Gå til innhold

viss polene smelter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er også et område nede i Asia tror jeg som vil bli oversvømt, også et par meter over vannet i dag...

Hørte det var et helt land som visstnok ble lagt under vann jeg.

Har dere forresten hørt om teorien om å samle 600 millioner mennesker for å hoppe på et område så jordens bane skal bli endret, jorden kommer lengre vekk fra Solen, og dermed hindre global oppvarming. Ka dokker trur?

Lenke til kommentar
Det er også et område nede i Asia tror jeg som vil bli oversvømt, også et par meter over vannet i dag...

Hørte det var et helt land som visstnok ble lagt under vann jeg.

Har dere forresten hørt om teorien om å samle 600 millioner mennesker for å hoppe på et område så jordens bane skal bli endret, jorden kommer lengre vekk fra Solen, og dermed hindre global oppvarming. Ka dokker trur?

Hoppedag

Der er den diskusjonen, og forresten så funker det ikke.....

Lenke til kommentar
hvis begge polene smelter helt ned så vil vannstanden øke 5-7 m ifølge forskere. Men jeg tror nok ikke det skjer med nærmeste framtid.

Eg har høyrt tal så store som 70 meter. (Russellash utrolege samanlikningar)

Da er den teorien feil. Bare se på hvor små polene er i forhold til verdenshavene. Skal nok litt til for at vannstanden øker så mye.

Lenke til kommentar
Der er den diskusjonen, og forresten så funker det ikke.....

Hehe, trenger ikke ha så veldig mye kunnskap for å skjønne det. Hadde vært noe annet om jorden hadde gått på skinner rundt og rundt :)

On topic:

Hmm... kan bli en bra bølge innover Nederland om det skulle skje sånn plutselig.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det "bare" sydpolen som eventuelt ville bidra til økt vannstand, nordpolen flyter allerede på vannet.

Menneh, is tar mer plass en vann og når nordpolen smelter vil da vannstanden teoretisk sett synke noe?

NorwegianZealot: Ja hvorfor ikke, vi har jo folk allerde der nede.

Lenke til kommentar

et punkt som ofte blir glemt i slike diskusjoner er at varmt vann tar større plass en kaldt vann.

Dette vil føre til at når havtempraturen øker, vil vannstanden øke, selv om det ikke hadde vært eneste isklump på de 7. hav.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det "bare" sydpolen som eventuelt ville bidra til økt vannstand, nordpolen flyter allerede på vannet.

Menneh, is tar mer plass en vann og når nordpolen smelter vil da vannstanden teoretisk sett synke noe?

Niks. En isblokk som flyter på vannet stikker så mye opp over vannflaten at det går akkurat opp i opp når den smelter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...