spøkelset Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Har en justerbar prossesorvifte som bråker veldig mye. Har valgt å kjøre viften på halv styrke helt siden jeg fikk pc'en. Jeg begynner nå å lure på om dette er nødvendig. Er det noen tålmodige mennesker som kan forklare meg trinn for trinn hvordan man kan måle temperatur på cpu'en. Er helt fersking på det området så forklaringen må være veldig utdypende.. Hvis jeg omsider klare å få målt temperaturen på min cpu, så skal jeg gi tilbakemelding på hvor mye den ligger på ,og få en vurdering på om viften bør stilles opp eller ned... Takker for svar.. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Gå i bios, der finner du noe som heter "pc health" eller noe lignende. Der finner du nok temperaturen på cpu og chipset. Du kan også laste ned speedfan eller motherboard monitor, enkle programmer som viser temperaturen i windows. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 hehe. Jeg sa jo at jeg var fersking. Hva er bios? Hvor kan jeg laste ned de programene? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 www.lavalys.com . der kan du laste ned everest home edition. dette er et gratis program som viser maskinvare og temperaturer. Etter du har instalert og startet opp programet trykker du på "maskinnavn" og "sensor" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå