Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

alt som har med våpen er fyfy.

det er batterier, våpen, mags, våpen tilbehør som ris/ras/sir, sikter våpen deler som kropper og kolber osv osv. you get the point.

man kan spørre om alt annet av gear du kan kjøpe komplett ranger kit der. så lege du ikke har noen av våpene eller deler til våpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er batterier, våpen, mags, våpen tilbehør som ris/ras/sir, sikter våpen deler som kropper og kolber osv osv. you get the point.

man kan spørre om alt annet av gear du kan kjøpe komplett ranger kit der. så lege du ikke har noen av våpene eller deler til våpen

6532119[/snapback]

Må rette opp en liten feil der gunfreak19, det er faktisk lovlig for de mindreårige å kjøpe magasiner.

Lenke til kommentar

6532119[/snapback]

Må rette opp en liten feil der gunfreak19, det er faktisk lovlig for de mindreårige å kjøpe magasiner.

6532141[/snapback]

jeg har sett folk prøve å kjøpe magasiner der jeg og ikke fått lov. noen ganger faller det vel noen gjennom sprekken.

poenget er at du skal ikke kunne kjøpe noe du ikke vil trenge så lenge du ikke har våpen.

hva skal man med magasiner. eller batterier hvis man ikke skal bruke det sammen med våpen

Lenke til kommentar

6532119[/snapback]

6532141[/snapback]

jeg har sett folk prøve å kjøpe magasiner der jeg og ikke fått lov. noen ganger faller det vel noen gjennom sprekken.

poenget er at du skal ikke kunne kjøpe noe du ikke vil trenge så lenge du ikke har våpen.

hva skal man med magasiner. eller batterier hvis man ikke skal bruke det sammen med våpen

6532291[/snapback]

Det finnes folk som kalles 'geardo'er' da er det mer gøy å fylle lommene med magasiner istedenfor sokker. ;) På airsoftguns.info er det som K.Larsen sa; veldig streng policy. Men mange av de reglene som gjelder der er strengere enn regelverket i Norge. Quoter Tok fra Milsim forumet:

Sånn jeg tolker regelverket kan du fint kjøpe det. Du kan også kjøpe magasiner, lykt, laser ol. så lenge du ikke kjøper våpnet.

http://www.milsim.no/forum/viewtopic.php?t=118

Lenke til kommentar

6532119[/snapback]

6532141[/snapback]

6532291[/snapback]

Det finnes folk som kalles 'geardo'er' da er det mer gøy å fylle lommene med magasiner istedenfor sokker. ;) På airsoftguns.info er det som K.Larsen sa; veldig streng policy. Men mange av de reglene som gjelder der er strengere enn regelverket i Norge. Quoter Tok fra Milsim forumet:

Sånn jeg tolker regelverket kan du fint kjøpe det. Du kan også kjøpe magasiner, lykt, laser ol. så lenge du ikke kjøper våpnet.

http://www.milsim.no/forum/viewtopic.php?t=118

6532516[/snapback]

jeg snakker om på forumet jeg ikke norske lover. på forumet skal du ikke kunne kjøpe noe som har med våpen i gjøre.

hvis du vil fylle mag lommer, kjøpr RS magasiner de får man får en slik og ingenting.

Lenke til kommentar
Hva er RS magasiner?

6532859[/snapback]

RS = Real Steel, altså RS magasiner er ekte magasiner som brukes i 'ordentlige' våpen.

EDIT : Gunfreak19 : Ja, vet du snakket om de reglene som er der.

På airsoftguns.info er det som K.Larsen sa; veldig streng policy. Men mange av de reglene som gjelder der er strengere enn regelverket i Norge.

Og når det gjelder det å kjøpe RS magasiner istedenfor Airsoft-magasiner ser jeg ikke vitsen med det. Da man som mindreårig allerede kan begynne å kjøpe Airsoft-magasiner til sin fremtidige karriere som airsofter. ;)

Endret av eCkoNipZ
Lenke til kommentar

Takker for svar, skal registrere meg både på arnies og den side gunfreak linket til da jeg på hånda på hjertet kan si at jeg er over 18.

Batteriet fungerte 30-45min effektiv skyting da jeg vart ute i skogen igår, men sånn ca. 700-1000 kuler er vel forstatt ikke helt opptimalt?

Men angående vedlikehold på AEG'en så kjøpte jeg meg en silikon spray, hvor burde jeg spraye, magasinet og? Hvor ofte?

Også følte det med en sånn rense pinne som du skal rense løpet med, hvor ofte burde jeg bruke den? Og er det bomull du skal ha på enden?

Lenke til kommentar
Takker for svar, skal registrere meg både på arnies og den side gunfreak linket til da jeg på hånda på hjertet kan si at jeg er over 18.

Batteriet fungerte 30-45min effektiv skyting da jeg vart ute i skogen igår, men sånn ca. 700-1000 kuler er vel forstatt ikke helt opptimalt?

Men angående vedlikehold på AEG'en så kjøpte jeg meg en silikon spray, hvor burde jeg spraye, magasinet og? Hvor ofte?

Også følte det med en sånn rense pinne som du skal rense løpet med, hvor ofte burde jeg bruke den? Og er det bomull du skal ha på enden?

6537173[/snapback]

700-1000 kuler på en 2000mah batteri? Definitivt ikke riktig, skyter nærmere 3000 med min 1700mah batt. Jeg ville ringt til en som driver å selger softgun og/eller RC biler osv, han/hun ville helt sikkert gi et godt svar.

Forresten, når batteriet er ferdig med å lade, er det varmt da? Lunket? Kaldt?

Lenke til kommentar

kjøpte mer stuff til WW2 kitet

1 ) Qty: 1 Code: AG064 Product: M3 Knife

2 ) Qty: 1 Code: AG426 Product: Leg Strap for M3 Fighting Knife

3 ) Qty: 1 Code: AG140 Product: Airborne glove

4 ) Qty: 1 Code: AG246 Product: Paratroopers Cricket

5 ) Qty: 1 Code: AG567 Product: US Shoulder pads Size

6 ) Qty: 1 Code: AG248 Product: M1 carbine para scabbard.

7 ) Qty: 1 Code: AG742 Product: M5 Assault Gas Mask Bag Size

8 ) Qty: 1 Code: AG205 Product: M1936 Musette pack Tan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...