Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.gunnerairsoft.com/sniper/l96/index.htm

Denne er vel den eneste billige rifla som er så kraftig.

At den skyter 500+ fps har blitt bekreftet av mange brukere, den er også ganske nøyaktig.

Prisen har sin pris, dog, da avtrekkermekanismen kan knekke ganske lett siden fjæra er såpass kraftig.

Ny avtrekkermekanisme koster omtrent like mye som selve rifla, men da får du i tillegg en skikkelig bra børse.

Skal du kjøpe en dyrere men svakere rifle, som Maruzen APS2, må du uansett bytte noen deler for at den skal være pålitelig med en så kraftig fjær, så selv med mange ekstra deler er dette faktisk det billigste alternativet.

De eneste skarpskytter riflene som i det heletatt kan nærme seg 500fps uten oppgraderinger er gass riflene fra bla. Tanaka, men disse koster gjerne 4-500 dollar.

Personlig tips?

Ikke kjøp skarpskytter gevær som første ordentlige våpen, de krever store mengder penger og mekkeskills, og kan lett skremme deg bort fra hele hobbien.

Kjøp heller en helt vanlig AEG.

Lenke til kommentar

Å spille skarpskytter kan vel også være vanskelig, eller? Kanskje til og med kjedelig?

Forresten, lurer på en ting: Når dere spiller med lag, kan dere skyte hverandre? Jeg mener hvis en på ditt lag kommer til å skyte deg ved ett uhell, er du da ute, eller kan du fortsette?

Huff, jeg må virkelig få ræva mi opp av stolen også komme meg til Vipers i Kristiansand snart. Har hatt lyst til å prøve ordentlig spill lenge, men jeg får liksom aldri gjort det. =/

Lenke til kommentar

så er de fleste til 5000 mye bedre også.

hust at det er et stort annsvar å løpe rundt med 500+ sniper et skudd i ansikte fra 10 meter lager sår som blir til arr.

så hold deg til 30 meters sikkerhets avstand og sikt på kroppen så lenge den er syndlig, og bare skyt på hode hvis det er alt som er synlig.

Lenke til kommentar
Har spelt litt paintball og liker meg i rolla som skarpskytter :ph34r: . Snike seg usett i skogen oppdage eit par motstanderar på god avstand og Boom headshot!*2 :cool:

Usedvanleg billige dei der riflene, dei eg har sett kosta rundt 5000 kr :ermm:

7448152[/snapback]

Det kan du også gjøre med en semisniper, altså en aeg som er trimmet til 450fps, og fjernet fullauto. Jeg har trimmet min til ca 400 (har ikke chronet den) og den passer ypperlig til slikt arbeid. Eneste er at den bråker noe så blir fort oppdaget når jeg først skyter, men slik kan man gjøre noe med (silencer og silent piston head feks). Merk at det også er sikkerhetsavstand med i bildet her, og at et "headshot" ALDRI er å annbefale (eventuelt bare når folk er "uovervinnelige", og trenger en ekstra overbevisning :D ).

Det mest negative med en sniper/DM/semisniper- rolle er det at folk har en tendens til å overse treff om de tror de er alene, med andre ord må man ofte vise at man er der og har skutt vedkommne eller skyte de såpass mange ganger at de skjønner at "spillet er over". Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person, men syns det forekommer litt for ofte, og er ganske ødeleggende om man først er i situasjonen.

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Fint at du skrev "HADDE masse problmer"....

Nå er det 3-4-5 stk i klubben som har CA sin G36, og INGEN av dem har hatt problemer med dem, bortsett fra noen av dem som har moddet dem med macgyver mekk osv..

Det var mitt første våpen og hadde ingen problemer med det.. Ser ut som at de fra Bergen må ha voldtatt dem, eller bare vært ekstrems uheldige...

Det er en grunn til at veldig mange i Vipers bruker dette våpnet, samt danskene... De ville ikke kjøpt det hvis det var dritt :)

Lenke til kommentar

Eneste som kan være møkk med CA våpen er de elektriske kontaktene inni våpnet, på min satt avtrekkerkontaktene litt langt fra hverandre slik at den ofte ikke skjøt, og for at den skulle skyte måtte jeg holde inne avtrekkeren lenge, opptil flere sekunder, før jeg fikk noen reaksjon.

På våpenet til en venn av meg knakk den ene kobberbiten ved selectorplaten av, men der kan egentlig kontaktene bare loddes sammen (slik UNC hadde vært snille å gjøre på min)

Alle andre CA36 jeg har sett har fungert feilfritt.

Egentlig, sånn del for del, er CA mye sterkere innvendig enn Marui, da de har bla. stålgir og metallbushings som standard.

Har en slik HFC T-77 (som jeg selger http://forum.scorpions.no/viewtopic.php?t=146 )

Og med frakt og mva. kostet denne meg ca. 1800kroner, i allefall med det ekstra magasinet jeg har.

Flått våpen, ufattelig skuddtakt!

Men den sluker gass, og om du prøver å tømme et magasin i èn byge (tar under to sekunder med alle 40+ skuddene) så vil du få "cooldown" problemer, og skuddene vil bli gradhvis svakere.

Det ene magasinet mitt er ubrukt, da jeg ikke har hatt gass siden jeg kjøpte det.

Langt i fra like effektivt i spill som f.eks. en CA36C ville vært, men mye morsommere å skyte med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...