Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne med softgun, og bli medlem av rogaland airsoftklubb. Jeg har en manuell G17 pistol fra før av, men har lyst å kjøpe et elektrisk maskingevær av en eller annen sort.

 

En kamerat av meg har kjøpt AEG G36 fra gunzone.dk, og denne er god sier han! Det fulgte med rødpunkt, lasersikte og lommelykt, skulderrem, batteri og lader til prisen! Selv om våpenet er av plast, er de viktige delene inni av metall, er dette da noe dårlig kjøp?

Kanskje jeg skal satse på AEG XM8 desert som ser litt skikkeligere ut, og veier 2,8 kg.

Noen som har erfaringer med gunzone.dk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke noen av de geværene der er noe å satse på å bruke i spill. Står tom. at man bør bruke 0.12g kuler da de vil skyte ganske kort med vanlige 0,20g kuler. Dersom du bare har ei børse med ca. 100fps(hvor kraftig den skyter) vil du stille langt svakere i et vanlig utendørs spill hvor de aller fleste ligger på ca. 275fps++

Skal ikke uttale meg om kvaliteten på de du linket til, men for å si det slik; en AEG med god kvalitet ligger prismessig sett på ca 200dollar++.

Lenke til kommentar
Tror ikke noen av de geværene der er noe å satse på å bruke i spill. Står tom. at man bør bruke 0.12g kuler da de vil skyte ganske kort med vanlige 0,20g kuler. Dersom du bare har ei børse med ca. 100fps(hvor kraftig den skyter) vil du stille langt svakere i et vanlig utendørs spill hvor de aller fleste ligger på ca. 275fps++

Skal ikke uttale meg om kvaliteten på de du linket til, men for å si det slik; en AEG med god kvalitet ligger prismessig sett på ca 200dollar++.

Jeg forstår. Men dette våpenet vil skyte i rett linje ihvertfall i 35 m, noe som holder i skogen. Et våpen som dette er også relativt lett å oppgradere, feks ny motor og nytt batteri, og bare bruke ramma til våpenet. Dette vil uansett bli billigere en å kjøpe et 3-4000 kroners våpen ferdig. Hastigheten på kulene vil bli doblet med disse forskjellige oppgraderingene. Dette er jo tross alt et begynnervåpen, som jeg vil bruke for å se om dette kan være en hobby for meg eller ikke.

noe til 500kr i danmark eller norge er ikke noe å spille med,

da er det bedre at du løper rundt med buka nede å prøve å tisse på motsanderne, da har du bedre rekkevide holdbarhet.

Prøv å svare seriøst, altså, hvilket utbytte hadde jeg av svaret ditt? :nei:

Disse våpnene er faktisk ikke så dårlige som du skal ha det til, du har nok ikke testet dem engang...

Lenke til kommentar
Jeg forstår. Men dette våpenet vil skyte i rett linje ihvertfall i 35 m, noe som holder i skogen. Et våpen som dette er også relativt lett å oppgradere,  feks ny motor og nytt batteri, og bare bruke ramma til våpenet. Dette vil uansett bli billigere en å kjøpe et 3-4000 kroners våpen ferdig. Hastigheten på kulene vil bli doblet med disse forskjellige oppgraderingene. Dette er jo tross alt et begynnervåpen, som jeg vil bruke for å se om dette kan være en hobby for meg eller ikke.

6634096[/snapback]

Har ikke prøvd et slikt våpen men tror ikke jeg tar mye feil når jeg sier at 35m er nok ikke mulig. Et vanlig 275fps våpen har i mine øyne en effektiv rekkevidde på ca. 20-30m. Mange føler at selv stock-hastighet(dvs. ca. 275fps) blir for lite så de oppgraderer til det hinsidige.

Siden det bare skal være et begynnervåpen kan det dog kanskje være greit nok, hvertfall hvis alle sammen bruker samme type våpen. Det beste for deg hadde vært om du fikk prøve både en softgun av god kvalitet, samt denne begynner-modellen.

Ei børse av god kvalitet koster heller ikke så enormt mye dersom du bestiller fra utlandet, spsielt nå med den gode dollarkursen.

Lenke til kommentar

Enig med gunfreak her, det våpenet, err; søppelvåpenet du linket til er faktisk så dårlig som 'vi' skal ha det til!

Og det kameraten din sa er bare ren bullshit, du vil angre hvis du kjøper deg et billig jallavåpen, slik som det du linket til. Teorien : 'Du får hva du betaler for' passer meget godt her. Kjekt at det følger med masse ekstramaterialer, men hva skal du med det ? Når våpenet er elendig. Uansett hvor bra rødpunktsiktet er, vil du ikke kunne treffe noe presist innenfor 5 meter. De selger samme type våpen på QXL, der står det også at de skyter 35 meter. Vel, hvis det gæveret noengang skal skyte så langt, skal det være utrolig god medvind, helt vindstille og det må ha skjedd noe mirakuløst med fjæren. Selv ikke da hadde den kunne skyte 35 meter.

