Hotel Papa Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Så den fargen der vil funke bedre i skauen enn et svart gevær? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 ja, fra avstand forsvinner denne fargen godt. i grønn skog vil øyet bli tilstukket "sorte hull" i skogen. og det er da våpenet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Da lærte jeg noe nytt i dag også Så hvis man skal lage en type sniper, kanskje en SR-25 eller liknende så vil det gjøre seg godt med en ghillie/rifle-rag til den? Endret 25. februar 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 jepp det går slik. sort(bad) Farge, nesten hvilken som helst av matte naturlig farger(grønn, grå/brun) møk brun, grønn ect.(bra) ghiilie/rag. noe som forandrer formen på våpen så det ikke ser ut som våpen samtidg som det gir farge(best) men å løpe rundt med en vanlig m4, m16 med rags blir klumsete(high drag) så da velger de en mellom ting som er å male våpent, en sniper skal ikke drive å løpe og skyte gå og skyte storme inn i huler eller hus osv. så våpenet kan være litt mer komplisert Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Ett (nesten) svart våpen må da passe bedre i skogen om det er en del skygger rundt forbi, da? Og det er det som regel midt i skogen... I nesten bekmørke områder så vil jo ett så lyst våpen som det som ble postet bilder av være enormt synlig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 den er ikke noe lysere enn en US desert uniform eller norsk ku cammo. og der er ikke spesielt synlige i mørke. hvis du har en skog med masse mørke store trestammer forvinner jo våpenet godt. men i norsk løv skog som er veldig lys blir den synlig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Så dokumentar om sniper trening her for en tid tilbake, og der var det kun hansken han ene ble spota på. En sort hanske som holdt rundt foten til rifla. Ren sort farge er det ikke ofte du ser i vanlig norsk skog og mark. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 I en vanlig norsk skog vil jeg definitivt foretrekke et svart våpen fremfor et lyst sandfarget. Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 kunne vært moro og testet, tatt noen bilder, og sett hvem som står frem best. personlig holder jeg meg til at den sorte vil stå mer ut. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg mener det motsatte. Om du står ute i solen, og det ligger en under en skygge noen meter unna, så vil den skyggen være nesten helt svart. Kan også legge til at jeg har spilt med min bror, som ofte bruker sand-kammo, mens jeg bruker woodland. Jeg ser han ofte lenge før han ser meg. Ikke alltid han ser meg i det hele tatt, faktisk. Enda en ting, om slik lys kammo er best i skogen, hvorfor i all verden bruker det norske militæret såpass mørk kammo? Jegere bruker også mørk kammo, og det de ser etter i jakt er den lyse rompen på for eksempel rådyr. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Nå er det vel ikke tvil om at desertcamo ikke er noe lurt å bruke i norske skoger. Spørsmålet var vel heller om et "sand-våpen" er mindre eller mer synlig i skogen(i forhold til et svart)? Endret 26. februar 2007 av Vice Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Men desertcamo og "sand-våpen" har vel samme fargene... så eneste foskjellen blir da størrelsen. Og er det smått nok, så vil det ikke være så synlig uansett, men jeg tror et våpen er altfor stort til å forsvinne slik. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Ja jeg er enig der, derfor vil jeg også fortrekke svart våpen. Det jeg imidlertid har lagt merke til er at feks. en svart balaklava synes mye bedre i skogen enn det en oliven farget gjør, men der spiller også den uvanlige runde formen på ansiktet inn. En sandfarget må jo lyse opp som et lys! Endret 26. februar 2007 av Vice Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 vel, er litt mye snø om dagen, men vi kan jo forsette denne diskusjonen og ta en test til våren/sommeren. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Flott... Da skal jeg minne deg på å ta et bilde av et svart og det lyse våpnet ditt gunfreak Btw, noen som har et bilde av en i full multicam uniform? Vurderer sterkt å få tak i det med tilhørende vest.. Endret 26. februar 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 skal du ikke kjøpe en SCAR også da, så kan du ha GRAW kit Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 (endret) Fuck, min første dobbel post på flere måneder Endret 26. februar 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Får se hva CA sin kommer til å koste... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 den skal vist ikke bli så dyr, selg en av foreldrene/søskene/bestemor dine. eventuelt en nyre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hva er "ikke så dyr"... De vanlige $300-320? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå