gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 hirr hiss *anger builds up* nåja jeg har tat en del tid på et project. som jeg har gitt navnet "PHosP" projetctet er et "operativ system" screvet i PHP obs på at det ikke er PHdosP, det er nemmelig ikke et disk operativ system, kun scripter som løper på serveren, og, nesten emulerer et filsystem, og det er til og med mange programmer som kan brukes på PHosP læreren på skolen sa at skolen skulle delta i en koncuranse, og da tok jeg mye tid og lagde PHosP men nå finner jeg ut at læreren har vist ikke meldet skolen opp i dette i det hele tatt, selv om det er en poster på veggen i klasserommet hans. siden projectet dersom ikke blir kjent gjennom det, får jeg publicere det her. source coden skal jeg gi ut når jeg har fikset opp litt (det er litt organisajon igjen å gjøre... her er linken.... jeg tror jeg skal.... jah, her er den... bare prøv det ut PHosP har leget en "gjest account" for dere som har lyst å prøve det, btw, bildene har en ven av meg og aadnk laget username: gjest passord: gjest (bwt, har fikset det litt slik at det også virker på IE (noen bilder ble ikke vist), og ettersom du bruker IE, da ser dere ingen bakgrunn, i IE virker det ikke, bare noe bullshit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 HAHA... denne var litt morsom Veit ikke helt hva jeg skal si jeg! Legg det ut på sf.net eller no Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) en liten tutorial... hvis du kliker på bildet ved siden av datoen, så kommer det en liste med ting, log av og du kan velge mellow forsjellige "apps" click på en av linkene og der får du velge et av programmene som er inni den kategorien. da åpner du et, ved å klike på linken med de fleste får du lov til å lagre filene, jeg lar dere bare prøve det da. hvis du skal åpne en fil, eller browse filene, så åpner du system-->triton det er PHosP sin file browser, med den kan du gjøre alt mulig, lage mapper, slett e mapper, slette filer, gi nyt navn til filer og mapper,flytte om på de, og åpne de selvdagt. med de fleste andre, untatt system-->users kan dere bare leke med, users er bruker management programmet, som dere ikke har lov til å bruke hvis ikke dere har Uberuser passordet. have fun ' takker for hver tilbake meldning! --gogodidi Endret 3. mars 2005 av gogodidi Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 HAHA... denne var litt morsom Veit ikke helt hva jeg skal si jeg! Legg det ut på sf.net eller no meh siste gang jeg prøvde noe der...... idder ikke engang å gå in til det... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Warning: copy(.txt): failed to open stream: Permission denied in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 52 Warning: mkdir(ddump/gjest/default_open): File exists in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 74 Warning: fopen(ddump/gjest/!hdn custom/gui/taskbarcolour.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 119 Warning: fread(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 120 Jeg digger det allerede! Edit: In your face, jorgis! Endret 3. mars 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Warning: copy(.txt): failed to open stream: Permission denied in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 52 Warning: mkdir(ddump/gjest/default_open): File exists in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 74 Warning: fopen(ddump/gjest/!hdn custom/gui/taskbarcolour.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 119 Warning: fread(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/www/gogodidi/devel/phosp/gui.php on line 120 Meget bra. EDIT: Etter det jeg ser av dette, virker det mer som om du bare bruker filer med litt annerledes filetternavn eller noe sånt istedenfor å virkelig lage et nytt filsystem. Et filsystem omfatter mer enn hvordan mapper og filer struktureres og hvilke filetternavn som brukes, men også hvordan filer lagres, hvordan filinfo lagres i filene osv. Det er snakk om binær tullball, ikke bare fopen() og copy(). Endret 3. mars 2005 av jorgis Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) oi wtf? hvordan fikk dere den? gikk bra for meg... edit: nei ndet gikk det vist ikke, loget bare inn og ut, nå ser jeg det og, det er mye mer en abre fopen() og copy() mye, mye mer, det som du ser, er bare noen config filer som ikke er der de skulle være, og/eller ikke har de riktige permissions Endret 3. mars 2005 av gogodidi Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Og forresten: Når man blar mellom "programmer" på "programlinjen", ligger ikke f.eks. tingene man har skrevet i minnet lenger når man blar bort fra programmet. Vil anbefale deg å bruke et mellomlager for slikt, for det er fryktelig irriterende. Men legg nå ut kilden! Vi vil se hva som faktisk ligger bak! Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Og forresten: Når man blar mellom "programmer" på "programlinjen", ligger ikke f.eks. tingene man har skrevet i minnet lenger når man blar bort fra programmet. Vil anbefale deg å bruke et mellomlager for slikt, for det er fryktelig irriterende. Men legg nå ut kilden! Vi vil se hva som faktisk ligger bak! det er fakstisk det, men det er at programmet løper i et IFRAME, og derfor må er det ikke mulig å gi infirmasjon til der hvor det er. men, feks hvis du går inn i triton, og åpner en eller annen fil, så husker programet, hvilken fil som skal åpnes når du blar tilbake til det samme dingsen, se nå, skal jeg lage noen filer for dere Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg åpnet en mappe i triton, men det klarte den ikke å huske. Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) det er fordi det er inni selve programmet, jeg har prøvd å lage det slik at det husker alt det, men det ble for mye arbeid i så lite tid. skal legge ut coden i helgen, slik at dere kan få se på den, og prøve det selv på deres egen server (hvis dere har lyst) når du skifter mappe i triton, og deretter klikker på en annen link utenfor iframen, og da er det ikke mulig å lagre noe, fordi det går ikke an å ta infoen ut av iframen fra utenfor den... [edit] btw, det er kun mulig å ha fire programmer gående om gangen (5, men kun 4 blir lagret) dette kan endres! i gtexteditor, lager du en ny fil, deretter går du til triton, og sier "rename", og gir et nytt dette vanvet fil filen "!hdn custom/!hdn ramslots/(filnavn)" og da kan man ha fem som blir lagret. dette kan bli gjort til det "infinite" Endret 3. mars 2005 av gogodidi Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 når du skifter mappe i triton, og deretter klikker på en annen link utenfor iframen, og da er det ikke mulig å lagre noe, fordi det går ikke an å ta infoen ut av iframen fra utenfor den... $_SESSION[] er din venn... Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 meh, sa sauen burde kansje ha brukt den ja... Lenke til kommentar
ZubZeroo Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) hehe komiskt! Endret 3. mars 2005 av ZubZeroo Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 nei, det er faksitsk ikke det det er egentlig gogodidi men jeg holder på å fikse det der nå, det med user managemtne er noe helt rart, fant det bare ut nå Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) altså virkelig når jeg lar dere bruke det, kan dere være så snill å ikke slette min egen account fer? jeg vet det er min feil at det ikke virker, men det er virkelig ikke brukbart for meg så, vær så snill å ikke slette noen brukere fra den listen? takk jeg har slettet bruker konoten "gjest" for en liten stund, og dermed utelukt all tilgjenelig het, til og med min egen... Endret 3. mars 2005 av gogodidi Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvis man endrer url i filbehandleren så kan man få tilgang til php-filene dine! Klassisk feil, obs obs.... Ikke åpne gjestekontoen før du har fiksa det. Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 det går ikke ann å se URL len hvis man ikke kommer til triton fra utenom iframen... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du skal aldri basere deg på at en URL ikke er tilgjengelig. Firefox: Høyreklikk i iframe -> This Frame -> View Frame Info viser deg URL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå