Gunfreak Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hva mener du med danskeairsoft?? "Danskeairsoft" ligner mye på paintball. Her er det mye fullauto, hicaps (magasiner med høy kapasitet, gjerne 300-600 kuler per magasin), mer "vi går rett på, samme hva vi støter på"-holdning. Milsim er litt mer "realistisk". Her har man locaps (magasiner med ca. 50-68 kuler), de forskjellige lagene deler seg opp i grupper, bruker gjerne kart og radio flittig. Enkelte tar det til det ekstreme, og kjøper ekte skuddsikre vester, hjelmer og rødpunktsikter, legger vekter i magasiner for å få "ekte" vekt, løper rundt med tunge sekker, og er generelt litt rare i hodene sine. Personlig ligger jeg i begge leire. Spiller både milsim og "CS-airsoft". ti hi, jobber med å få m60 min opp i ca. riktig vekt, den skal ligge på ca. 12kg. og nå er den på 8-9. man blir god sliten av å bære på den. men ja, som våpenfreak=gunfreak liker jeg ha ha de så realistiske som mulig, når det kommer til taktisk ut styr er det også ekte saker, vester til flere hundre $ skal nok kjøpe meg en ekte skuddsikker vest, snart også til swat kitet mitt, selv om jeg ikke går like langt som han fra dask og kjøper en 16K, skal ha standar vest som man kan ha under tøy, skal også brukes hvis jeg begynner som vekter. jeg har ikke noe problem med paintball-airsoft da det er billigere en painball og man liker at ting går fort, ser heller ikke bort i fra at jeg kanskje prøver det, men drar ikke til kristiansand for å prøve det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Finns det noen klubber i norge som har et kult sibo anlegg da? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 http://www.storm-airsoft.com/galleri/thumbnails.php?album=15 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 storm har og Toten airsoft har Lena fabrikken http://www.airsoftguns.info/viewtopic.php?t=3709 Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Har et spørsmål: Hva bruker dere airsoftguns? skyter på blinker, på hverandre osv..? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) http://www.nasf.no/website.htm og gå på om airsoft, det bør svare de fleste spørsmålene du har når det gjelder airsoft, men ja vi skyter på hverandre edit: her er en link som forklarer de vanligste type spill: http://www.nasf.no/mer/ Endret 18. juli 2005 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 swat kitet mitt. fra toppen og ned real deal PASGT bolle briller Balaclava Flightsuit IBEX SWAT vest Real deal Safariland skuddsikker vest Mp5 Flight gloves belte Safariland 6004 med TM sig p226 som igjen har m3 streamlight Hellstorm knebeskyttere støvler men ingen gunfreak Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg blir snart 18, da tenkte jeg å begynne med Airsoft. Hvor og hvilket våpen er okay å kjøpe, hva skal jeg melde meg inn i i Oslo? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Leser du gjennom tråden, finner du svar på dette opptil gjentatte ganger. www.uncompany.com / www.wgcshop.com. Melder du deg inn i en NASF-klubb ( http://www.nasf.no/klubber.htm ) og betaler medlemsavgift til NASF, får du meget gode priser hos www.wasteland.no. Har prislisten selv, og det er ikke mange hundrelappene fra Hong Kong-prisene. Hvilket våpen du kjøper, får bli opp til deg. Generelt sett anbefales Tokyo Marui-våpen til nybegynnere, og det er jeg strengt talt enig i. De er laget av plast, og er hakket svakere enn Classic Army og ICS' våpen, men de er som en Toyota Corolla.. de holder i evigheter. AK-47 og P90 har store magasiner, og disse passer ikke i alle vester. Ellers er det bare å finne det våpenet du liker best. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Bra bart gunfreak19. Hvor mye penger har du egentlig brukt totalt på denne hobbyen? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Så vidt jeg vet må militært ansiktshår være begrenset til en bart, så det blir jo ganske realistisk, sånn sett. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Bra bart gunfreak19. Hvor mye penger har du egentlig brukt totalt på denne hobbyen? den ser faktisk "litt" bedre ut i virkligheten, blitts lyster får mye av den til å forsvinne. og nærmer meg vel 50 000 tror jeg, men den vesten skal jo brukes til andre ting en bare airsoft da Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 og nærmer meg vel 50 000 tror jeg, men den vesten skal jo brukes til andre ting en bare airsoft da Oj, dyr hobby. Vesten kommer vel fint med når man skal rane den lokale 7-11? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 jeg bruker litt vel mye penger da, finnes airsoftere som ikke har brukt mer en 2000-3000 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hmm.. tenker på å skaffe meg en slik en snart: http://hardballshoppen.dk/product_info.php...681d603324777a6 Åssen batterier må brukes i denne? -Ser ikke at det står noen plass Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Tja, 8,4v eller 9,6v. Batteriet plasseres i forskjeftet, og til M16/M4-seriene pleier man å kunne kjøpe batterier som ligger rundt løpet inni (U-form). Noe sånt, her ligger den opp-ned. Alternativt kan du kjøpe AN/PEQ-2-replikaer og stappe batteriet inni dem. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Sett at man skyter nokså ofte, hvor lenge holder et slikt basic batteri? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 "Nokså ofte" er litt vagt. Det er veldig mange faktorer å ta med. Er det snakk om at du kjører på med fullauto og hicaps (magasiner med plass til ca. 300 kuler) og sprayer ned folk til de er gule og kufiolilla, så bør du gjerne kjøpe et ekstra batteri eller to for å holde gjennom en dag. Med moderat skyting (dvs. man skyter etter folk man ser eller har en viss peiling om hvor befinner seg, og har en viss sjanse til å treffe) holder ett batteri i lange baner. Selv har jeg hatt fem våpen (P90, M15, G36, MP5K og AK Beta Spetsnaz), og har brukt relativt standard batterier til dem (8,4v 600-1500mAh til alt bortsett fra M15). Har aldri klart å tømme batteriene fullstendig, selv om vi har spilt i 9 timer. Men, jeg er relativt konservativ med kulene. Er det kaldt i været, vil batteriene tappes fortere. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 alle våpene mine bruker jeg standar 8.4 600mah disse varer ca. 1000 skudd ved normalt milsim bruk, har man da et ekstra ladet, er man sikkret strøm hele dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå