Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei har tenkt litt på å kjøpe meg et airsoft våpen, det skal være noe ala colt. Jeg fant et jeg likte ganske bra. Jeg ser det har fått et svært rosende omtale. Jeg er ute etter et våpen som ser ekte ut (mye metal, lik orginalen), skyter hardt og stabil, pluss en en bra holdbarhet. Så jeg lurer på om dette er noe å satse på da?

 

link

 

EDIT: leifer ;)

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar
Hei har tenkt litt på å kjøpe meg et airsoft våpen, det skal være noe ala colt. Jeg fant et jeg likte ganske bra. Jeg ser det har fått et svært rosende omtale. Jeg er ute etter et våpen som ser ekte ut (mye metal, lik orginalen), skyter hardt og stabil, pluss en en bra holdbarhet. Så jeg lurer på om dette er noe å satse på da?

 

link

 

EDIT: leifer ;)

Jeg snakket med en ifra HobbyHuset i Kristiansand og han sa att nettop dette våpenet er svært bra valg...

Lenke til kommentar
hvorfor det egentlig?

 

jeg har helst lyst på en m15 eller m4. Det er liksom grom våpenet, vet ikke hvorfor.

Fordi det omtrent alltid er et eller annet galt med CA-våpen. I klubben min er det en del CA-våpen.. MP5, M15, G36c.

 

MP5-en brukes aldri.

 

M15-ene har vært åpnet og mekket på gjentatte ganger. Selv ut av boksen var M15-en min ikke mulig å bruke, da hop-upen ikke tok skikkelig. Hele driten måtte åpnes for å korrigere feilen, noe jeg ikke hadde peiling på på den tiden.

 

G36c-en min var også noe søppel fra dag 1. Første spillet knakk selectoren. Hop-upen manglet deler, så den fungerte aldri. Magasinbrønnen var løs, og magasinene falt ut rett som det var. Han som overtok våpenet, brukte det til å fikse sin defekte G36c.

 

Marui, derimot, har jeg hatt null problemer med.

 

P90 TR - funket som fy. Byttet på grunn av magasinlengden.

MP5-k - aldri vært noe problem med.

AK Beta Spetsnaz - eneste problemet kom da jeg åpnet opp og satt i kraftigere fjær. Eksemplarisk oppførsel før det.

Lenke til kommentar
hvorfor det egentlig?

 

jeg har helst lyst på en m15 eller m4. Det er liksom grom våpenet, vet ikke hvorfor.

Fordi det omtrent alltid er et eller annet galt med CA-våpen. I klubben min er det en del CA-våpen.. MP5, M15, G36c.

 

MP5-en brukes aldri.

 

M15-ene har vært åpnet og mekket på gjentatte ganger. Selv ut av boksen var M15-en min ikke mulig å bruke, da hop-upen ikke tok skikkelig. Hele driten måtte åpnes for å korrigere feilen, noe jeg ikke hadde peiling på på den tiden.

 

G36c-en min var også noe søppel fra dag 1. Første spillet knakk selectoren. Hop-upen manglet deler, så den fungerte aldri. Magasinbrønnen var løs, og magasinene falt ut rett som det var. Han som overtok våpenet, brukte det til å fikse sin defekte G36c.

 

Marui, derimot, har jeg hatt null problemer med.

 

P90 TR - funket som fy. Byttet på grunn av magasinlengden.

MP5-k - aldri vært noe problem med.

AK Beta Spetsnaz - eneste problemet kom da jeg åpnet opp og satt i kraftigere fjær. Eksemplarisk oppførsel før det.

jeg sier meg uenig i det du sa om G36C'en!!

 

Jeg har spilt med den maaange ganger nå og har ikke hatt et eneste problem!!

Kanskje eneste er at kulen går pitte litt til sia men det kan jeg leve med!

 

Såeh! jeg vil anbefale det til de som liker g36'n!! knall gevær

Lenke til kommentar
Er denne Sniperen bra?

 

PSG1

 

Eller er det noen andre dere vil anbefale?

den var da deilig.. den er TM-basert, og som de sier her er det det beste du får.. vil tro den er ganske bra ja :)

Vel, det er ikke så mye TM igjen på den der.

 

Har hørt litt varierende erfaringer med custom-våpen fra UNC.. noen fungerer fantastisk, andre er det bare problemer med.

 

Som skarpskyttervåpen er ikke PSG-1 noe særlig tess. Den er lang (1,2m), tung (4,3kg) og følgelig ganske umanøvrerbar. Tøff å se på, absolutt, men det finnes bedre våpen å bruke som skarpskytter.

Lenke til kommentar

Nå er det tre forskjellige grenser man bruker i Norge:

 

Opp til 350 fps: fullauto.

Fra 350-450 fps: semi-auto + sikkerhetsgrense på 15 eller 20 meter.

Fra 450-550 fps: bolt-action + sikkerhetsgrense på 30 meter.

 

Har du planer om å spille rollen som skarpskytter, vil jeg egentlig anbefale å kjøpe bolt-action-rifle først som sist. Man blir mer spesialisert istedenfor bare en fyr med sikkerhetsgrenser og redusert skuddhastighet. 450fps går litt lengre og litt kjappere, men det er også alt.

 

Skal du opp til 450, kan man stort sett bruke det meste. Marui sine M4/AK-serier passer greit, og det samme gjør CAs M15-serie eller CA33 (ligner på AG3). Her har du langt løp, så kulebanen blir relativt rett.. noe som er poeng når man skal være skarpskytter.

 

Innmaten må selvfølgelig oppgraderes for å takle kraftigere fjær, og løpet bør gjerne byttes ut til et presisjonsløp. Beregn en tusenlapp eller to i tillegg til våpenet.

 

Skal man ha bolt-action, er Maruis VSR-10 eller Maruzens APS2 to av de mer populære. Disse krever heftige oppgraderinger for å nå 550 fps.

 

http://www.honolulu888.homestead.com/Vsr10.html <- her kan man lese om såntno.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...