Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

hva mener du med danskeairsoft??

"Danskeairsoft" ligner mye på paintball. Her er det mye fullauto, hicaps (magasiner med høy kapasitet, gjerne 300-600 kuler per magasin), mer "vi går rett på, samme hva vi støter på"-holdning.

Milsim er litt mer "realistisk". Her har man locaps (magasiner med ca. 50-68 kuler), de forskjellige lagene deler seg opp i grupper, bruker gjerne kart og radio flittig. Enkelte tar det til det ekstreme, og kjøper ekte skuddsikre vester, hjelmer og rødpunktsikter, legger vekter i magasiner for å få "ekte" vekt, løper rundt med tunge sekker, og er generelt litt rare i hodene sine.

Personlig ligger jeg i begge leire. Spiller både milsim og "CS-airsoft".

ti hi, jobber med å få m60 min opp i ca. riktig vekt, den skal ligge på ca. 12kg. og nå er den på 8-9.

man blir god sliten av å bære på den. men ja, som våpenfreak=gunfreak liker jeg ha ha de så realistiske som mulig, når det kommer til taktisk ut styr er det også ekte saker, vester til flere hundre $ skal nok kjøpe meg en ekte skuddsikker vest, snart også til swat kitet mitt, selv om jeg ikke går like langt som han fra dask og kjøper en 16K, skal ha standar vest som man kan ha under tøy, skal også brukes hvis jeg begynner som vekter.

jeg har ikke noe problem med paintball-airsoft da det er billigere en painball og man liker at ting går fort, ser heller ikke bort i fra at jeg kanskje prøver det, men drar ikke til kristiansand for å prøve det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

swat kitet mitt.

fra toppen og ned

real deal PASGT

bolle briller

Balaclava

Flightsuit

IBEX SWAT vest

Real deal Safariland skuddsikker vest

Mp5

Flight gloves

belte

Safariland 6004 med TM sig p226 som igjen har m3 streamlight

Hellstorm knebeskyttere

støvler

men ingen gunfreak

bulletprof.jpg

bulletprof2.jpg

Lenke til kommentar

Leser du gjennom tråden, finner du svar på dette opptil gjentatte ganger.

www.uncompany.com / www.wgcshop.com. Melder du deg inn i en NASF-klubb ( http://www.nasf.no/klubber.htm ) og betaler medlemsavgift til NASF, får du meget gode priser hos www.wasteland.no. Har prislisten selv, og det er ikke mange hundrelappene fra Hong Kong-prisene.

Hvilket våpen du kjøper, får bli opp til deg. Generelt sett anbefales Tokyo Marui-våpen til nybegynnere, og det er jeg strengt talt enig i. De er laget av plast, og er hakket svakere enn Classic Army og ICS' våpen, men de er som en Toyota Corolla.. de holder i evigheter.

AK-47 og P90 har store magasiner, og disse passer ikke i alle vester. Ellers er det bare å finne det våpenet du liker best.

Lenke til kommentar
Bra bart gunfreak19. :D

Hvor mye penger har du egentlig brukt totalt på denne hobbyen?

den ser faktisk "litt" bedre ut i virkligheten, blitts lyster får mye av den til å forsvinne.

og nærmer meg vel 50 000 tror jeg, men den vesten skal jo brukes til andre ting en bare airsoft da

Lenke til kommentar

"Nokså ofte" er litt vagt. Det er veldig mange faktorer å ta med.

Er det snakk om at du kjører på med fullauto og hicaps (magasiner med plass til ca. 300 kuler) og sprayer ned folk til de er gule og kufiolilla, så bør du gjerne kjøpe et ekstra batteri eller to for å holde gjennom en dag. Med moderat skyting (dvs. man skyter etter folk man ser eller har en viss peiling om hvor befinner seg, og har en viss sjanse til å treffe) holder ett batteri i lange baner.

Selv har jeg hatt fem våpen (P90, M15, G36, MP5K og AK Beta Spetsnaz), og har brukt relativt standard batterier til dem (8,4v 600-1500mAh til alt bortsett fra M15). Har aldri klart å tømme batteriene fullstendig, selv om vi har spilt i 9 timer. Men, jeg er relativt konservativ med kulene.

Er det kaldt i været, vil batteriene tappes fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...