Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt poenget med å eie softgun hvis en er under 18 år, da ingen softgun-klubber blir å ta inn folk under 18.

*KREMT* jeg er 16, driver med Airsoft

*KREMT* jeg er 16 også, og har softgun.

Men liksom.. Dere eldre.. Hva dere skyter på hverandre med?

Vanlige 0.12gram 6mm plastikk kuler som jeg bruker til min softgun?

Jeg har jo også noen 0.2gram kuler da som går mye bedre, men uansett så er vel det mye mere kraft i deres våpen?

Bare minner om at jeg har en Taurus PT92 som vist nest øverst på side 8.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å eie softgun hvis en er under 18 år, da ingen softgun-klubber blir å ta inn folk under 18.

*KREMT* jeg er 16, driver med Airsoft

*KREMT* jeg er 16 også, og har softgun.

Men liksom.. Dere eldre.. Hva dere skyter på hverandre med?

Vanlige 0.12gram 6mm plastikk kuler som jeg bruker til min softgun?

Jeg har jo også noen 0.2gram kuler da som går mye bedre, men uansett så er vel det mye mere kraft i deres våpen?

Bare minner om at jeg har en Taurus PT92 som vist nest øverst på side 8.

Jeg hadde en sånn jalla springer en gang i tiden... de 0.12g kulene var litt skumle for det virka som at da de var støpt så hadde man bare lagt to halv kugler oppå hverandre så det er en stripe rundt hele kula på mitten som resulterte i jamming :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sukk. Det blir litt som harddisk-diskusjoner for rundt to år siden, hvor IBM-disker tok kvelden over en lav tøffel (eller Nokia 8210, som ble levert på verksted 10-12 ganger). Mange hadde problemer, og da hjelper det lite at et par enkeltpersoner sier at "jammen, min funker fint!".

Jeg spiller gjerne sammen med alt fra 10-30 folk på søndager, og man skaffer seg lett overblikk over hva som fungerer og hva som er søppel. CA G36C er det våpenet som det har vært mest problemer med i klubben min.

Før M15-serien kom, var CA en annenrangs produsent. Spurte du om hvilket våpen som var best for en nybegynner, fikk du et enkelt svar: Tokyo Marui. De funker fint, er minimalt med problemer med, men er ikke like forseggjort som CA og ICS.

Lenke til kommentar

Ettersom det tydeligvis ikke er lov å ha flere tråder om et tema (ved bruk av samme logikk bør noen moderere alle hodetelefon-trådene ;)), så får jeg poste her. :)

Sakset fra min stengte post:

---------------------------------

Hei!

I går var jeg på en simualtor for skyting med hagle. Det var ekstremt spennende, spesielt siden jeg knapt har tatt i en hagle fra før, men traff ganske bra for det. Det minnet meg på den lille pistol-treninga jeg hadde for ca. 15-20 år siden.

Jeg kunne tenkt meg å begynne å skyte bittelitt igjen. Hadde vært en fordel om det kunne skjedd mer eller mindre lydløst i kjelleren min (så slipper jeg å bråke for "min bedre halvdel" og naboer), så jeg tenkte på softgun.

Hva er å anbefale? Billig og bra er to gode stikkord.

På forhånd takk for hjelpen! :)

PS! Tenkte det var en god idé å nevne at jeg ikke har peiling på hagler, softguns eller våpen generelt. wink.gif

EDIT: Thomas hadde et poeng i min stengte tråd (her) om å oppgi prisklasse. Jeg er interessert i alt mellom 50 til 900-1000 kr. Men som sagt, jo lavere jo bedre. Jeg er ikke entusiast (enda). ;) Hvis den går rett på 10 m og man treffer der man sikter, er jeg fornøyd.

Endret av moskus
Lenke til kommentar
nei har ikke så mye tilovers for vipers måte å spille danskeairsoft på..

er en milsim'r

hva mener du med danskeairsoft??

selv har jeg ikke prøvd milsim, men jeg syns det høres alt for seriøst ut. vil helst ha det morsomt jeg selv om jeg ikke tviler et sek på at Milsim er morsomt :D

Lenke til kommentar
hva mener du med danskeairsoft??

"Danskeairsoft" ligner mye på paintball. Her er det mye fullauto, hicaps (magasiner med høy kapasitet, gjerne 300-600 kuler per magasin), mer "vi går rett på, samme hva vi støter på"-holdning.

Milsim er litt mer "realistisk". Her har man locaps (magasiner med ca. 50-68 kuler), de forskjellige lagene deler seg opp i grupper, bruker gjerne kart og radio flittig. Enkelte tar det til det ekstreme, og kjøper ekte skuddsikre vester, hjelmer og rødpunktsikter, legger vekter i magasiner for å få "ekte" vekt, løper rundt med tunge sekker, og er generelt litt rare i hodene sine.

Personlig ligger jeg i begge leire. Spiller både milsim og "CS-airsoft".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...