Gå til innhold

Hva er best? 2xCL2.5 eller 2xCL2.5+2xCL3

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jaa.. har prøvd å beskrive det best mulig i emne..

Jeg har 2x PC3200 512MB CL2.5 i datan nå..

Har 2x PC3200 256MB CL3 liggende..

Lurer på om det best å hive inn alle sammen?

Har HK som gjør at jeg ikke kan stille på no CLting..

M.a.o. den bli stilt på CL3 hvis jeg putter i alle.. (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du setter BIOS til å bruke standard innstillinger for rammen ("By SPD") så vil alle brikkene kjøres på CL3 hvis du setter inn alle sammen.

Du vil neppe merke noe som helst forskjell på CL2,5 og CL3. Kanskje du kan se noen promille i benchmarkprogrammer ala Sisoft Sandra, men ikke ellers. Hvis de brikkene bare ligger på hylla, så er det like greit å sette dem inn. 1,5GB er bedre enn 1,0GB...

Lenke til kommentar

Bare sett dem inn. Forskjellen mellom CL2,5 og CL3 er overhodet ikke merkbar. Og som sagt så er 1,5 GB mye bedre enn 1 GB, selv når de kjører på CL3.

For å forsikre deg om at det skal funke, så kan du sette timingsene manuelt til f.eks 3-4-4-11 for å forsikre deg om at du greier å fyre opp med de "nye" brikkene (i tilfelle det er en bug som gjør at BIOS leser SPD-innstillingene fra CL2,5-brikkene).

Lenke til kommentar
Bare sett dem inn. Forskjellen mellom CL2,5 og CL3 er overhodet ikke merkbar. Og som sagt så er 1,5 GB mye bedre enn 1 GB, selv når de kjører på CL3.

For å forsikre deg om at det skal funke, så kan du sette timingsene manuelt til f.eks 3-4-4-11 for å forsikre deg om at du greier å fyre opp med de "nye" brikkene (i tilfelle det er en bug som gjør at BIOS leser SPD-innstillingene fra CL2,5-brikkene).

er det? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...