Gangrel Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg kjøpte meg for litt siden eg gainward geforce 6600 gt. kortet fungerer perfekt, med unntak når det gjelder å koble til 2 skjermer. jeg snakker da naturligvis om pc skjerm og tv. jeg har en helt vanlig tv av den gammle typen, og med det gammle skjermkortet mitt (geforce 3) så funker det bra å koble denne til. Når jeg kobler det nye skjermkortet til så blir bildet svart/kvitt. jeg har satt ut vide instillingene til s video (har prøvt både med s video og sammensatt video kabel og instillinger), men bildet er fortsatt svartkvitt. Tv skjerm signalet står på pal b norge, så det burde være iorden. Det merkelige er at når jeg kobler til en sammensatt video kabel og setter instillingen på s-video, så er bildet svartkvitt. setter jeg instillingen på sammensatt video så blir bildet farge i ca 1 sekund før tv skjermen blir blå. Please hjelp meg, jeg trenger seriøst hjelp med dette!!!! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei. Jeg har "forsket" veldig mye på denne problemstillingen på samme kort som du har. Jeg bruker 2 skjermer til daglig + s-video ut til tv/projektor. Har slitt med akkurat det samme problemet. Etter og ha prøvd diverse forskjellige måter/innstillinger, komposittkabel og S-video. ble løsningen til slutt, helt vanlig S-video, med PAL B og "utdata" satt til "automatisk" Det som gjorde forskjellen hos meg var å prøve 4 forskjellige S-video kabler, kun en av de viste bildet i farger og uten masse flimmer og tull. Det rare er at den kabelen jeg til slutt kunne bruke, er tilsynelatende den dårligste av de 4 jeg har. (en 10 M fra Claes Ohlsson) Fra min video-spiller var det en av de andre kablene som er tykkere og med gullbelagte kontakter som fungerte best, men denne virket altså ikke fra pc...? Fra min andre pc til tv bruker jeg faktisk en overgangs- plugg fra S-video til kompositt, og kjører der altså kompositt i steden for S-video. På den ble det et mye bedre bilde... Ikke spør meg hvorfor, jeg forstår det ikke, det meste av det jeg har prøvet meg frem til at funker best, er jo ikke det som i teorien er best. En tykk kort gullbalagt S-video skulle man tro var bedre enn en lang Claes Ohlsson billig greie, og teoretisk er jo også S-video en bedre overføring enn kompositt. Så altså, eneste rådet jeg kan gi deg er og forsøke flere ledinger, det gjorde susen her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå