Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

nei du må være 18 for å bruke, med mindre du har en verge,

6288916[/snapback]

hva er en verge?

 

Paintball maske er å foretrekke da, evt guarder sine briller...

Men fortsatt, å drive med sånn små kriging i skogen er bare dumt, før du vet ordet av det blir dere jakta av Politiets spesial styrker med skarp ammo, og som de fleste veit så nøler ikke de med å skyte hvis dere ikke viser tegn til å overgi dere...

 

Skal du ha krig i skog, meld deg inn i en klubb...

6289020[/snapback]

 

 

Hvor mye koster en paintball maske?

hvorfor tror du politiet kommer med spesialstyrker for å stoppe en softgun krig mitt i skogen?

6289025[/snapback]

 

Det har skjedd før... de vet jo ikke hva det er, bare hører noen gamle forskremte damer si til purken at det er noen som løper med våpen i skogen.. det er nok for dem til å komme ass...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være slem Flemmingss, men er du virkelig så dum som du utgir deg for?

Altså, helt umulig å se på avstand om det er et ordentlig våpen eller en replika. Så derfor hvis noen ringer til politiet, og overdramatiserer litt; "10 menn med finnlandshette og kjemestore geværer løper rundt i skogen og kommer til å drepe noen,hvis dere ikke kommer!!" Tror ingen ville sagt det, men dog, politiet hadde ikke nølt med å skyte hvis du/dere pekte på de med airsoft-våpen. Og hvis dere blir tatt, så risikerer foreldrene dine som sagt; 2 års fengsel, og selvfølgelig vil våpnene deres bli beslaglagt. I tillegg siden du er over straffealderen, så vil du få "kriminell handling" elns på rullebladet, og det vil for eksempel gjøre at du aldri kan reise til statene.

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av eCkoNipZ
Lenke til kommentar
Ikke for å være slem Flemmingss, men er du virkelig så dum som du utgir deg for?

Altså, helt umulig å se på avstand om det er et ordentlig våpen eller en replika.  Så derfor hvis noen ringer til politiet, og overdramatiserer litt; "10 menn med finnlandshette og kjemestore geværer løper rundt i skogen og kommer til å drepe noen,hvis dere ikke kommer!!" Tror ingen ville sagt det, men dog, politiet hadde ikke nølt med å skyte hvis du/dere pekte på de med airsoft-våpen. Og hvis dere blir tatt, så risikerer foreldrene dine som sagt; 2 års fengsel, og selvfølgelig vil våpnene deres bli beslaglagt.  I tillegg siden du er over straffealderen, så vil du få "kriminell handling" elns på rullebladet, og det vil for eksempel gjøre at du aldri kan reise til statene.

 

EDIT: Skriveleif.

6289164[/snapback]

ting som kommer på "rulleblade" går vekk etterhvert og om politiet hadde kommet hadde jeg ikke siketet pådem.

Desutten, når dere som er med i klubb løper rundt i skogen og skyter hverandre, ser ikke det mist like ekte ut som når vi "ikke skubb" folk gjør deT?

Lenke til kommentar
Ikke for å være slem Flemmingss, men er du virkelig så dum som du utgir deg for?

Altså, helt umulig å se på avstand om det er et ordentlig våpen eller en replika.  Så derfor hvis noen ringer til politiet, og overdramatiserer litt; "10 menn med finnlandshette og kjemestore geværer løper rundt i skogen og kommer til å drepe noen,hvis dere ikke kommer!!" Tror ingen ville sagt det, men dog, politiet hadde ikke nølt med å skyte hvis du/dere pekte på de med airsoft-våpen. Og hvis dere blir tatt, så risikerer foreldrene dine som sagt; 2 års fengsel, og selvfølgelig vil våpnene deres bli beslaglagt.  I tillegg siden du er over straffealderen, så vil du få "kriminell handling" elns på rullebladet, og det vil for eksempel gjøre at du aldri kan reise til statene.

 

EDIT: Skriveleif.

6289164[/snapback]

ting som kommer på "rulleblade" går vekk etterhvert og om politiet hadde kommet hadde jeg ikke siketet pådem.

Desutten, når dere som er med i klubb løper rundt i skogen og skyter hverandre, ser ikke det mist like ekte ut som når vi "ikke skubb" folk gjør deT?

6289202[/snapback]

 

Vi varsler ALLTID politiet før vi går i gang med spill...

Lenke til kommentar
Ikke for å være slem Flemmingss, men er du virkelig så dum som du utgir deg for?

Altså, helt umulig å se på avstand om det er et ordentlig våpen eller en replika.  Så derfor hvis noen ringer til politiet, og overdramatiserer litt; "10 menn med finnlandshette og kjemestore geværer løper rundt i skogen og kommer til å drepe noen,hvis dere ikke kommer!!" Tror ingen ville sagt det, men dog, politiet hadde ikke nølt med å skyte hvis du/dere pekte på de med airsoft-våpen. Og hvis dere blir tatt, så risikerer foreldrene dine som sagt; 2 års fengsel, og selvfølgelig vil våpnene deres bli beslaglagt.  I tillegg siden du er over straffealderen, så vil du få "kriminell handling" elns på rullebladet, og det vil for eksempel gjøre at du aldri kan reise til statene.

 

EDIT: Skriveleif.

6289164[/snapback]

ting som kommer på "rulleblade" går vekk etterhvert og om politiet hadde kommet hadde jeg ikke siketet pådem.

Desutten, når dere som er med i klubb løper rundt i skogen og skyter hverandre, ser ikke det mist like ekte ut som når vi "ikke skubb" folk gjør deT?

6289202[/snapback]

 

Vi varsler ALLTID politiet før vi går i gang med spill...

6289269[/snapback]

 

ok, men hviss jeg og noen venner sier at vi er en klubb, er det da lov?

Lenke til kommentar
Ikke for å være slem Flemmingss, men er du virkelig så dum som du utgir deg for?

Altså, helt umulig å se på avstand om det er et ordentlig våpen eller en replika.  Så derfor hvis noen ringer til politiet, og overdramatiserer litt; "10 menn med finnlandshette og kjemestore geværer løper rundt i skogen og kommer til å drepe noen,hvis dere ikke kommer!!" Tror ingen ville sagt det, men dog, politiet hadde ikke nølt med å skyte hvis du/dere pekte på de med airsoft-våpen. Og hvis dere blir tatt, så risikerer foreldrene dine som sagt; 2 års fengsel, og selvfølgelig vil våpnene deres bli beslaglagt.  I tillegg siden du er over straffealderen, så vil du få "kriminell handling" elns på rullebladet, og det vil for eksempel gjøre at du aldri kan reise til statene.

 

EDIT: Skriveleif.

6289164[/snapback]

ting som kommer på "rulleblade" går vekk etterhvert og om politiet hadde kommet hadde jeg ikke siketet pådem.

Desutten, når dere som er med i klubb løper rundt i skogen og skyter hverandre, ser ikke det mist like ekte ut som når vi "ikke skubb" folk gjør deT?

6289202[/snapback]

 

Vi varsler ALLTID politiet før vi går i gang med spill...

6289269[/snapback]

 

ok, men hviss jeg og noen venner sier at vi er en klubb, er det da lov?

6289295[/snapback]

 

Dere må melde dere inn i NASF også.

 

Eller få bevilgning fra snutten

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Som jeg er et levende bevis på at er lettere sagt enn gjort! :thumbup:

 

Begynner uansett å anse NASF som et useriøst forbund, når de ikke lar oss danne egen NASF klubb fordi de mener vi ikke har bevist at vi er lovlydige eller seriøse - men nekter oss å bevise dette (siden RAS nekter å la oss få spille med dem), og tvinger oss dermed inn i et latterlig paradox. Klar beskjed om at vi ikke er ønsket i Rogaland Airsoft har vi også fått. Mailer gidde de heller ikke svare på lenger, selv om vi ser at de har blitt lest.

 

Og dette handler ikke bare om storspill og treff med resten av miljøet i Norge, men at vi ikke får skaffet dispensasjon til våre under-18 spillere. Utrolig irriterende.

 

NASF :love:

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Som jeg er et levende bevis på at er lettere sagt eller gjort!  :thumbup:

 

Begynner uansett å anse NASF som et useriøst forbund, når de ikke lar oss danne egen NASF klubb fordi de mener vi ikke har bevist at vi er lovlydige eller seriøse - men nekter oss å bevise dette (siden RAS nekter å la oss få spille med dem), og tvinger oss dermed inn i et latterlig paradox. Klar beskjed om at vi ikke er ønsket i Rogaland Airsoft har vi også fått. Mailer gidde de heller ikke svare på lenger, selv om vi ser at de har blitt lest.

 

Og dette handler ikke bare om storspill og treff med resten av miljøet i Norge, men at vi ikke får skaffet dispensasjon til våre under-18 spillere. Utrolig irriterende.

 

NASF :love:

6289405[/snapback]

 

Vi er ikke medlemmer... klubb leder HATER dem hehe, sier de er de største idiotene innen airsoft hehe :p

Tror ingen i klubben er med i NASF (20stk elns)..

Vipers style FTW :w00t:

 

 

Edit: hvis jeg får solgt alt sammen, er dette en grei pakke da?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

trur den m15a4 rifla er fin, gunfreak19 sa at kvaliteten på den var fin både utvendig og innvendig, eneste er hop upen... mulig den var fikset i de helt nyeste da...

 

jeg har selv lest noen reviews og de sier at den rifla er solid som bare F*** :)

Lenke til kommentar
tror bare jeg driter i det politiet, sansynligvis skjer det ikke noe uansett, skal liksom ikke stå mitt i byen og krige

6290206[/snapback]

 

Da skal jeg seriøst lete etter dere også ringen purken en dag dere spiller :p

Så får du se hvor utrolig pinlig det er å stå der...

Dessuten kaster du/dere dårlig lys over oss som virkelig bryr oss om airsoft!

 

Og jo jeg kan vel engelsk :whistle: er bare litt sløv av meg :p

Lenke til kommentar

Nå for tiden er airsoft en "deppa" ting... Jubler ikke noe særlig lengre. Er bare problemer, stress, frustrasjon og søvnløse netter... :(

(Er i samme klubb som kyrre...)

 

Og toppen av kaka er at jeg selv har lagt så mye penger i det, at jeg kan ikke bare slutte med det nå. Da ville det vært en større spøk, enn når jeg kjøpte meg bil en gang... (bare utgifter)

Endret av Shibbster
Lenke til kommentar
tror bare jeg driter i det politiet, sansynligvis skjer det ikke noe uansett, skal liksom ikke stå mitt i byen og krige

6290206[/snapback]

 

Da skal jeg seriøst lete etter dere også ringen purken en dag dere spiller :p

Så får du se hvor utrolig pinlig det er å stå der...

Dessuten kaster du/dere dårlig lys over oss som virkelig bryr oss om airsoft!

 

Og jo jeg kan vel engelsk :whistle: er bare litt sløv av meg :p

6290254[/snapback]

bare finn oss du :p

Lenke til kommentar

Flemmingss:

 

Dropp kjøpet av et airsoft-våpen og gjør deg selv en tjeneste. Det ER 18 års aldersgrense for å eie noen slags form for et airsoft/softgun-våpen. Og da er det selvfølgelig også 18 års aldersgrense for å bruke det alene. Hvis du er under 18 og skal bruke et airsoft-våpen må du for det første ha en verge som aldri er lenger enn 1 meter unna deg, slik at han kan gripe inn hvis du gjør noe dumt. Du må også spille på et sted hvor du har tillatelse av grunneier og har fått lov av politiet. No offence, men jeg sier dette for min egen skyld; (og sikkert mange andre) Hvis du blåser lang marsj i hva jeg sier og kjøper deg et airsoft-våpen bruk det ikke under noen omstendgiheter offentlig, ikke på skolen, ikke i byen, men rett og slett bare innendørs hos deg selv, hvor foreldrene dine kan passe på deg.

Og bare så du vet det, ting forsvinner ikke fra rullebladet ditt, og foreldrene dine kan også få en kraftig bot og fengselstraff. Men gjør som du vil, men du skal vite at jeg ikke støtter deg, og de fleste andre som bryr seg om sporten/hobbyen vil være enige med meg.

 

Hvis du absolutt skal ha deg et våpen så meld deg inn i en NASF klubb, spill med de i 6 måneder, og du får dispensasjon, og kan kjøpe deg ditt eget våpen.

Lenke til kommentar

for å være ærlig tror jeg ingen seriøs klubb i nasf eller utenfor som vi ha Flemmingss.

 

jeg har møtt mange 16åringer som hadde passet bra inn i milljøet, men du virker ikke som det.

 

kjøp det airsoft du bli fucka opp og bli tatt av politiet, og hvis jeg finner ut at en 16 åring har blitt at for å gjøre noe dumt skal jeg passe på at du faktisk får en straff for dette og ikke bare slipper unna. en ting er en 16åring som kjøper en springer da han ikke er klar over reglene, men her har du fått beskjed av MANGE hva reglene er og hvordan du kan begynne med airsoft. da du ikke tar råd til deg. ja da kan vi ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...