Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

hei!

 

lurte på om denne vesten er no bra jeg

6364976[/snapback]

mange som bruker den, men sandefjordpaintball.no har en del andre vester som er bedre

 

vet ikke, jeg kan ikke noe om tre

6362814[/snapback]

 

Gull sitat!*signatur*

6364994[/snapback]

 

hva var så bra med det, er det en dobble mening jeg ikke kan se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
laminert? hvorfor vil det ikke fungere med et "normalt" ubehandlet stykke tre?

6362677[/snapback]

Det er vel ingen grunn til at det ikke skal funke. Forskjellen er vel stort sett at det bare blir litt svakere enn det laminert tre vil være, vil jeg tro. Dersom du har kontakt med en som faktisk har laget flere kolber som du sier tror jeg saken skal være biff.

Lenke til kommentar

men om man lakker godt skulle man da kunne få et resultat som er nogenlunde bestandig for vind og vær? hm, nå har softguns.no hatt 1 uke på seg til å sende, men ingenting er kommet, og jeg som skal spille på søndag :cry:

 

Foresten noen som har noe erfaring med denne i sammarbeid med lommer? Liker "sele" looken, men hvordan skiller overnevnte seg fra denne eller denne rent teknisk? Er vel ikke "clipons" på de to siste?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
men om man lakker godt skulle man da kunne få et resultat som er nogenlunde bestandig for vind og vær? hm, nå har softguns.no hatt 1 uke på seg til å sende, men ingenting er kommet, og jeg som skal spille på søndag  :cry:

 

Foresten noen som har noe erfaring med denne i sammarbeid med lommer? Liker "sele" looken, men hvordan skiller overnevnte seg fra  denne eller denne rent teknisk? Er vel ikke "clipons" på de to siste?

6368667[/snapback]

 

Heter du Kasper? :p

 

I så fall.. Softguns.no har ikke mye på lager, han bestiller 2 ganger i måneden fra Danmark eller Sverige.. Så det kan ta 1-2 uker før han får det inn..

Lenke til kommentar
men om man lakker godt skulle man da kunne få et resultat som er nogenlunde bestandig for vind og vær? hm, nå har softguns.no hatt 1 uke på seg til å sende, men ingenting er kommet, og jeg som skal spille på søndag  :cry:

 

Foresten noen som har noe erfaring med denne i sammarbeid med lommer? Liker "sele" looken, men hvordan skiller overnevnte seg fra  denne eller denne rent teknisk? Er vel ikke "clipons" på de to siste?

6368667[/snapback]

 

 

du har 3 typer bæreutrusting.

Webbing: enkelt og greit et belte med buksesele, finnes fra veldig enkle og tynne til ganske kompliserte saker, på ww2 og nam uniformene mine som det ligger bilder av i linken i signaturen bruker jeg webbing.

Chest rigg: er bare noen lommer som du har på maven. de finnes i forskjllige størrelser fra, bare 3 magasin lommer til, til 4 magasinlommer, 4vanlige lommer og mye mye mer.

Vest:denne tar du på deg som en armløs jakke og dekker det meste av overkroppen din, det er disse der man vanligvis kan bære mest(selv om noen chest riggs begynner å nærme seg vester).

 

det er veldig varierende hva folk liker å ha på seg, noen takler ikke chestriggs av en eller annen grunn, andre kan ikke fordra vester. det virker som mange missliker webbing fordi de mener det er "gammeldags" selv liker jeg alle tre.

webbing er ofte det mest opne og letteste(selv om man kan laste på mye der også) chest rigger er mer kompakte, der du har alt rett på maven mens resten av kroppen er fri. og vest er liksom storebroren der man kan fylle mange mange lommer med veldig mye rart.

Lenke til kommentar
SNIP

 

det er veldig varierende hva folk liker å ha på seg, noen takler ikke chestriggs av en eller annen grunn, andre kan ikke fordra vester. det virker som mange missliker webbing fordi de mener det er "gammeldags" selv liker jeg alle tre.

webbing er ofte det mest opne og letteste(selv om man kan laste på mye der også) chest rigger er mer kompakte, der du har alt rett på maven mens resten av kroppen er fri. og vest er liksom storebroren der man kan fylle mange mange lommer med veldig mye rart.

6369277[/snapback]

 

Jeg liker absolutt webbing best, liker å tanken på å kunne ha akkurat det antallet lommer jeg trenger og ikke noe mer, syns nok det ser bedre ut også. Har aldri prøvd noen av delene så sliksett kan jeg ikke si noe om hva jeg liker best:) Kommer bare til å ha med 3-4 AK lommer, en cantine, kanskje en radiolomme og uligens en "altmuliglomm" der jeg kan putte småting jeg trenger, syns liksom sånne enorme vester blir litt for stort da. Kan man foresten feste ting på "bukseselene" eller må alt festes i beltet? da blir det jo fort fult

 

Takk for oppklarende svar foresten :thumbup:

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

vel du er nå bare 13 år så hvorfor ikke spørr igjen om tre år :tease:

Nei da ...

Til bare skyte på blink med er ikke pistol så godt eina til å sikte med ...

Rifle er passlig dyrt :hmm:

En fjær sniper hadde vært passe og det for du til litt under 100dollar fra japan hvis det er aktuelt

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
burde jeg kjøpe rifle eller pistol først?bare får å skyte på blink å kanskje litt kriging...takker for svar:p

6369722[/snapback]

 

Du kommer ikke langt med et airsoftvåpen til kriging. Nede i A-Stan og Irak bruker de fleste skarpe våpen etter det jeg har hørt. Til airsoft spill derimot. Men du må nok vente noen år.

Lenke til kommentar
burde jeg kjøpe rifle eller pistol først?bare får å skyte på blink å kanskje litt kriging...takker for svar:p

6369722[/snapback]

 

Du kommer ikke langt med et airsoftvåpen til kriging. Nede i A-Stan og Irak bruker de fleste skarpe våpen etter det jeg har hørt. Til airsoft spill derimot. Men du må nok vente noen år.

6371246[/snapback]

 

 

 

Den smellen der så jeg en som gikk på på airsoftguns.info og :p

Lenke til kommentar
er sånne 30 kuler STAR magasiner i plast av bra kvalitet? mater de og og slikt? å kjøpe 4-5 ca eller tm magasiner blir brått dyrt...

6371049[/snapback]

Du kan jo kjøpe HiCap istedetfor mange LovCaps. ;)

6371061[/snapback]

 

 

men hi cap er ikke så kult, må trekke opp i hundre år og i tillegg så kan du jo skyte til smerta tar deg... med low caps får du litt mer realisme... og så bråker hi cap...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...