 

Så dropp det våpenet, ikke hør på den intetanede kompisen din, og bestill noe med kvalitet fra Hongkong, f.eks. Tokyo Marui, Classic Army, ICS osv.

Lenke til kommentar

Takk for rådene! Kjekt å se at så mange har engasjert seg i våpenkjøpet mitt! :!:

Men jeg kikket egentlig mest på denne modellen, en AEG XM8. Ifølge denne siden skal dette våpenet ha en utgangshastighet på 250-260 fps med 0.20g kuler, og med godt regulert hop up vil våpenet skyte ganske presis opptil en 25-30m.

Jeg synes egentlig at det ser ut som et greit våpen ifølge bildene. (ikke at jeg har så mye peiling) ;) Produsenten er forresten Both Elephant.

Lenke til kommentar

jeg har aldri hørt om both elephant, noe som er et veldig dårlig tegn.

 

det er 2 våpen en nybegynner bør se på, det er

 

TM og CA. kan man litt mer, kan man likte på ics, og har man peil. kan du kjøpe våpen fra STAR G&G GP osv.

 

merken som cyma og andre QXL merker er bare dritt. det er bedre å kjøpe en TM springer M4 en den saken der.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Both Elephant er dog litt bedre enn CYMA, VB Sport, WELL osv, men jeg ville valgt enten TM, CA, ICS, som sagt tidligere. Kina kopier holder en relativt dårlig kvalitet (Both Elephant, CYMA etc.) derimot TM, CA, ICS som henholdsvis er laget i Japan, Taiwan holder en mye bedre standard. Det er ditt valg, men jeg kan med sikkerhet si at du vil bli MYE mer fornøyd med TM, CA, eller ICS.

Lenke til kommentar

Cursio: kjære deg, jeg tror både Vice, Gunfreak og eCkoNipZ har litt mer peiling på airsoft og AEGer enn det du og han vennen din har..

Det sier seg selv at en våpen til 700kr (som kommer fra et ganske ukjent merke) ikke kan måle seg med et våpen til 2000kr fra et av verdens mest kjøpte merker (Tokyo Marui), greit nok det er til en nybegynner, men selvom du nettop har fått sertifikatet betyr ikke det at du MÅ kjøpe en billig bil til å starte med siden du er en nybegynner. Kjøper du en billig bil vil du høyst sannsynlig ende opp med større reprasjons kostnader enn om du hadde kjøpt en litt dyrere bil, samme vil nok også skje hvis du kjøper den elefant greia der..

 

Heller kjøp et våpen som holder og som du ikke trenger å reparere på så mye i første omgang, enn å kjøpe et våpen som du nok kommer til å herpe ganske fort pga dårlig kvalitet.!

 

Jeg har selv holdt i et våpen i den pris klassen der, og sammenliknet med en kvalitets aeg blir det som å kjøpe en Lada istede for en Ferrari hvis du skjønner?

 

Men for gudsskyld, det er ikke noe kjøpspress her, vi gir deg bare råd :)

Men å begynne og si at den rifla der kan bli bedre enn en aeg til 4000kr er bare BS! Uansett hva du gjør ved den, så vil et blåserør skyte lenger.. Face it, selvom du kanskje tror at du gjør et stort kupp, så bør du tenke deg om 2 ganger før du kjøper noe, heller spar sammen litt penger og kjøp deg en rifle du kan bli glad i enn en rifle som bare kommer til å svikte deg på spill..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
vel 90% av norge er uenig med deg der co2, TM går og går og går.

den er perfekt for å bygger på senere.

6635504[/snapback]

 

Som jeg sa, alt utenom gears er ubrukelig.

 

CA funker like bra, men med metallkropp. Er det snakk om å bygge på senere kan man heller bare kjøpe innmaten å slenge inn i noe annet.

Lenke til kommentar
vel 90% av norge er uenig med deg der co2, TM går og går og går.

den er perfekt for å bygger på senere.

6635504[/snapback]

 

Som jeg sa, alt utenom gears er ubrukelig.

 

CA funker like bra, men med metallkropp. Er det snakk om å bygge på senere kan man heller bare kjøpe innmaten å slenge inn i noe annet.

6635567[/snapback]

 

CA, ivertfall de nye tåler ganske mye juling de da..

Og du kan jo bygge like mye på CA som på TM vel?

Lenke til kommentar
vel 90% av norge er uenig med deg der co2, TM går og går og går.

den er perfekt for å bygger på senere.

6635504[/snapback]

 

Som jeg sa, alt utenom gears er ubrukelig.

 

CA funker like bra, men med metallkropp. Er det snakk om å bygge på senere kan man heller bare kjøpe innmaten å slenge inn i noe annet.

6635567[/snapback]

 

CA, ivertfall de nye tåler ganske mye juling de da..

Og du kan jo bygge like mye på CA som på TM vel?

6635690[/snapback]

 

Tenkte på det å kjøpe TM innmat til annet våpen/utstyr. Så slipper du kjøpe så veldig mye ekstra(på TM må nesten alt skiftes ut)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...