Gå til innhold

XBMC, F: og G: ikke tilgjengelige

Anbefalte innlegg

Jeg har det problemet i XBMC at jeg ikke får tilgang til disk F: og G:, jeg har en 250 gb. I dashbordet har jeg ingen problemer. Har jeg for gammelt XBMC? Hvordan innstallere jeg et nyere eller oppdatere det gamle, xboxen har internett.

Takk for hjelpen på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn en ny versjon av XBMC og test.

Du kan enten bruke bittorrent sider til å finne dem, eller #xbins (noe i den duren) irc kanalen på efnet er det vel.

Installering er rimelig enkelt. Koble opp med FTP til boksen, overfør filene og overskriv de gamle (ikke configfilene, *.xml). Det fins en readme som forklarer upgrade prosedyrer. Om du vil sette opp XBMC fra grunnen av, sletter du mappen og "savegamet" (med ms dashboard) og overfører på nytt, husk å endre xml filene sånn at de er tilpasset deg, før du overfører.

PS! Til Moderatorer som har lyst å gi advarsler... Xbox Programvare er IKKE ulovlige (produsenten av programvare har i enkelte tilfeller gjort seg skyldig i å bruke ulisensiert kompilator), og irc kanalen kan IKKE brukes til å tilegne seg piratkopiert programvare!

Lenke til kommentar

Hei

Du må redigere filen som heter XboxMediaCenter.xml. Denne finner du der XBMC ligger (f.eks E:\Apps\XBMC). Overfør denne filen til PC'en og åpne den i Notepad. Les igjennom den og aktiver f og g stasjonene - det bør stå noe sånt som <usedriveF no> - endre til yes. Gjør det samme på G. Er på jobb og husker ikke helt akkurat hva det står :)

Alexander

Lenke til kommentar
Hei

Du må redigere filen som heter XboxMediaCenter.xml. Denne finner du der XBMC ligger (f.eks E:\Apps\XBMC). Overfør denne filen til PC'en og åpne den i Notepad. Les igjennom den og aktiver f og g stasjonene - det bør stå noe sånt som <usedriveF no> - endre til yes. Gjør det samme på G. Er på jobb og husker ikke helt akkurat hva det står :)

Jepp, helt riktig.

(at det kanskje er en gammel XBMC har ingenting å si)

Håper bare du greier å koble xboxen til dataen. Kan være fryktelig stress faktisk!

Du trenger en kryssetkabel, og FlashFXP. Visst du trenger mer hjelp, kan du kontakte meg PM!

Lenke til kommentar
Håper bare du greier å koble xboxen til dataen. Kan være fryktelig stress faktisk!

Du trenger en kryssetkabel, og FlashFXP. Visst du trenger mer hjelp, kan du kontakte meg PM!

Aller enkleste måte og koble XBOX til data/internett er og koble til en routher som automatisk deler ut ip, og velg DHCP "on" i EvoX eller avalaunch. Du er da koblet til nettverket i det sekundet du setter i kabelen, og ip'en dukker opp på xbox'en, samt nyheter fra Xbox-Scene begynner å rulle;)

Endret av sebastian_stenmark
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tilgang til F: og G: med XBMC 1.0, men i 1.1 så fikk jeg tilgang til de. Men det skal være mulig å regigere den .xml filen og sette F og G drive til enable.

SXT er for øvrig et genialt program til å konfigurere XBMC :thumbup:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
XBMC ER ulovelig. de bruker stjålet kode til .xbe filene. Hvis du leser litt rundt ser du at ingen tilbyr XBMC som nedlasting på internett, bare fra Bittorrent og FTP

Dette stemmer ikke helt. Det bruker ikke stjålet kode, koden til programmet har de skrevet selv, men kompilatoren de bruker til å gjøre koden "kjørbar" er stålet/hacket. De har ikke tillatelse av Microsoft til å lage program i programeringsspråket til Xbox. Derfor er det ingen som tilbyr programet til direkte nedlasting, akkurat slik som prirat programvare.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...