt lag ;) Er du med i scorpions eller?

Lenke til kommentar
Hva bør du ha av utstyr for å være med på ett slikt storspill?

8161748[/snapback]

 

Det spørs det...

Du bør for det første ha et stort batteri, evt flere små. Så er det heller ikke dumt med en Camelback, må ivertfall ha mye vann.

Så bør du ha nok kuler, men som gunfreak sa så kommer det jo helt ann på hvilket type storspill du snakker om.. Er jo milsim storspill der du knapt bruker ei kule :tease:

 

Btw Gunfreak, det var ikke et speedball storspill (det jeg snakket om), det var en perfekt blanding av speedball og milsim :D

Fy søren så morsomt det var!

Lenke til kommentar

den størte fordelen på vipers spill og nasf spill er som sagt hvor mye ammo du trenger å ha med deg,

 

på noen nasf spill er det faktisk grense på hvor mye ammo vært geværlag kan ha med seg osv.

 

mens andre kan du være så mye du vill så lenge du kan bære det i lowcaps.

og folk har vist greid å bruke opp 18 68 skudds lowcaps på litt over en time i spill.

og MG'r går jo gjennom ammo ganske fort

Lenke til kommentar
Jepp det er jeg :p

 

Jeg var på Blått lag, hoho så morro det var på natten :D

Men vi vant da  :tease:

 

Må si, det er det desidert morsomste og mest spennende spillet jeg har vært med på!

Håper de gjentar opplegget i år også!!

8155727[/snapback]

 

Ja, var sykt gøy på natta :D spesielt en gang de meg og en kamerat kom oss midt inn i basen deres.

Vi lå nede i en dump der og var bare 2m i fra de som gikk forbi.. :D det var så utrolig adrenalin kick :dribble:

Så etter en liten stund da 2 stk hadde passert oss så "hoppa" jeg opp og fikk skutt begge i ryggen fra cm 5m. Da ble det plutselig skudd fra over allt og vi løp som bare pokker tilbake og opp på en liten kolle, og lå helt stille i noen minutter. Så kom det fram en person i et åpen område og så fikk jeg tatt ut han også på ca 50m.. ;)

Og en liten stund etter det så var det 10000 mygg/knott rundt meg, så jeg "måtte" reise meg opp litt og ble selfølgelig skutt ut etter 5sec. :whistle: ja ja.

 

Men det blir spill i år også men er ikke sikker på om det skulle vare like lenge. Men er ganske sikker på at det blir en del av natta hvertfall, for det var det desidert gøyeste :yes:

 

btw: brukte vel ca 3-4 k med bbs på det spillet :whistle:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Ja husker det angrepet der :p

 

Var en av dere som hadde gjemt seg nede i foten av den kollen, bak en busk?

Husker han overraska meg no sinnsykt, skvatt som faen så jeg gikk på tryne hehe..

 

Men skal si deg at det var hektisk om natta, særlig da dere egentlig hadde tatt flagget, men så blei (tror det var Nils som hadde flagget), skutt på tilbake veien av en dame!!

Annen morsom episode var da jeg og Thos (hvis du kjenner han) lå ute på en liten pynt der de to veiene kom inn til den store plassen..

Fy søren så mange kills vi fikk, dere så jo oss ikke og vi lå bare og plukka den ene etter den andre :D

 

Håper det blir gjentatt i år også, det området var jo sinnsykt bra!

Var du med første året da, i 2005?

Det var jo totalt mislykka.. Men dere lærte jo av feilene der ved å lage Op. Skogsstorm!

Lenke til kommentar

Jepp, husker han fortalte om det (han jeg var sammen med på kollen.) at han hadde overraska 3stk eller noe og at han ene datt :D .. Han var rimelig fornøyd med det, for og si det mildt..

 

Jeg husker det med flagget, vi trodde jo at ho var på vårt lag siden ho løp sammen med oss ned veien (med flagget) og plutselig så hopper ho ned i sida og forsvinner... haha vi var ikke særlig glade da nei.. :whistle:

 

Var ikke med i 2005 nei, var ikke særlig vellykket etter det jeg har hørt.. :whistle:

Lenke til kommentar
Hva slags spill er å annbefale til en "noob" med lite utstyr? Akkurat nå har jeg bare ett low-cap mag, og en stock TM MP5, men flere mags og en vest kan jo anskaffes. Hvordan er det med vann og pauser i spill? Kan man ha med seg noen ekstra vannflasker i basen eller noe slikt?

8162725[/snapback]

 

 

Vil anbefale deg og skaffer deg 2 high caps i begynnelsen. (hvis du ikke skal spille i en nasf klubb som kun tillater low caps.)

Pauser og slikt: når vi spiller på banen vår så varer en runde typ 20-30min, så kan du drikke mellom rundene. Men på storspillet som varte 24t så spilles det hele tida, det vil si at du må ha med deg noen flasker med vann og ha liggende i basen eller en camelpack.

Lenke til kommentar
Hva slags spill er å annbefale til en "noob" med lite utstyr? Akkurat nå har jeg bare ett low-cap mag, og en stock TM MP5, men flere mags og en vest kan jo anskaffes. Hvordan er det med vann og pauser i spill? Kan man ha med seg noen ekstra vannflasker i basen eller noe slikt?

8162725[/snapback]

 

hvor mye penger har du å legge i vest,

 

bruker $400 på en mollle vest og lommer så har du det bra, bytter du våpen behøver du bare kjøpe nye mag lommer mens resten kan være

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg og skaffer deg 2 high caps i begynnelsen. (hvis du ikke skal spille i en nasf klubb som kun tillater low caps.)

8162875[/snapback]

Det finnes ikke noen nasf regler som sier at man ikke kan bruke hi-caps. De fleste klubber tillater vel hi-caps men ofte under mer offiselle spill er det en grense på hvor mange hicapmagasiner man kan bære med seg ut i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...